Naslov: | Inovacije poslovnih modelov v avtomobilski industriji |
---|
Avtorji: | ID Buzeti, Matic (Avtor) ID Nedelko, Zlatko (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | VS_Buzeti_Matic_2024.pdf (1,71 MB) MD5: 0E40D77B240917FA22DEF31F3521CD9C
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje ene najpomembnejših transformacij v sodobni avtomobilski industriji – prehoda na električna vozila in trajnostno mobilnost. Avtomobilska industrija se sooča z velikimi pritiski za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zaradi česar so proizvajalci avtomobilov prisiljeni spremeniti svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni in relevantni na trgu. V tem kontekstu smo v tem delu preučili podjetje Volkswagen, enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki se je prav tako znašel na tej prelomni točki.
Volkswagen se je po tej točki znašel na položaju, kjer je bila sprememba nujna za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov in izboljšanje svoje tržne pozicije. Podjetje se je odzvalo z ambiciozno strategijo prehoda na električna vozila, ki vključuje visoke investicije v raziskave in razvoj, vzpostavitev gigatovarn za proizvodnjo baterij ter preoblikovanje svoje ponudbe vozil. V središču te strategije je bila uvedba serije električnih vozil ID, ki so ključnega pomena za prihodnjo rast in uspešnost podjetja.
V raziskavi smo analizirali, kako so te inovacije v poslovnem modelu vplivale na Volkswagnovo konkurenčnost, finančne kazalnike in tržni položaj. Ugotovili smo, da je podjetje s temi spremembami ne le uspelo obdržati svojo tržno pozicijo, temveč jo je tudi okrepilo, kar se kaže v povečanju prodaje električnih vozil, izboljšanju bruto marže. Prehod na trajnostno mobilnost je Volkswagnu omogočil, da se prilagodi novim tržnim razmeram in se postavi kot pionir na področju trajnostnih tehnologij.
Diplomsko delo prav tako opozarja na nekatere ključne izzive, s katerimi se Volkswagen in širša avtomobilska industrija soočata pri tem prehodu. Mednje sodijo visoki stroški prehoda na nove tehnologije, negotovosti glede prihodnje regulative ter potreba po hitrem prilagajanju na digitalizacijo in avtonomno vožnjo. Kljub tem izzivom delo izpostavlja, kako lahko podjetja z inovativnimi poslovnimi modeli ne le preživijo, temveč tudi uspevajo v dobi disruptivnih sprememb. |
---|
Ključne besede: | Poslovni model, inovacija, Volkswagen, avtomobilska industrija |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | M. Buzeti |
---|
Leto izida: | 2024 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-89835 |
---|
UDK: | 001.895 |
---|
COBISS.SI-ID: | 206981891 |
---|
Datum objave v DKUM: | 10.09.2024 |
---|
Število ogledov: | 83 |
---|
Število prenosov: | 72 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |