| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Organizacijska kultura : pojmovanje, evolucija in merjenje od industrijske revolucije do digitalne dobe
Avtorji:ID Robnik, Petra (Avtor)
ID Pavlakovič Farrell, Barbara (Avtor)
ID Ferjan, Marko (Avtor)
Datoteke:.pdf Zaposleni_v_digitalni_dobi_2020.pdf (6,08 MB)
MD5: 181119E3323DDEBD610D9271FA15DBF6
 
URL https://doi.org/10.18690/978-961-286-326-5.6
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FT - Fakulteta za turizem
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
Opis:Namen prispevka je pojasniti izvor in razvoj koncepta organizacijske kulture, njen pomen ter metode merjenja. Najprej kronološko predstavljamo pojmovanje organizacijske kulture v različnih obdobjih razvoja organizacij. Koncept organizacijske kulture se je pojavil v začetku 20. stoletja in izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Razumevanje organizacijske kulture se je spreminjalo vzporedno s stopnjo razvoja organizacij. Današnje razumevanje organizacijske kulture izhaja iz teorije socialne identitete. Globalizacija ni bila zadnja sprememba poslovnega sveta. Opažamo, da se svet spreminja še naprej. Menimo, da bo eno ključnih vprašanj organizacijske kulture prihodnosti vprašanje odnosa do varnosti. Pojav in razvoj organizacijske kulture ima povsem ekonomsko ozadje. Zmotno je prepričanje, da so motivi organizacij za razvoj kulture moralno-etične narave. Raziskovali smo organizacijsko kulturo športnih in turističnih organizacij. Zanimalo nas je, ali med njimi obstajajo razlike. Uporabili smo vprašalnik GLOBE. Opravili smo spletno anketiranje. Analiza je pokazala, da med preučevanima organizacijama obstajajo statistično značilne razlike. Športni klubi bolj spoštujejo moč in avtoriteto, se izogibajo negotovosti, bolj so usmerjeni v uspešnost. Turistična združenja bolj spoštujejo enakost spolov.
Ključne besede:organizacijska kultura, GLOBE, športne organizacije, turistične organizacije, organizacijsko vedenje
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:08.01.2020
Založnik:Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 137-176
PID:20.500.12556/DKUM-86926 Novo okno
UDK:005.7
COBISS.SI-ID:2048355155 Novo okno
DOI:10.18690/978-961-286-326-5.6 Novo okno
Datum objave v DKUM:29.01.2024
Število ogledov:344
Število prenosov:28
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Zaposleni v digitalni dobi
Uredniki:Iztok Podbregar
Kraj izida:Maribor
Založnik:Univerzitetna založba Univerze, Fakulteta za organizacijske vede
Leto izida:2020
ISBN:978-961-286-327-2
COBISS.SI-ID:97734401 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:08.01.2020

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Organizational culture : understanding, evolution and measurement from the industrial revolution to the digital era
Opis:The purpose of the paper is to explain the origin and development of the concept of organizational culture, its importance and methods of measurement. First, we chronologically represent the concept of organizational culture in different periods of organization development. The concept of organizational culture emerged at the beginning of the 20th century. It derives from the paradigm of organizational behaviour. Understanding of organizational culture has changed in parallel with the level of development of organizations. Today's understanding of organizational culture stems from the theory of social identity. The emergence and development of the organizational culture has a purely economic background. It is a mistake to believe that the motives of organizations for the development of a culture are morally and ethical. We have explored the organizational culture of sports and tourism organizations. We wondered if there were any differences between them. We used the GLOBE questionnaire. We did an online survey. The analysis showed, that statistically significant differences exist. Sports clubs more respect for power and authority, avoid uncertainty. They are more focused on performance. Tourist associations are more respectful of gender equality. We observe that the world is changing even after globalization.
Ključne besede:organizational culture, GLOBE, sports organizations, tourism associations, organizational behaviour


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici