| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost med kakovostjo odnosa med učiteljem in učencem ter njegovim sociometričnim položajem v razredu : magistrsko delo
Avtorji:ID Križan, Katarina (Avtor)
ID Cugmas, Zlatka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Krizan_Katarina_2024.pdf (1,15 MB)
MD5: C6CE69D1C3A32BB9BC2F9E65F82C4447
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Namen magistrskega dela je ugotoviti, ali obstaja povezava med dimenzijami odnosa med učiteljem in učencem ter učenčevim sociometričnim položajem. V teoretičnem delu smo predstavili socialni razvoj otrok, opredelili socialne odnose učencev z vrstniki, vpliv vrstniških odnosov na učenca, njegov sociometrični položaj v razredu in razlike v odnosu med spoloma. Nato smo opredelili odnos med učiteljem in učencem, predstavili njegov pomen, načine merjenja ter predstavili načine spodbujanja pozitivnega odnosa. Prav tako smo predstavili povezavo odnosa med učiteljem in učencem z vrstniškimi odnosi. V empiričnem delu smo z učenci (N = 130) izvedli sociometrično preizkušnjo, učitelji (N = 10) pa so izpolnili Lestvico odnosa med učiteljem in učencem. Rezultati so pokazali, da učitelji v povprečju svoj odnos z učenci zaznavajo kot topel in bližnji, kar se kaže z visokimi vrednostmi na dimenziji Bližina in nizkimi vrednostmi na dimenzijah Konflikt ter Odvisnost. Rezultati kažejo, da obstajajo tudi razlike med spoloma, in sicer smo zaznali višje vrednosti dimenzij Bližina in Odvisnost pri učenkah. Ugotovili smo, da več kot polovica učencev v razredu zasede srednji sociometrični položaj, razlik med spoloma pa nismo odkrili. Ugotovili smo tudi povezanost sociometričnega položaja z dimenzijo Konflikt, in sicer so bile največje razlike zaznane pri učencih z nizkim sociometričnim položajem.
Ključne besede:odnos, učitelj, učenec, sociometrični položaj, razredni pouk
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[K. Križan]
Leto izida:2024
Št. strani:IX, 71 str.
PID:20.500.12556/DKUM-90931 Novo okno
UDK:37.064.2(043.2)
COBISS.SI-ID:232438019 Novo okno
Datum objave v DKUM:14.04.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:12
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:08.10.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Connection Between Teacher-Student Relationship Quality and Student's Sociometric Status in the Classroom
Opis:The purpose of the master's thesis is to examine whether there is a connection between the dimensions of the teacher-student relationship and the student's sociometric status. In the theoretical part, we presented the social development of children, defined the social relationships of students with their peers, peer relationships, their impact on students, sociometric status and gender differences in relationships. Then we examined teacher-student relationships and their influence on peer relations. In the empirical part, a sociometric test was conducted with students (N = 130), and teachers (N = 10) who completed the Teacher-Student Relationship Scale. The results showed that, on average, teachers perceive their relationship with students as warm and close, which is reflected in high values of Closeness and low values of Conflict and Dependence. The results show that there are also gender differences, namely we detected higher values of the Closeness and Dependency dimensions in female students. We found that more than half of the pupils in the class occupy a mean sociometric position, and no gender differences were detected. We also found a correlation between sociometric position and the Conflict dimension, with the greatest impact observed in students with low sociometric status.
Ključne besede:relationship, teacher, student, sociometric status, primary education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici