| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vloga staršev pri razvijanju odnosa do medijev v obdobju zgodnjega mladostništva : magistrsko delo
Avtorji:ID Ajlec, Anja (Avtor)
ID Podlogar, Tina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Zurc, Joca (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Ajlec_Anja_2025.pdf (2,15 MB)
MD5: 7BEEE50A35C7305C83A54AA01EEBA7F4
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Digitalni mediji so postali nepogrešljiv del sodobnega življenja, ki s svojo vsestranskostjo odpirajo ogromno možnosti za povezovanje in ustvarjanje, hkrati pa prinašajo tudi izzive in negativne vplive. Kljub omejitvam so mladostniki, stari med 11 in 13 let, pogosti uporabniki socialnih omrežij. Starševski vpliv je ključen tudi na prehodu iz otroštva v najstništvo. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšno vlogo imajo starši pri otrokovi rabi interneta in socialnih omrežij. V raziskavi je sodelovalo 100 naključno izbranih staršev otrok, starih med 11 in 13 let. Ugotovili smo, da je aktivna mediacija najpogostejša strategija starševske mediacije ter da digitalno aktivnejši starši svoje otroke pogosteje vključujejo v svojo spletno prisotnost. Na podlagi rezultatov naše raziskave ugotavljamo, da starši negativne vplive uporabe interneta zaznavajo v omejenem obsegu oziroma jim ne pripisujejo tolikšnega pomena. Ugotovili smo, da starost in izobrazba nimata statistično značilnega vpliva na odločitve staršev glede otrokove uporabe digitalne tehnologije. Rezultati so pomembni za prakso, saj kažejo na potrebo po dodatnem izobraževanju staršev o kritični rabi tehnologije in o tem, kako lahko z vzpostavljanjem zdravih digitalnih navad prispevajo k otrokovemu varnemu in odgovornemu odnosu do interneta. Zaključujemo, da starši z vzgledom, pogovorom in doslednim postavljanjem meja ustvarjajo osnovo za pozitiven vpliv digitalnih medijev na otrokov razvoj.
Ključne besede:starševstvo, mladostniki, varna uporaba interneta, starševska mediacija, zasvojenost, smernice
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:A. Ajlec
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XII, 112 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-92452 Novo okno
UDK:37.018.1-053.6:004.738.5(043.2)
COBISS.SI-ID:238106627 Novo okno
Datum objave v DKUM:03.06.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:21
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:09.04.2025

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The role of Parents in Developing Attitudes towards Media in Early Adolescence
Opis:Digital media have become an indispensable part of modern life, offering vast opportunities for connection and creativity, while also presenting challenges and negative impacts. Despite certain restrictions, adolescents aged 11 to 13 are frequent users of social networks. Parental influence remains crucial during the transition from childhood to adolescence. This study aimed to examine the role parents play in their children's use of the internet and social media. The research included 100 randomly selected parents of children aged 11 to 13. We found that active mediation is the most common parental mediation strategy and that digitally active parents more frequently involve their children in their online presence. Based on the results, we conclude that parents recognize the negative effects of internet use to a limited extent or do not attribute significant importance to them. Furthermore, age and education levels of parents do not have a statistically significant impact on their decisions regarding their children's use of digital technology. The findings are significant for practice, highlighting the need for additional parental education on critical use of technology and how establishing healthy digital habits can contribute to a child's safe and responsible relationship with the internet. We emphasize that parents, through their example, communication, and consistent boundary-setting, lay the foundation for the positive influence of digital media on their child’s development.
Ključne besede:parenting, adolescents, safe internet use, parental mediation, addiction, guidelines


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici