| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Mistreatment by patients : an analysis of the patient-related social stressors among Slovenian healthcare workers
Avtorji:ID Kozjek, Tatjana (Avtor)
ID Erčulj, Vanja (Avtor)
Datoteke:.pdf Kozjek-2021-MISTREATMENT_BY_PATIENTS__AN_ANALY.pdf (409,95 KB)
MD5: 29ECB967172F8BB240CC0424CC7A1EF0
 
URL https://doi.org/10.2478/sjph-2021-0014
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:Introduction: Healthcare workers (HCWs) are often exposed to mistreatment by patients, which has negative effects on both staff and institutions. To take appropriate action to help HCWs in this context, patient-related social stressors (PSS) should be explored. The purpose of the research was to identify the most pronounced patient behaviour contributing to the social stress (SS) of HCWs, and compare PSS between different HCWs and different types of healthcare institutions. Methods: 750 HCWs from Slovenian public health centres and hospitals participated in the online survey. Although the non-probability sampling was used, the sample was representative according to gender and HCW type (doctors, nurses and other HCWs). Results: The results show that the most pronounced patient behaviour contributing to the SS of HCWs are attitudes and behaviour of patients that are challenging in terms of what is - from the HCWs' point of view - considered as acceptable and reasonable (disproportionate patient expectations), and unpleasant, humourless, and hostile patients. HCWs in primary institutions meet less verbally aggressive and unpleasant patients than in tertiary ones. Although among all HCWs less educated ones are more exposed to inappropriate behaviour, doctors are those HCWs who experience more inappropriate behaviour. Conclusion: Managers should enable HCWs to get comprehensive patient service training, oriented towards improving relationship management and patient-HCW relationships.
Ključne besede:healthcare workers, mistreatment, patients, social stressors
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Poslano v recenzijo:05.10.2020
Datum sprejetja članka:29.01.2021
Datum objave:18.03.2021
Založnik:Zavod LRS za zdravstveno varstvo, Republiški zdravstveni center, Zavod LRS za zdravstveno varstvo, Republiški zdravstveni center, Univerzitetni zavod za zdravstveno in socialno varstvo, Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, Nacionalni inštitut za javno zdravje
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 90-96
Številčenje:Letn. 60, Št. 2
PID:20.500.12556/DKUM-90459-0b58cb3a-0773-e4e6-7fde-ce0e2d7dd799 Novo okno
UDK:614.2
COBISS.SI-ID:57038595 Novo okno
DOI:10.2478/sjph-2021-0014 Novo okno
ISSN pri članku:0351-0026
Datum objave v DKUM:04.09.2024
Število ogledov:53
Število prenosov:2
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Zdravstveno varstvo : Slovenian journal of public health
Založnik:Zavod LRS za zdravstveno varstvo, Republiški zdravstveni center, Zavod LRS za zdravstveno varstvo, Republiški zdravstveni center, Univerzitetni zavod za zdravstveno in socialno varstvo, Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, Nacionalni inštitut za javno zdravje
ISSN:0351-0026
COBISS.SI-ID:3287810 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 3.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 3.0 Nedoločena
Povezava:https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.sl
Opis:Dovoljuje kopiranje in razširjanje vsebin v kakršnemkoli mediju in obliki. Primerno morate navesti avtorja, povezavo do licence in označiti spremembe, če so kakšne nastale. To lahko storite na kakršenkoli razumen način, vendar ne na način, ki bi namigoval na to, da dajalec licence podpira vas ali vašo uporabo dela. Te vsebine ne smete uporabiti v komercialne namene. Če vsebino predelate (remixate), uredite ali na njej gradite, spremenjene vsebine ne smete razširjati. Ne smete uporabiti pravnih določil ali tehničnih ukrepov, ki bi pravno omejili ali onemogočilo druge, da bi storili karkoli, kar licenca dovoli.
Začetek licenciranja:18.03.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Neprimerno ravnanje pacientov : analiza socialnih stresorjev, povezanih z delom s pacienti, med zaposlenimi v slovenskih zdravstvenih ustanovah
Opis:Uvod: Zaposleni v zdravstvenih ustanovah so deležni neprimernega ravnanja pacientov, kar negativno vpliva tako na zaposlene kot ustanove. Za ustrezno ukrepanje in pomoč zaposlenim je treba proučiti socialne stresorje, ki so povezani z delom s pacienti (PSS). Namen raziskave je bil ugotoviti, katero je najbolj izrazito ravnanje pacientov, ki prispeva k socialnemu stresu zaposlenih v slovenskih zdravstvenih ustanovah, in prepoznati socialne stresorje, povezane z delom s pacienti (PSS), primerjati stanje med različnimi zaposlenimi v zdravstvenih ustanovah in različnimi vrstami zdravstvenih ustanov na primarni, sekundarni in terciarni ravni. Metode: V raziskavi je sodelovalo 750 zaposlenih iz slovenskih zdravstvenih ustanov na primarni, sekundarni in terciarni ravni. Čeprav je bilo uporabljeno neverjetnostno vzorčenje, je bil vzorec reprezentativen glede na spol in tip zdravstvenega delavca (zdravniki, medicinske sestre in drugi zdravstveni delavci). Rezultati: Rezultati kažejo, da pri delu s pacienti najbolj izrazito prispevajo k socialnemu stresu zaposlenih pričakovanja in vedenja pacientov, ki jih zdravstveni delavci z vidika razumnosti in sprejemljivosti razumejo kot neprimerna, ter neprijetni oziroma sovražni pacienti. Zaposleni v zdravstvenih ustanovah na primarni ravni se srečujejo z manj verbalno agresivnimi in neprijetnimi pacienti kot v ustanovah na terciarni ravni. Čeprav so med vsemi zdravstvenimi delavci neprimernemu ravnanju bolj izpostavljeni manj izobraženi zdravstveni delavci, pa doživljajo več neprimernega vedenja ravno zdravniki. Zaključek: Vodje bi morali zaposlenim v zdravstvenih ustanovah omogočiti, da se udeležijo usposabljanj na področju ravnanja s pacienti, usmerjenih predvsem v upravljanje odnosov s pacienti ter vzpostavljanje ustreznih medsebojnih odnosov med pacienti in zaposlenimi v zaposlenih ustanovah.
Ključne besede:zaposleni, zdravstvene ustanove, neprimerno ravnanje, pacienti, socialni stresorji


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici