| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Poimenovanje predmetov in živali pri slušnem in vidnem zaznavanju predšolskih otrok : diplomsko delo
Avtorji:ID Smrekar, Taja (Avtor)
ID Šek, Polonca (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Smrekar_Taja_2025.pdf (2,74 MB)
MD5: C8D38E966DE222AD9895CCB34010CC8C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko nalogo z naslovom Poimenovanje predmetov in živali pri slušnem in vidnem zaznavanju predšolskih otrok sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili razvoj govora pri otrocih, nato opisali značilnosti slušne in vidne zaznave ter se na koncu posvetili razliki med medmetom in samostalnikom. V empiričnem delu smo nato raziskali, ali otroci pogosteje uporabljajo medmete pri slušnem ali vidnem zaznavanju ter do katerega leta starosti se medmeti še pojavljajo pri predšolskem otroku za poimenovanje živali in predmetov. Zbiranje podatkov je potekalo enkratno z uporabo kvantitativne tehnike. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 40 otrok, starih od 1 do 6 let (po 10 otrok iz vsake skupine v enoti). Za potrebe empiričnega dela smo sami pripravili zvočne posnetke in narisali sličice živali ter predmetov, ki so jih otroci poimenovali. V tem delu smo prav tako oblikovali raziskovalna vprašanja in hipoteze, ki smo jih v sklepnem delu diplomske naloge ovrednotili ter bodisi potrdili ali ovrgli. Rezultati preverjanja so pokazali, da otroci pogosteje uporabljajo medmete pri slušnem zaznavanju kot pri vidnem, pri čemer je raba medmetov najpogostejša pri otrocih, mlajših od treh let.
Ključne besede:predšolski otrok, poimenovanje zvokov in sličic, medmet in samostalnik, slušno zaznavanje, vidno zaznavanje
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:T. Smrekar
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 62 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-93150 Novo okno
UDK:373.2:159.946.3(043.2)
COBISS.SI-ID:243826435 Novo okno
Datum objave v DKUM:25.07.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:11
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.06.2025

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Naming of Objects and Animals in Auditory and Visual Perception in Preschool Children’s
Opis:The thesis titled Naming of Objects and Animals in Auditory and Visual Perception in Preschool Children consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, the development of speech in children is presented, followed by the description of the characteristics of auditory and visual perception. The end of the theoretical part focuses on the distinction between interjection and noun. The empirical part presents the research on whether children more frequently use interjections in auditory or visual perception as well as up to what age interjections still occur in preschool children's naming of animals and objects. The data collection was conducted once with the use of a quantitative research method. Forty children, aged between 1 and 6, were included in the research (10 children from each group in a unit). For the purpose of the empirical part, we prepared the audio recordings and drew the pictures of the animals as well as the objects the children were asked to name. In this part, we also prepared the research questions and hypotheses, which were evaluated and were then either confirmed or rejected in the conclusion part of the thesis. The results of the testing show that children more frequently use interjections in auditory perception than in visual perception with the use of interjections being most common among children under the age of three.
Ključne besede:preschool child, naming of sounds and pictures, interjection and noun, auditory perception, visual perception


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici