| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Dejavniki pedagoškega pristopa vzgojiteljev in učiteljev v odnosu do otrok s selektivnim mutizmom : magistrsko delo
Avtorji:ID Vagner, Manica (Avtor)
ID Košir, Katja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Vagner_Manica_2024.pdf (1,15 MB)
MD5: 92ABD3F6D60C2F172B5B069FF024A97D
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Selektivni mutizem (SM) predstavlja za otroka veliko oviro pri učenju, izkazovanju znanja ter vzpostavljanju stikov. Zaradi pomanjkanja znanja in informiranosti pedagoških delavcev o motnji lahko ostane neprepoznan, to pa privede do tega, da otrok v vzgojno-izobraževalnem kontekstu več let ne govori in ne razvije ustreznih socialnih veščin. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšna je splošna ozaveščenost vzgojiteljev in učiteljev prvega izobraževalnega obdobja o SM, in preveriti, kako njihovo poznavanje motnje napoveduje nadaljnjo uporabo ustreznih strategij za pomoč otrokom s tovrstno motnjo. Hkrati nas je še zanimala povezava med različnimi dejavniki pedagoškega pristopa in uporabo ustreznih strategij. V raziskavi je sodelovalo 426 pedagoških delavcev, od tega 183 vzgojiteljev v vrtcu in 243 učiteljev prvega izobraževalnega obdobja. Udeleženci so poleg demografskih vprašanj in vprašanj, vezanih na SM, izpolnili Prilagojeno lestvico učiteljevega odnosa do inkluzije (TAISA), Vprašalnik delovne zavzetosti – kratka oblika (UWES) ter Vprašalnik uporabe ustreznih strategij za delo z otroki s SM. Rezultate smo analizirali z bivariatno linearno regresijo, t-testi za neodvisne vzorce in Pearsonovimi korelacijskimi koeficienti. Ugotovili smo, da je SM bolj poznan med vzgojitelji, vendar razlika z učitelji ni bila statistično značilna. Prav tako smo zaključili, da se poznavanje motnje ni izkazalo kot statistično pomembno za napovedovanje uporabe ustreznih strategij. Med miti in prepričanji ter uporabo ustreznih strategij smo ugotovili negativno povezanost, ki je bila statistično pomembna samo na vzorcu učiteljev. V diskusiji smo se osredotočili na razloge za tovrstne zaključke in hkrati v njej navedli glavne pomanjkljivosti, ideje za prihodnje raziskave in uporabno vrednost naše raziskave.
Ključne besede:selektivni mutizem, vzgojitelji in učitelji, inkluzivna naravnanost, miti in prepričanja, delovna zavzetost
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:M. Vagner
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 63 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-89763 Novo okno
UDK:376:616.28-008.15(043.2)
COBISS.SI-ID:207298563 Novo okno
Datum objave v DKUM:12.09.2024
Število ogledov:12
Število prenosov:25
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.08.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Factors of the Pedagogical Approach of Early Childhood Educators and Teachers in Relation to Children with Selective Mutism
Opis:Selective mutism (SM) presents a significant obstacle for a child’s ability to learn, demonstrate knowledge and establish connections. Due to a lack of knowledge and awareness among pedagogical workers about this disorder, it can go undetected, resulting in a situation where the child does not speak for several years in an educational context and does not develop adequate social skills. The objective of this master's thesis was to determine the general awareness of early childhood educators and teachers of the first educational cycle about SM, and to assess how their understanding of the disorder predicts the further use of appropriate strategies to help children with this disorder. Furthermore, we were also interested in the relation between various factors of the pedagogical approach and the use of appropriate strategies. The study involved 426 pedagogical workers, including 183 early childhood educators and 243 teachers of the first educational cycle. In addition to demographic and SM-related questions, participants completed the Teachers’ Attitudes Towards Inclusion Scale Adjusted (TAISA), the Utrecht Work Engagement Scale (UWES) and the Questionnaire on the Use of Appropriate Strategies for Working with Children with SM. The results were analysed using bivariate linear regression, independent samples t-tests, and Pearson’s correlation coefficients. We found that early childhood educators were more familiar with SM than teachers, but the difference was not statistically significant. In addition we concluded that knowledge of the disorder did not prove to be statistically significant in predicting the use of appropriate strategies. We identified a negative correlation between myths and beliefs and the use of appropriate strategies, which was statistically significant only in the sample of teachers. In the discussion we focused on the reasons for these conclusions and outlined the main shortcomings, ideas for future research, and the utility value of our research.
Ključne besede:selective mutism, early childhood educators and teachers, inclusive attitude, myths and beliefs, work engagement


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici