| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Razvijanje likovnih sposobnosti učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole z vidika implementacije sodobne likovne umetnosti : doktorska disertacija
Avtorji:ID Kozjek Varl, Katja (Avtor)
ID Herzog, Jerneja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DR_Kozjek_Varl_Katja_2024.pdf (12,04 MB)
MD5: A5015077692E29CC6E2AC15FC8992A25
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Razvijanje ustvarjalnosti predstavlja enega izmed temeljnih ciljev sodobnega šolskega sistema in je ključno pri oblikovanju naprednega izobraževalnega okolja. Čeprav je spodbujanje ustvarjalnosti pomembno na vseh področjih izobraževanja, ima poučevanje likovne umetnosti za razvoj ustvarjalnih sposobnosti velik potencial in dobre predispozicije. V kontekstu pozitivnega vpliva na spodbujanje in razvijanje ustvarjalnosti prepoznavamo izjemno vrednost sodobne likovne umetnosti, ne zgolj v smislu razvijanja likovne ustvarjalnosti, temveč tudi kot orodje za spodbujanje kritičnega mišljenja, zmožnosti oblikovanja stališč ter generiranje novih, inovativnih idej na različnih področjih življenja. Teoretični del doktorske disertacije obravnava opredelitev ustvarjalnosti tako splošno kot v kontekstu likovne umetnosti in izpostavlja značilnosti dejavnikov likovnoustvarjalnega in likovnooblikovnega razvoja. Obravnava značilnosti sodobne likovne umetnosti, posebnosti in načine implementacije sodobnih likovnih del in praks v vzgojno-izobraževalno delo ter vpliv sodobne likovne umetnosti na mladostnika. S sintezo literature s področja splošne didaktike in didaktike likovne umetnosti opredeljuje organizacijske in vsebinske didaktične možnosti pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli, izpostavlja vrednost didaktične komunikacije, odnosa med učiteljem in učencem ter problemsko zasnovanega pouka likovne umetnosti. Teoretična izhodišča predstavljajo temelj, na katerem je zasnovan empirični del, ki je sestavljen iz treh raziskovalnih sklopov. V prvem raziskovalnem sklopu smo analizirali mnenja in stališča učiteljev likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah z vidika poznavanja sodobnih likovnih praks, vključevanja sodobne likovne umetnosti v pouk in zaznanega odnosa učencev do obravnavanih vsebin. V drugem raziskovalnem sklopu smo v skladu z veljavnim učnim načrtom za pouk likovne umetnosti oblikovali eksperimentalni program dela Program implementacije sodobnih umetniških praks v osnovni šoli. Program dela smo v obliki pedagoškega eksperimenta izvedli v treh eksperimentalnih skupinah osmošolcev v obdobju petnajstih tednov. Želeli smo doseči napredek v likovni ustvarjalnosti učencev, razvijati njihovo kritično mišljenje in spodbujati pozitiven odnos učencev do sodobne likovne umetnosti. V tretjem raziskovalnem sklopu smo na osnovi likovnega testa, ki je bil izveden pred in po izvedbi Programa implementacije sodobnih umetniških praks v osnovni šoli, izvedli analizo pridobljenih podatkov, s katero smo preverili učinkovitost oblikovanega programa. Ugotovili smo, da ima eksperimentalni program dela večji učinek na razvoj likovnoustvarjalnih in likovnooblikovnih sposobnosti učencev kot poučevanje na tradicionalen način. Doktorska disertacija predstavlja pomemben znanstveni prispevek, ki izhaja iz številnih spoznanj iz vseh faz raziskave. Gre za prvo obširnejšo raziskavo likovne ustvarjalnosti med osmošolci v slovenskem prostoru z uporabo mešanih metod raziskovanja. Raziskava se osredotoča na vključevanje sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti v osmem razredu osnovne šole in njeno vlogo pri spodbujanju ustvarjalnosti med učenci. Koncept načrtovanja in izvajanja pouka je razvit na osnovi analize mnenj in stališč učiteljev likovne umetnosti, veljavnih kurikularnih dokumentov in sklopov didaktičnih odločitev ter vključuje umetniške koncepte nekaterih sodobnih likovnih umetnikov. Doktorska disertacija s svojo metodološko osnovo prispeva k obstoječemu znanju o razvoju ustvarjalnosti na področju likovne umetnosti in ponuja dodatna spoznanja o pomenu vključevanja sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti.
Ključne besede:osnovna šola, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, pouk likovne umetnosti/pouk likovne vzgoje, didaktika likovne umetnosti/didaktika likovne vzgoje, likovne sposobnosti/likovna ustvarjalnost, sodobna likovna umetnost
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[K. Kozjek Varl]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XXIV, 499 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-88939 Novo okno
UDK:37.091.3:73/76(043.3)
COBISS.SI-ID:215101955 Novo okno
Datum objave v DKUM:15.11.2024
Število ogledov:0
Število prenosov:53
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Developing Fine Arts Abilities of Pupils in the Third Cycle of Primary School in Terms of the Implementation of Contemporary Fine Arts
Opis:The development of creativity is one of the fundamental goals of the modern school system and has a fundamental role in shaping a progressive educational environment. While encouraging creativity is important in all areas of education, fine arts teaching has great potential for the development of creative capacities and fosters strong receptivity for the development of such capacities. We recognise an exceptional value of contemporary fine arts in terms of its positive impact on the fostering and development of creativity, not only with regard to the development of fine arts creativity, but also as a tool to stimulate critical thinking, to stimulate ability to form viewpoints and to generate new, innovative ideas in various spheres of life. The theoretical part of the doctoral thesis addresses the definition of creativity both in general and within the fine arts as well as highlights the characteristics of the developmental factors in fine arts and design. It examines features of contemporary fine arts, peculiarities and methods of implementation of contemporary fine art works and practices into teaching, and the impact of contemporary fine arts on the youth. By means of a synthesis of the literature on general teaching and teaching of fine arts, it identifies organisational and content-based teaching possibilities in the fine arts classes in primary school, emphasises the value of communication in teaching, the teacher-student relationship, and problem-based fine arts teaching. The theoretical groundwork provides the foundation for the empirical part, which consists of three research strands. The first research strand analyses the opinions and viewpoints of fine arts teachers in Slovenian primary schools in terms of knowledge of contemporary art practices, integration of contemporary fine arts in lessons, and perceived pupils' attitudes towards the covered topics. The second research strand involves the design of an experimental work programme, the Programme for the Implementation of Contemporary Art Practices in Primary School, in line with the applicable fine arts class curriculum. The work programme was implemented as a teaching experiment involving three experimental groups of eight-grade pupils over a fifteen-week period. We aimed to advance the pupils' artistic creativity, develop their critical thinking, and foster their positive attitude toward contemporary fine arts. The third research strand analyses the data collected in a fine arts test conducted before and after the implementation of the Programme for the Implementation of Contemporary Art Practices in Primary School, in order to verify the effectiveness of the designed programme. We found that the experimental work programme had a stronger impact on the development of the pupils' fine arts creation and design skills than traditional teaching. The doctoral thesis constitutes an important scientific contribution, drawing on numerous findings obtained in all phases of the research. It is the first large-scale research on fine arts creativity among eighth-grade pupils in Slovenia using mixed methods research. The research centres on the integration of contemporary fine arts in fine arts classes in the eighth grade of primary school and its role in fostering creativity among the pupils. The concept of planning and implementing the classes is developed on the analysis of art teachers' opinions and viewpoints, on applicable curriculum documents and sets of teaching decisions, and incorporates artistic concepts of some of the contemporary fine artists. Due to its methodological grounding, the doctoral thesis contributes to the existing knowledge on the development of creativity in fine arts and offers additional insights into the importance of integrating contemporary fine arts into the fine arts curriculum.
Ključne besede:primary school, third cycle of primary school, fine arts class/fine arts education, fine arts teaching/fine arts education teaching, fine arts skills/fine arts creativity, contemporary fine arts


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici