| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Ovrednotenje vpliva mobilnega učenja z resno igro in igrifikacijo v procesu usvajanja temeljnih postopkov oživljanja odraslih oseb
Avtorji:ID Fijačko, Nino (Avtor)
ID Skok, Pavel (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Strnad, Matej (Komentor)
Datoteke:.pdf DOK_Fijacko_Nino_2025.pdf (4,49 MB)
MD5: FF8181877F4E738D0A8F5AF081BE822B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:MF - Medicinska fakulteta
Opis:Zunajbolnišnični srčni zastoj vsako leto na svetovni ravni prizadene 3,7 milijona ljudi, v Evropi približno 300.000 ljudi in v Sloveniji približno 1.700 ljudi. Raziskave kažejo, da pravilno izvajanje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe s strani laikov poveča možnosti za preživetje, vendar je stopnja izvajanja nizka, predvsem zaradi pomanjkanja znanja. Posledično Evropski reanimacijski svet predlaga uporabo naprednejših tehnologij, na primer mobilno učenje, in sicer kot podporo pri izobraževanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe za laike. V doktorski disertaciji smo z uporabo mešanih metod ovrednotili vpliv uporabe mobilnega učenja z resno igro MOBICPR na usvajanje kognitivnih, vedenjskih in motivacijskih učnih izidov ter na raven stresa pri posredovanju vsebin s področja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe v domačem okolju. Na vzorcu 43 študentov zdravstvene nege smo z randomizirano raziskavo s kontrolno skupino deležne odložene obravnave potrdili, da dvotedensko mobilno učenje z resno igro MOBICPR v domačem okolju vpliva na usvajanje kognitivnih učnih izidov (t(41) = 1,717, p = 0,047), ne vpliva pa na usvajanje vedenjskih (t(41) = 1,313, p = 0,448) in motivacijskih (t(41) = 1,816, p = 0,394) učnih izidov. Slednje smo z uporabo vsebinske analize podatkov dodatno potrdili. Prav tako dvotedensko mobilno učenje z resno igro MOBICPR v domačem okolju ne vpliva na stopnjo stresa pred izvajanjem in po izvajanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe (U = 227,5; p = 0,465). Mobilno učenje predstavlja izobraževalno orodje, ki bi se lahko v prihodnje vključilo v tečaje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe, po opravljenih tečajih pa bi se lahko uporabljalo v domačem okolju za vzdrževanje in osvežitev znanja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe.
Ključne besede:temeljni postopki oživljanja odrasle osebe, mobilno učenje, resna igra, učni izidi, laiki
Kraj izida:Maribor
Založnik:[N. Fijačko]
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/DKUM-87546 Novo okno
UDK:616.12-008.315-083.98:007(043.3)
COBISS.SI-ID:224067587 Novo okno
Datum objave v DKUM:27.01.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:28
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:MF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:21.03.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Evaluating the impact of mobile learning with serious game and gamification in the process of learning adult basic life support
Opis:Out-of-hospital cardiac arrest affects 3.7 million people worldwide every year, approximately 300,000 people in Europe, and around 1,700 people in Slovenia. Research shows that correctly performing adult basic life support by laypersons increases the chances of survival, but the implementation rate is low, mainly due to a lack of knowledge. The European Resuscitation Council is beginning to propose more advanced technologies, such as mobile learning, to support adult basic life support education for laypersons. In the doctoral dissertation, we use mixed methods to evaluate the impact of using mobile learning with a serious game called MOBICPR on the acquisition of cognitive, behavioral, and motivational learning outcomes; and on the stress level of performing adult basic life support in the home environment. On a sample of 43 nursing students, we confirmed that two-week mobile learning with the serious game MOBICPR at home influences the acquisition of cognitive learning outcomes (t(41) = 1,717, p = 0,047) but does not affect the acquisition of behavioral (t(41) = 1,313, p = 0,448) and motivational (t(41) = 1,816, p = 0,394) learning outcomes. We also confirm these findings through content analysis. Furthermore, two-week mobile learning with the serious game MOBICPR at home does not affect the level of stress before and after performing adult basic life support (U = 227,5; p = 0,465). Mobile learning represents an educational tool that could be incorporated into adult basic life support courses in the future. After completing these courses, it could be used at home to maintain and refresh adult basic life support knowledge.
Ključne besede:basic adult life support, mobile learning, serious games, learning outcomes, laypersons


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici