| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:The contribution of first teachers of French at Petrović’s court to the transformation of society and the affirmation of Montenegro in Europe
Avtorji:ID Jovanović, Ivona (Avtor)
ID Potočnik Topler, Jasna (Avtor)
Datoteke:.pdf Acta_Histriae_2022.pdf (2,19 MB)
MD5: 99497AB3C08B06314A5B82FD395C22A0
 
URL https://zdjp.si/acta-histriae-30-2022-2/
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FT - Fakulteta za turizem
Opis:The paper explores the role and contribution of the first foreign teachers of French in Montenegro, to their students/rulers – last three sovereigns of the Petrović-Njegoš dynasty, to Montenegrin society as a whole and to the affirmation of Montenegro in Europe. The paper chronologically relates to the period of rule of Petar II Petrović- Njegoš, Danilo I and Nikola I, to whom the aforementioned Romance language instructors did not transfer merely a knowledge of language, but also much other substance formed from different views and perspectives on the world, thus contributing to the emancipation of Montenegrin society. Through their efforts to modernise Montenegro and strengthen its sovereignty, as well as their publications and political engagement during events critical to Montenegrin history, they contributed to its reputation and popularisation throughout Europe. The research is based on facts found by studying archive and library materials, and on analysis of periodical publications, travel writings, and documents of a memoir/autobiographical character, which significantly contributes to the originality of the article, where the conclusions of the new analysis are presented and represent a significant contribution to the findings published so far
Ključne besede:Montenegro, 19th century, Montenegrin rulers, teachers of French, travel writing, autoethnography, branding
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Poslano v recenzijo:04.09.2017
Datum objave:30.06.2022
Založnik:Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 407-428
Številčenje:Letn. 30, Št. 2
PID:20.500.12556/DKUM-86775 Novo okno
UDK:811.133.1(497.16)
COBISS.SI-ID:130629379 Novo okno
DOI:10.19233/AH.2022.17 Novo okno
ISSN pri članku:1318-0185
Datum objave v DKUM:17.01.2024
Število ogledov:287
Število prenosov:7
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Acta Histriae
Skrajšan naslov:Acta Histriae
Založnik:Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, Società storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, Società storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, = Società storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Science and Research Centre of the Republic of Slovenia, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstveno raziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, = Società storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za Južno Primorsko, = Società storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1318-0185
COBISS.SI-ID:34491648 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:30.06.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Prispevek prvih učiteljev francoščine na Petrovićevem dvoru k preobrazbi družbe in uveljavitvi Črne gore v Evropi
Opis:Članek analizira prispevek prvih učiteljev francoščine v Črni gori k razvoju njene družbe v 19. stoletju, to je v času vladavine zadnjih treh vladarjev dinastije Petrović Njegoš: Petra II. Petrovića Njegoša, princa Danila in princa / kralja Nikole. Glede na to, da so francoščino v 19. stoletju uporabljali splošno izobraženi ljudje po Evropi, v takratni Črni gori pa ni bilo učiteljev, so bili prvi profesorji izobraženi tujci iz evropskih frankofonskih držav. Antide Jaume, ki je prišel iz Francije, da bi poučeval Njegoša francoščino, Henri Delarue, ki je bil učitelj in tajnik Danila I., in Charles Emile Piguet, ki je bil učitelj sinov princa / kralja Nikole I., niso bili le redni učitelji, ki so diplomirali iz filologije, ampak karizmatične osebnosti, ki so na podlagi široke izobrazbe ter energičnih in pogumnih prepričanj dale močne impulze za razvoj družbe in družbenopolitično krepitev Črne gore v Evropi v odločilnih trenutkih za njeno zgodovino. Ti učitelji na misiji so se odrekli udobju in blaginji civilizacije, ki so jo uživali v razvitih delih Evrope, in so najboljša leta svojega življenja preživeli na prostovoljnem poslanstvu v skorajda divjini Cetinja ter skušali svoje učence skozi učenje francoskega jezika in kulture približati kulturni Evropi. Poleg poučevanja se njihova vloga kaže tudi v tem, da so Črno goro predstavljali, opisovali in popularizirali v svojih pisnih pričevanjih, potopisnih besedilih, pa tudi z iskreno podporo in verovanjem v potrebo po njenem mednarodnem priznanju. Članek o prvih učiteljih francoščine v Črni gori temelji na dejstvih, ugotovljenih s preučevanjem arhivskega in knjižničnega gradiva, izvirnost pa predstavlja analiza nekaterih periodičnih publikacij, potopisnih besedil in dokumentov spominskega oz. avtobiografskega značaja, ki doslej še niso bili analizirani. Zaključki te analize so prvič predstavljeni v tem članku in predstavljajo pomembno nadgradnjo doslej objavljenim spoznanjem in vir za nadaljevanje znamčenja Črne gore kot destinacije.
Ključne besede:Črna gora, 19. stoletje, črnogorski vladarji, učitelji francoščine, potopisno pripovedništvo, avtoetnografija, znamčenje


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici