| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pripovedovanje realnih in domišljijskih zgodb ob slikovnem gradivu 5-6 let starih otrok : diplomsko delo
Avtorji:ID Goličnik, Anja (Avtor)
ID Ropič Kop, Marija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Golicnik_Anja_2024.pdf (1,27 MB)
MD5: C9F65F3FB4517DC2DFF90B9AD7898571
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu z naslovom Pripovedovanje realnih in domišljijskih zgodb ob slikovnem gradivu 5–6 let starih otrok smo v teoretičnem delu opredelili govorni razvoj predšolskega otroka, razvoj mišljenja ter načine spodbujanja domišljije v pripovedovanju. Pri tem smo podrobneje opisali otrokovo zaznavanje govornih glasov in izgovorjave prvih glasov, opredelili govor ter postopek gradnje stavkov. Spoznali smo štiri stopnje razvoja, senzomotorično, predoperativno, stopnjo konkretno logičnega ter formalno logičnega mišljenja. Podrobneje smo spoznali otrokovo besedišče in dejavnike njegovega razvoja, spoznali, kako se razvija otroško pripovedovanje ter kako ga lahko ocenimo z danimi merili. Raziskovali smo vpliv domišljije ter predstavili nekaj načinov, kako lahko otroke navajamo in spodbujamo k uporabi domišljijskih elementov. V empiričnem delu smo izvedli dve preverjanji pripovedovanja ob sličicah. Otroci so v obeh preverjanjih pripovedovali dve zgodbi, eno po predlogi s črno-belimi sličicami in eno po predlogi z barvnimi sličicami. Vse zgodbe smo posneli in jih kasneje dobesedno prepisali ter analizirali s pomočjo meril za ocenjevanje koherentnosti. Zanimalo nas je, ali se otroci odločajo bolj za pripovedovanje realnih zgodb s preprostim opisom ilustracij ali v svoje pripovedovanje vključijo pridih domišljije in ustvarjalnosti. Rezultati so pokazali, da otroci v svoje pripovedovanje vključujejo zelo malo ustvarjalnih elementov in da so njihove zgodbe v večini še vedno samo enostavno časovno nizanje dogodkov.
Ključne besede:govor otrok, besedišče, realno pripovedovanje, domišljijsko pripovedovanje
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[A. Goličnik]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (VIII, 70 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-89407 Novo okno
UDK:373.2.015.31:159.946.3:808.543(043.2)
COBISS.SI-ID:206919427 Novo okno
Datum objave v DKUM:10.09.2024
Število ogledov:27
Število prenosov:17
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:08.07.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Real and imaginative storytelling of children aged 5-6 years based on pictorial material
Opis:In the theoretical part of this undergraduate thesis with title »Realistic and imaginary stories telling by 5-6 year old children with visual material« the speech development of preschool children, the development of thinking, and encouraging imagination in storytelling have been developed. Doing this, the child's perception of speech sounds and the pronunciation of the first sounds have been described in more detail, and the speech and the process of constructing sentences were defined. Through the work we've learned about four stages of development: sensorimotor, pre-operational, levels of concrete logical and formally logical thinking We got to know in more detail the child's vocabulary and the factors of its development, how children's storytelling develops and how it can be evaluated using the given criteria. We also touched on imagination and presented some ways to introduce and encourage children to use imaginative elements. In the empirical part, we performed two tests of picture based storytelling. In both tests, the children told two stories, one story based on black and white pictures and one based on colored pictures. All stories were recorded and later transcribed verba-tim and analyzed using criteria for assessing coherence. We were interested in whether children are more likely to tell realistic stories with a simple description of illustrations, or they tell stories with a touch of imagination and creativity. The results showed that children include very few creative elements in their storytelling and that their stories are still mostly just a simple chronological sequence of events.
Ključne besede:children's speech, vocabulary, realistic storytelling, imaginary storytelling


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici