| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pavel Haas in analiza Godalnega kvarteta številka 2, opus 7 : magistrsko delo
Avtorji:ID Gumilar Černela, Petra (Avtor)
ID Svete, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Gumilar_Cernela_Petra_2024.pdf (23,00 MB)
MD5: 6285D176F368DF6A063C64B25DDFD706
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Pavel Haas je češki skladatelj, ki je svoja zadnja leta preživel v nacističnem tranzitnem getu Theresienstadt (Terezín). Tja je bil poslan po nemški okupaciji Češke, leta 1941. Bil je eden najdejavnejših theresienstadskih skladateljev, bil pa je tudi eden najboljših učencev češkega skladatelja Leoša Janáčka. Njegova dela so izražala problematiko tedanjega časa, še posebej tista, ki so bila napisana v času ujetništva v getu. Glasba je bila nabita s čustvi, polna simbolov in aluzij različnih glasbenih oblik.Preden je bil transportiran, je bil,vse od njegovega glasbenega šolanja pa do tedaj, 20 let glasbeno ustvarjalen. V tem času je ustvaril preko 50 del, od tega jih je v getu napisal sedem. Na njegov slog je vplival ugledni češki skladatelj Leoš Janáček, pri katerem se je tudi šolal. Haas je črpal navdih iz moravskih ljudskih pesmi, glasbe judovskih sinagog, navdih so mu bili tudi skladatelji umetniške glasbe, kot so Stravinski, Honegger, Milhaud in Poulec. V času nacističnih napadov so bile izvedbe njegovih del prepovedane. V letu 1944 je bil 16. oktobra deportiran v nacistično koncentracijsko taborišče Auschwitz, kjer je kmalu po prihodu umrl v plinski celici. S tem se je njegovo življenje tragično zaključilo.
Ključne besede:antisemitizem, druga svetovna vojna, Theresienstadt, Godalni kvartet, analiza, Pavel Haas
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[P. Gumilar Černela]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (VIII, 147 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-89132 Novo okno
UDK:785.74:929Haas P.(043.2)
COBISS.SI-ID:203488771 Novo okno
Datum objave v DKUM:02.08.2024
Število ogledov:84
Število prenosov:6
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:17.06.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of String quartet no. 2, op. 7 by Pavel Haas
Opis:Pavel Haas is a Czech composer who spent the last years of his life in the Theresienstadt concentration camp (Terezín). He was sent there after the German occupation of the Czech Republic in 1941. He was one of the most active composers in Theresienstadt and also one of the best students of the Czech composer Leoš Janáček. His works expressed the problems of the time, especially those written during his captivity in the camp. The music was emotionally charged and filled with symbols and allusions to various musical forms. Before his relocation, he had been expressing musical creativity for 20 years, starting from his time in music school. During this period, he composed over 50 pieces, seven of which were written in the camp. His style was influenced by the renowned Czech composer Leoš Janáček, with whom he also studied. Haas drew inspiration from Moravian folk songs, the music of Jewish synagogues, and art music composers such as Stravinsky, Honegger, Milhaud, and Poulec. During the Nazi attacks, it was forbidden to perform his works. On October 16, 1944, he was deported to the Nazi concentration camp Auschwitz, where he died in a gas chamber shortly after arriving. This was the tragic end of his life.
Ključne besede:antisemitism, Second World War, Terezín, String Quartet, analysis, Pavel Haas


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici