| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost med samopodobo in prijateljstvom pri osnovnošolcih : magistrsko delo
Avtorji:ID Šardi, Amanda (Avtor)
ID Cugmas, Zlatka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Sardi_Amanda_2024.pdf (1,50 MB)
MD5: 283E64F30DD08C2C071ED274127C3017
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Pozitivno sprejemanje samega sebe je ključno za obvladanje vsakodnevnih izzivov in negovanje zdravih odnosov, medtem ko prijateljstva zagotavljajo ključno podporo, sprejemanje in občutek pripadnosti. V magistrskem delu smo raziskovali povezavo med samopodobo in prijateljstvom pri osnovnošolcih. Zanimalo nas je, kakšna je povezava med samopodobo in številom prijateljev, kako se samopodoba spreminja glede na starost in glede na priljubljenost. V teoretičnem delu smo naredili pregled ugotovitev o mladostništvu, samopodobi in prijateljstvu, v empiričnem delu pa smo s kvantitativno metodologijo preučili povezavo med skupno samopodobo in številom vzajemnih prijatelstjev ter raziskali morebitne razlike med različnimi starostnimi skupinami. V raziskavi je sodelovalo 187 učencev petih in osmih razredov. Ugotovili smo, da obstaja kompleksna povezava med skupno samopodobo, številom vzajemnih prijateljstev in priljubljenostjo pri učencih. Učenci s pozitivnejšo skupno samopodobo imajo običajno več prijateljev, vendar skupna samopodoba z napredovanjem v višje razrede postaja bolj negativna. Število vzajemnih prijateljstev ostaja relativno stabilno glede na starost. Zaznana priljubljenost, tako s strani sošolcev kot posameznika samega, je povezana s pozitivnejšo skupno samopodobo, medtem ko je podcenjevanje lastne priljubljenosti IV negativno povezano s skupno samopodobo. Rezultati podpirajo pomen razvoja zdrave samopodobe in pozitivnih odnosov med vrstniki.
Ključne besede:samopodoba, prijateljstvo, osnovnošolci, priljubljenost, vrstniški odnosi
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[A. Šardi]
Leto izida:2024
Št. strani:XI, 84 str.
PID:20.500.12556/DKUM-91207 Novo okno
UDK:159.923.2:37.064.3(043.2)
COBISS.SI-ID:223751427 Novo okno
Datum objave v DKUM:24.01.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:24
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:28.11.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The relationship between self-esteem and friendship among elementary school students
Opis:Positive self-acceptance is crucial for managing daily challenges and fostering healthy relationships, while friendships provide essential support, acceptance, and a sense of belonging. In this master's thesis, we investigated the connection between self-esteem and friendship among elementary school students. We were interested in the relationship between self-esteem and the number of friends, how self-esteem changes with age, and how it is influenced by perceived popularity. In the theoretical part, we focused on reviewing findings about adolescence, self-esteem, and friendship. In the empirical part, we used a quantitative methodology to examine the connection between overall self-esteem and the number of mutual friendships, while also investigating potential differences between different age groups. The study involved 187 fifth and eighth-grade students. We found that there is a complex relationship between overall self-esteem, the number of mutual friendships, and popularity among students. Students with more positive overall self-esteem tend to have more friends, but overall self-esteem tends to become less positive with progression to higher grades. The number of mutual friendships remains relatively stable with increasing age. Perceived popularity, both by peers and individuals themselves, is associated with more positive overall self-esteem, while underestimating one's own popularity is negatively associated with overall self-esteem. These results support the importance of developing healthy self-esteem and positive relationships with peers.
Ključne besede:self-esteem, friendship, elementary school students, popularity, peer relationships


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici