| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Uporaba aplikacij za zmenke v povezavi s tveganim spolnim vedenjem ter samospoštovanjem pri mladih odraslih : magistrsko delo
Avtorji:ID Koder, Nika (Avtor)
ID Musil, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Koder_Nika_2025.pdf (1,22 MB)
MD5: 856303A1B12A2370B96ED61666EB26BE
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Aplikacije za zmenke so že dolgo prisotne v naši družbi in so za marsikoga postale ena izmed glavnih platform za spoznavanje morebitnih romantičnih partnerjev. V tujini lahko na to temo opazimo že veliko raziskav, kar pa pri nas ne drži. Namen te raziskave je bil tako preučiti nekatere vidike uporabe aplikacij za zmenke v Sloveniji v povezavi s tveganim spolnim vedenjem in samospoštovanjem pri uporabnikih. Raziskava je bila prečna, udeleženci so sodelovali prostovoljno, vprašalnike pa so reševali preko spletnega orodja 1ka. Poleg demografskih vprašanj in vprašanj o uporabi aplikacij za zmenke so udeleženci rešili še Lestvico tveganih spolnih vedenj, Rosenbergovo lestvico samospoštovanja in Lestvico motivov uporabe Tinderja. Sodelovalo je 280 mladih med 18 in 30 letom (M = 24,6; SD = 2,96). Od tega je bilo 198 žensk in 81 moških, en udeleženec pa je pri spolu označil »drugo«. Trenutnih uporabnikov je bilo 51 (18,2 %), nekdanjih uporabnikov 87 (31,1 %), 142 (50,7 %) udeležencev pa aplikacij za zmenke ni uporabljalo nikoli. Na našem vzorcu smo odkrili pogosta srečanja v živo, spolne odnose z drugimi uporabniki in presenetljiv odstotek romantičnih razmerij, ki so se vzpostavila kot posledica uporabe aplikacij za zmenke. Uporabniki so bili v večji meri moški, samski in so živeli sami, pri tem pa se je izkazalo, da imajo moški in ženske drugačne motive za uporabo. Z neuporabniki so se razlikovali v številu bivših spolnih partnerjev, v samospoštovanju in tveganem spolnem vedenju pa razlik nismo opazili. Tvegano spolno vedenje se pri uporabnikih ni razlikovalo glede na spol, se pa je razlikovalo glede na motiv uporabe. Prav tako je bilo tvegano spolno vedenje pri uporabnikih pomembno povezano s številom spolnih partnerjev, ne pa tudi z dnevno uporabo aplikacij. Samospoštovanje pri uporabnikih ni kazalo pomembnih razlik glede na spol, prav tako pa tudi ni kazalo pomembnih povezav s tveganim spolnim vedenjem. Aplikacije za zmenke so se tako izkazale kot uspešen medij za povezovanje ljudi, negativnih povezav, ki so bile odkrite v prejšnjih raziskavah, pa na našem vzorcu nismo opazili. Podane so tudi praktične implikacije, pomanjkljivosti raziskave in ideje za prihodnje raziskave.
Ključne besede:aplikacije za zmenke, tvegano spolno vedenje, samospoštovanje, mladi odrasli
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:N. Koder
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (VI, 83 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-91386 Novo okno
UDK:159.9:[004.738.5:177.6](043.2)
COBISS.SI-ID:224996611 Novo okno
Datum objave v DKUM:04.02.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:12
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:18.12.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The use of dating apps in relation to risky sexual behaviour and self-esteem among young adults
Opis:Dating apps have long been present in our society and have become one of the main platforms for meeting potential romantic partners for many people. While there has been extensive research on this topic abroad, this is not the case in our country. The aim of the current study was to explore certain aspects of dating app usage in Slovenia in relation to risky sexual behavior and self-esteem among users. The study was cross-sectional, with participants volunteering to take part, and they completed the questionnaires via the online tool 1ka. In addition to demographic questions and questions about dating app usage, participants also completed the Sexual risk behaviors scale, the Rosenberg self-esteem scale, and the Tinder motives scale. A total of 280 young people aged 18 to 30 participated (M=24.6; SD=2.96), including 198 women and 81 men, with one participant identifying as none of the two listed genders. There were 51 current users (18.2%), 87 former users (31.1%), and 142 participants (50.7%) who had never used dating apps. Our sample revealed frequent in-person meetings, sexual relationships with other users, and a surprising percentage of romantic relationships that developed as a result of using dating apps. Users were predominantly male, single, and living alone, and it was found that men and women had different motives for usage. Compared to non-users, users differed in the number of previous sexual partners, while no differences were observed in self-esteem and risky sexual behavior. Risky sexual behavior did not differ by gender among users but did vary according to motives for usage. Furthermore, risky sexual behavior among users was significantly related to the number of sexual partners but not to daily app usage. Self-esteem among users did not show significant differences by gender, nor did it have significant connections to risky sexual behavior. Dating apps have proven to be a successful medium for connecting people, and we did not observe the negative associations found in previous studies within our sample. Practical implications, study limitations, and ideas for future research are also provided.
Ključne besede:dating apps, risky sexual behavior, self-esteem, young adults


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici