| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Delovne vrednote mladih
Avtorji:ID Žnidaršič, Jaša (Avtor)
ID Potočan, Vojko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Znidarsic_Jasa_2025.pdf (2,06 MB)
MD5: 4931A1C6E4AAAA7CACA18DB64B444405
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V dinamičnem globalnem okolju, kjer digitalizacija in družbeno-ekonomske spremembe temeljito preoblikujejo trg dela, postajajo delovne vrednote mladih ključen dejavnik pri oblikovanju organizacijskih praks. Generacija Z, ki predstavlja novo delovno silo, vstopa na trg dela z vrednotami, ki se pomembno razlikujejo od vrednot prejšnjih generacij. Te spremembe zahtevajo prilagoditve delodajalcev, zlasti v kontekstu upravljanja človeških virov, delovnih pogojev in organizacijske kulture. Raziskava, ki je bila izvedena v Sloveniji, Združenih državah Amerike in Indiji, je razkrila, da mladi v Sloveniji največjo pozornost namenjajo ekstrinzičnim vrednotam, kot so varnost zaposlitve, ustrezno plačilo in ravnotežje med delom ter prostim časom. Poleg teh vrednot so za mlade ključne tudi priložnosti za osebni in profesionalni razvoj. Socialne vrednote, kot so odnosi na delovnem mestu, ter prestižne vrednote, kot so status in vpliv, so ocenjene kot manj pomembne. Mednarodna primerjava z mladimi iz ZDA in Indije je tako razkrila pomembne kulturne razlike; ameriška mladina postavlja v ospredje osebni uspeh in karierni napredek, medtem ko indijska mladina večjo težo pripisuje socialni stabilnosti in varnosti zaposlitve. Naša diplomska naloga tako analizira, kako se morajo organizacije prilagoditi pričakovanjem Generacije Z, da bi učinkovito privabile in obdržale te mlade talente, saj spremembe v vrednotah zaposlenih narekujejo nujnost preoblikovanja delovnih praks, kar vključuje zagotavljanje večje fleksibilnosti, priložnosti za razvoj in ustreznih delovnih pogojev. Prav tako pa ponuja poglobljen vpogled v trende, ki bodo oblikovali prihodnje delovno okolje, in navaja priporočila za organizacije, ki si želijo ohraniti konkurenčno prednost s pristopom, ki vključuje nove generacije zaposlenih.
Ključne besede:delovne vrednote, generacija Z, vedenje mladih, mladi odrasli
Kraj izida:Maribor
Založnik:J. Žnidaršič
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/DKUM-90999 Novo okno
UDK:005.3:331
COBISS.SI-ID:222876931 Novo okno
Datum objave v DKUM:17.01.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:62
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.
Začetek licenciranja:17.10.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Working values of young people
Opis:In a dynamic global environment where digitisation and socio-economic change are fundamentally reshaping the labour market, young people's work values are becoming a key factor in shaping organisational practices. Generation Z, the new workforce, is entering the labour market with values that are significantly different from those of previous generations. These changes require adjustments by employers, particularly in the context of human resource management, working conditions and organisational culture. Research carried out in Slovenia, the United States and India has revealed that young people in Slovenia place the greatest emphasis on extrinsic values such as job security, adequate pay and work/leisure balance. In addition to these values, opportunities for personal and professional development are also key for young people. Social values, such as workplace relationships, and prestige values, such as status and influence, are seen as less important. An international comparison with young people from the US and India thus revealed important cultural differences; US youth prioritise personal success and career advancement, while Indian youth place more importance on social stability and job security. Our thesis therefore analyses how organisations need to adapt to the expectations of Generation Z in order to effectively attract and retain this young talent, as changes in employee values dictate the need to transform working practices, including providing greater flexibility, opportunities for development and appropriate working conditions. It also provides an in-depth insight into the trends that will shape the future workplace and makes recommendations for organisations that want to maintain a competitive edge through an approach that engages new generations of employees.
Ključne besede:work values, Generation Z, youth behaviour, young adults


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici