| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pariteta kupne moči v izbranih državah z rastočo avtomobilsko proizvodnjo
Avtorji:ID Žerjav, Luka (Avtor)
ID Boršič, Darja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Zerjav_Luka_2024.pdf (3,29 MB)
MD5: 909BECAAB1DA6454E1B056775C43C9C2
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Avtomobilska industrija v globalnem gospodarstvu predstavlja eno izmed najpomembnejših industrij, saj združuje številne industrije, ki tvorijo globalno mrežo številnih podjetij, ki jih pod skupno streho združujejo OEM. Spremembe so trenutno znotraj avtomobilske industrije edina stalnica. S tem mislimo tako na globalizacijski proces, ki je avtomobilsko industrijo zaznamoval pred desetletji, kakor tudi na trende elektrifikacije, vključevanja umetne inteligence v proizvodni proces in končni produkt - avtomobil, spremembah potrošniških navad posameznikov in strukturne spremembe na trgu avtomobilov. V zadnjem obdobju lahko opazujemo počasen trend stagniranja uveljavljenih držav, ki krojijo usodo avtomobilske industrije že več desetletij. Prav zaradi teh sprememb v ospredje prihajajo nove države, ki so predstavljala gonilno silo v času globalizacijskega procesa. V mednarodni trgovini so se tako vzpostavile nove povezave, ki so na prvi pogled morda neznačilne in so bile pred desetletji težko predstavljive. Prav zaradi številnih povezav v mednarodni trgovini in vzpona na avtomobilskem trgu nas je v našem magistrskem delu zanimalo, ali pariteta kupne moči za Kitajsko, Indijo, Brazilijo, Južno Korejo in Turčijo velja. Testiranje paritete kupne moči je v zadnjem obdobju med številnimi avtorji zelo priljubljeno. Proces preverjanja paritete kupne moči smo razdelili na dva dela, sprva prikaz linijskega grafikona logaritma realnega deviznega tečaja posamezne izbrane države, v drugi fazi pa smo se poslužili bolj formalnih oblik testiranja paritete kupne moči. Odločili smo, da pariteto kupne moči za izbrane države preverimo s testi stacionarnosti in kointegracije. V primeru testiranja stacionarnosti smo se odločili, da uporabimo razširjeni Dickey Fullerjev (ADF) Test in Kwiatkowski, Phillip, Schmidt in Shinov (KPSS) test. V primeru testiranja kointegracije pa smo se odločili za uporabo Engle Grangerjevega testa. Za bazni valuti smo izbrali USD in EUR. Analiza temelji na mesečnih podatkih med januarjem 2000 in decembrom 2022. Rezultati testiranj so pokazali, da pariteto kupne moči v primeru izbire USD kot referenčne valute delno potrdimo v primeru Južne Koreje, Kitajske, Indije in Turčije, v primeru izbire EUR kot referenčne valute pa lahko pariteto kupne moči delno potrdimo v primeru Južne Koreje, Indije in Turčije.
Ključne besede:avtomobilska industrija, globalni trendi v avtomobilski industriji, države v razvoju, pariteta kupne moči, stacionarnost, testi enotskega korena, kointegracija
Kraj izida:Maribor
Založnik:L. Žerjav
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/DKUM-90308 Novo okno
UDK:339.133.3:629.331
COBISS.SI-ID:210658051 Novo okno
Datum objave v DKUM:08.10.2024
Število ogledov:0
Število prenosov:15
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:28.08.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Purchasing power parity in selected countries with growing motor vehicle production
Opis:The automotive industry in the global economy represents one of the most important sectors, as it brings together various industries that form a global network of numerous companies, unified under the umbrella of OEMs. Currently, change is the only constant within the automotive industry. This refers both to the globalization process, which marked the automotive industry decades ago, and to trends such as electrification, the integration of artificial intelligence into the production process and the final product – the automobile, changes in consumer habits, and structural shifts in the automotive market. In recent times, we have observed a slow trend of stagnation in established countries that have shaped the fate of the automotive industry for several decades. Due to these changes, new countries, which played a driving role during the globalization process, are coming to the forefront. In international trade, new connections have been established that, at first glance, may seem unconventional and were difficult to imagine decades ago. Due to the numerous connections in international trade and the rise of the automotive market, our master’s thesis focused on whether purchasing power parity holds for China, India, Brazil, South Korea, and Turkey. Testing purchasing power parity has recently become very popular among many authors. We divided the process of verifying purchasing power parity into two parts: first, by presenting a line graph of the logarithm of the real exchange rate for each selected country, and in the second phase, we employed more formal methods for testing purchasing power parity. We decided to test purchasing power parity for the selected countries using stationarity and cointegration tests. For stationarity testing, we chose to use the augmented Dickey-Fuller (ADF) test and the Kwiatkowski-Phillips-Schmidt-Shin (KPSS) test. For cointegration testing, we opted to use the Engle-Granger test. We selected USD and EUR as the base currencies. The analysis is based on monthly data from January 2000 to December 2022. The test results showed that purchasing power parity, when using the USD as the reference currency, is partially confirmed for South Korea, China, India and Turkey, and when using the EUR as the reference currency, purchasing power parity is partially confirmed for South Korea, India, and Turkey.
Ključne besede:Automotive industry, Global trends in the automotive industry, Developing countries, Purchasing power parity, Stationarity, Unit root tests, Cointegration


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici