| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Znanje študentov zdravstvene nege o srčnem popuščanju kot pomemben dejavnik učinkovite samooskrbe bolezni
Avtorji:ID Žižek, Elvira (Avtor)
ID Farkaš Lainščak, Jerneja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Lorber, Mateja (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Zizek_Elvira_2024.pdf (920,61 KB)
MD5: E5CA3451D7FEDDB12EC1E4B8340F2343
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:Uvod: Študentje zdravstvene nege se bodo kot bodoči izvajalci zdravstvene nege srečali s pacienti s srčnim popuščanjem ter imeli pri njihovem opolnomočenju pomembno vlogo. Namen zaključnega dela je ugotoviti znanje študentov tretjih letnikov prvostopenjskega študija zdravstvene nege o srčnem popuščanju. Metode: V empiričnem delu zaključnega dela je bila uporabljena kvantitativna metodologija raziskovanja. Raziskava je bila izvedena s pomočjo mednarodno uveljavljenega vprašalnika o srčnem popuščanju na vseh fakultetah za zdravstvene vede v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 194 študentov od skupno vpisanih 614 študentov tretjega letnika prvostopenjskega študija zdravstvene nege. Rezultati: Znanje študentov o srčnem popuščanju je pomanjkljivo. Povprečje zbranih točk na vprašalniku je bilo 12,9 (od 20 možnih točk). Med vsebinskimi področji bi bilo pri študentih potrebno okrepiti znanje o pravilni prehrani, prepoznavanju znakov in simptomov srčnega popuščanja ter jemanju zdravil. Ne obstajajo statistično pomembne razlike v znanju študentov o srčnem popuščanju med fakultetami in glede na izbrano obliko študija. Razprava in sklep: Izvajalci zdravstvene nege imajo pri zdravljenju pacientov s srčnim popuščanjem ključno zdravstvenovzgojno vlogo, zato morajo imeti določeno znanje in sposobnosti. To lahko pridobijo že v času dodiplomskega izobraževanja in z rednim usposabljanjem na področju zdravstvene nege pacienta z boleznimi srca in žilja.
Ključne besede:srčno popuščanje, znanje študentov, zdravstvena vzgoja, samooskrba bolezni
Kraj izida:Maribor
Založnik:[E. Žižek]
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/DKUM-88528 Novo okno
UDK:616-083-057.875:616.12-008.46(043.2)
COBISS.SI-ID:200585219 Novo okno
Datum objave v DKUM:04.07.2024
Število ogledov:143
Število prenosov:67
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:08.05.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Nursing students´ knowledge of heart failure as an important factor of effective self-care
Opis:Introduction: Undergraduate nursing students are future nursing care providers who will encounter patients with heart failure and play an important role in their empowerment. The purpose of the bachelor’s thesis is to determine the knowledge of third-year undergraduate nursing students about heart failure. Methods: Quantitative research methodology was used in the empirical part of the bachelor’s thesis. The research was conducted utilizing an internationally established questionnaire on heart failure at all faculties of health sciences in Slovenia. 194 students participated in the research out of a total of 614 students in the third year of undergraduate nursing studies. Results: Based on the results, it was ascertained that students' knowledge about heart failure is deficient. The average score on the questionnaire was 12.9 (out of 20 possible points). Among the content areas, it would be necessary to strengthen students' knowledge about proper nutrition, recognizing the signs and symptoms of heart failure, and taking medication. There are also no statistically significant differences in students' knowledge about heart failure between faculties and according to the chosen form of study. Discussion and conclusion: Nursing care providers have an essential health-educational role in the treatment of patients with heart failure. Therefore, they must have certain knowledge and skills. They can acquire this already during undergraduate education and with regular training in the field of nursing care of patients with cardiovascular diseases.
Ključne besede:Keywords: heart failure, students’ knowledge, health education, self-care


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici