| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Stališča učencev razredne stopnje dvojezičnih osnovnih šol do dvojezičnega pouka : magistrsko delo
Avtorji:ID Varga, Tajda (Avtor)
ID Hus, Vlasta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Varga_Tajda_2024.pdf (2,13 MB)
MD5: 1B6A7CD4204E7543709B3FEF03ED5299
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh zaključnih celot – teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča, in sicer dvojezičnost in dvojezično izobraževanje na območju Prekmurja. Namen empiričnega dela je bil ugotoviti, kakšna stališča imajo učenci tretjega, četrtega in petega razreda dvojezičnih osnovnih šol do dvojezičnega pouka. V raziskavi je bilo ugotovljeno, da imajo učenci pozitivna stališča do dvojezičnega pouka in okolja. Večini anketiranih učencev je všeč, da pouk poteka v obeh jezikih (slovenskem in madžarskem). Kot pomembno ugotovitev izpostavljamo, da učenci menijo, da bodo v okviru osnovnošolskega izobraževanja pridobili ustrezno znanje slovenskega jezika za nadaljevanje šolanja v Sloveniji. Rezultati prav tako potrjujejo, da učenci z madžarščino kot maternim jezikom menijo, da bodo pridobili ustrezno znanje madžarskega jezika za nadaljevanje šolanja na Madžarskem. Učenci so prav tako podali pozitivna stališča do bivanja v dvojezičnem okolju in menijo, da jim dvojezičnost pomaga, da se boljše razumejo s sošolci in vrstniki, ker govorijo oba jezika, to pa je zelo pomembno za njihovo boljše počutje . Lahko povzamemo, da to strinjanje pomeni zavedanje, da jim bo ustrezno znanje obeh jezikov pomagalo pridobiti nove priložnosti za delo in izobraževanje. Pomembno je, da dvojezično izobraževanje spodbuja in omogoča pripadnikom madžarske narodne manjšine, da so uspešno vključeni v izobraževalni proces. Ugotovili smo, da dvosmerni izobraževalni model deluje v okviru izobraževalnega procesa in s tem uči učence sožitja in strpnosti, ne glede na pripadnost.
Ključne besede:Narodnostno mešano območje v Prekmurju, dvojezičnost, model dvojezičnega izobraževanja, dvojezični pouk, dvojezične osnovne šole
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[T. Varga]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIII, 106 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-88338 Novo okno
UDK:373.3:81'246.2(043.2)
COBISS.SI-ID:198259459 Novo okno
Datum objave v DKUM:10.06.2024
Število ogledov:72
Število prenosov:3
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:16.04.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Attitudes of lower primary education pupils of bilingual primary school to bilingual teaching
Opis:The master's thesis consists of two final parts - a theoretical and an empirical part. The theoretical part presents the theoretical starting points, namely bilingualism and bilingual education in the Prekmurje area. The purpose of the empirical work was to determine the attitudes of students in the third, fourth and fifth grades of bilingual primary schools towards bilingual education. The research found that students have positive attitudes towards bilingual education and the environment. Most of the students surveyed like that the lessons are held in both languages (Slovenian and Hungarian). As an important finding, we point out that students believe that they will acquire adequate knowledge of the Slovenian language in the framework of primary school education for continuing their education in Slovenia. The results also confirm that students with Hungarian as their mother tongue believe that they will reach appropriate knowledge of the Hungarian language to continue their education in Hungary. The students also expressed positive attitudes towards living in a bilingual environment and believe that being bilingual helps them to get along better with their classmates and peers because they speak both languages, and this is very important for their better well-being. We can summarize that this agreement means the awareness that appropriate knowledge of both languages will help them to obtain new opportunities for work and education. It is important that bilingual education encourages and enables members of the Hungarian national minority to be successfully included in the educational process. We found that the two-way educational model works within the educational process and thus teaches students coexistence and tolerance, regardless of belonging.
Ključne besede:Ethnically mixed area in Prekmurje, bilingualism, bilingual education model, bilingual classes, bilingual primary schools


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici