| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Komunikacija z otroki z motnjo avtističnega spektra
Avtorji:ID Krajnc, Ulla (Avtor)
ID Cilar Budler, Leona (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Vrbnjak, Dominika (Komentor)
Datoteke:.pdf VS_Krajnc_Ulla_2024.pdf (1,19 MB)
MD5: AF84488F78809BA45C01A77364963B22
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:Uvod: Komunikacija z otroki z avtizmom je ključnega pomena za njihov razvoj, vključevanje v okolje in kakovost življenja. Kljub težavam njihovega izražanja in razumevanja obstajajo številne verbalne in neverbalne intervencije, ki lahko učinkovito izboljšajo interakcijo in omogočijo boljše razumevanje njihovih potreb. Komunikacija z njimi zahteva prilagoditev intervencij glede njihove specifičnosti in invalidnosti. Metode: Izvedli smo pregled, analizo in sintezo literature v angleškem jeziku brez časovnih omejitev. Znanstveno literaturo smo iskali v CINAHL Ultimate (EBSCOhost), PsychARTICLES (EBSCOhost), PubMed, ScienceDirect in dodatno v Google Scholar. Članke, ki so ustrezali našim kriterijem in omejitvam, smo vključili v podrobno analizo ter jih razvrstili po nivojih glede na hierarhijo dokazov. Podatke smo prikazali s pomočjo evalvacijske in sintezne tabele. Rezultati: V končno raziskavo smo vključili 11 raziskav. Ugotovili smo, da se z verbalnimi in neverbalnimi komunikacijskimi intervencijami spontana komunikacija otrok z avtizmom izboljša, povedo več (novih) besed, besede so bolj razumljive, poveča se socialno-komunikacijsko vedenje, poveča se čas, preživet v igri, namenjeni razvoju, vzpostavijo se boljši odnosi s starši, zmanjša se problematično vedenje. Razprava in zaključek: Za najbolj učinkovite verbalne intervencije so se izkazale jasnost in enostavnost komunikacije, ponavljanje besed, prilagoditev hitrosti govora, uporaba konkretnih izrazov. Pri neverbalnih intervencijah smo izpostavili slike, simbole, očesni stik, govorico telesa. Rezultati kažejo, da kombinacija verbalnih in neverbalnih intervencij ter individualni pristop omogočata boljšo vključitev otrok z avtizmom v komunikacijske interakcije.
Ključne besede:Medosebni odnosi, terapevtske intervencije, otroci in mladostniki, avtizem
Kraj izida:Maribor
Založnik:[U. Krajnc]
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/DKUM-91399 Novo okno
UDK:616.896-053.2:316.772(043.2)
COBISS.SI-ID:222843395 Novo okno
Datum objave v DKUM:17.01.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:183
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:18.12.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Communication with children with autism spectrum disorder
Opis:Introduction: Communication with children with autism is cruicial for their development, integration into the enviroment and quality of life. Despite difficulties in expressing and understanding them, there are a number of verbal and non-verbal interventions that can effectively improve interaction and enable a better understanding of their needs. Communication with them requires adapting interventions to their specificity and disability. Methods: Scientific literature was searched in CINAHL (EBSCOhost), PsychARTICLES (EBSCOhost), PubMed, ScienceDirect and additionally in Google Scholar. Articles that met our criteria and limitations were included in the detailed analysis and were ranked according to the herarchy of evidence. We presented the data using an evaluation and a synthesis table. Results: 11 studies were included in the final study. We found that with verbal and non-verbal communication interventions, spontaneous communication of children with autism improves, they say more (new) words, words are more understood, socio-communicative behaviour increases, time spent in developmental play increases, better relationship with parents are established and problem behaviour decreases. Discussion and conclusion: The most effective verbal interventions were clarity and simpicity of communication, repetition of words, adjustment of speech rate, use of concrete expressions. For non-verbal interventions, pictures, symbols eye contact, body language were highlighted. The results show that a combination of verbal and non-verbal interventions and an individual approach allows for a better inclusion of children with autism in communicative interactions.
Ključne besede:Interpersonal relationships, therapeutic interventions, children and adolescents, autism


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici