| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Foreign language effect (FLE) among Slovenian students who speak Slovene and English : m. a. thesis
Avtorji:ID Vujinič Kukovec, Naj (Avtor)
ID Jurančič, Klementina Penelope (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Vujinic_Kukovec_Naj_2024.pdf (2,65 MB)
MD5: 83F10EE62E7C95BB369467FFA7051205
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:This thesis explores the impact of foreign language on moral decision making by analyzing the occurrence called Foreign Language Effect (FLE) among Slovenian primary, secondary, and university students. Students were presented with two moral dilemmas (the trolley dilemma and the footbridge dilemma) and presumed that the students would decide on the utilitarian choice in higher number when said dilemmas are presented in foreign language (English) than when they are presented in their native language (Slovene). The study dealt with three separate groups divided by educational level of students that were further split into a control group and a test group. Participants also varied by age, gender, and proficiency in the foreign language. A total of 184 of students participated in the study, responding to moral dilemmas presented in their native language (Slovene) and English. Results indicate that FLE exists as an occurrence among Slovene students across all levels of education but to various degrees. The highest impact of the FLE was viewed among primary school students who are poorer in fluency in the foreign language than both secondary and university students. FLE was more pronounced in the footbridge dilemma than in the trolley dilemma across all educational levels. Gender differences were also noted, with male students showing higher levels of FLE than females. These findings expand our understanding of FLE and add another language group onto the spectrum of foreign language effect research while also highlighting the importance of age, gender, and proficiency in the foreign language on the decision-making process.
Ključne besede:Foreign Language Effect (FLE), Slovene students, moral decision making, dilemma, utilitarianism
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[N. Vujinič Kukovec]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 72 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-91249 Novo okno
UDK:81'246.2(043.2)
COBISS.SI-ID:221559811 Novo okno
Datum objave v DKUM:09.01.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:04.12.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Učinek tujega jezika (FLE) med slovenskimi učenci, dijaki in študenti, ki govorijo slovensko in angleško : magistrsko delo
Opis:Magistrska naloga raziskuje vpliv tujega jezika na moralno odločanje z analizo pojava, imenovanega učinek tujega jezika (FLE), med slovenskimi učenci osnovne in srednje šole ter fakultete. Učencem sta bili predstavljeni dve moralni dilemi (dilema z vlakcem in dilema z mostom), na podlagi katerih smo predvidevali, da se bodo učenci pogosteje odločali za utilitarno izbiro, tj. predstavljenih dilem v tujem jeziku (angleščini), kot pa v maternem jeziku (slovenščini). Študija je obravnavala tri ločene skupine glede na izobrazbeno raven, ki so bile nadalje razdeljene v kontrolno in testno skupino. Udeleženci so se razlikovali tudi po starosti, spolu in znanju tujega jezika. Skupaj je v raziskavi sodelovalo 184 učencev, ki so se odzvali na moralne dileme, predstavljene v njihovem maternem jeziku (slovenščini) in angleščini. Rezultati kažejo, da FLE obstaja kot pojav med slovenskimi učenci na vseh ravneh izobrazbe, vendar v različnih merah. Največji vpliv FLE smo opazili pri učencih osnovne šole, ki imajo nižjo raven znanja tujega jezika v primerjavi s srednješolci in študenti. FLE je bil izrazitejši pri dilemi z mostom kot pri dilemi z vlakcem na vseh ravneh. Opazili smo tudi razlike med spoloma, pri čemer so moški izkazali višjo stopnjo FLE kot ženske. Ti izsledki širijo naše razumevanje učinkov tujega jezika in dodajajo novo jezikovno skupino v raziskovanje učinka tujega jezika (FLE), hkrati pa poudarjajo pomen starosti, spola in znanja tujega jezika pri procesu odločanja.
Ključne besede:učinek tujega jezika (FLE), slovenski učenci, moralno odločanje, dilema, utilitarizem


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici