| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačil
Avtorji:ID Stramec, Jan (Avtor)
ID Milfelner, Borut (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Stramec_Jan_2024.pdf (2,06 MB)
MD5: D7721BE89E63E1F81895B0AE4A753D4B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje. V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih. Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Ključne besede:Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Kraj izida:Maribor
Založnik:J. Stramec
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/DKUM-86665 Novo okno
UDK:366.12
COBISS.SI-ID:191972099 Novo okno
Datum objave v DKUM:09.04.2024
Število ogledov:291
Število prenosov:40
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:06.01.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The role of lifestyle in clothing purchase
Opis:Lifestyle theory was used to look at the impact of lifestyle on customers and their purchases. Thus, in the thesis itself, we looked at customers' impulse purchases, hedonic and utilitarian motivations for shopping. Impulsive purchases are unplanned, unscheduled purchases that the customer makes without thinking it through. In addition to lifestyle, impulse purchases are also influenced by shopping motivation. In the master thesis we measured the impact of lifestyle on the customer's purchase of clothing. The thesis was divided into two parts, a theoretical and an empirical part. In the theoretical part we examined concepts such as lifestyle, impulse buying, hedonistic motivation to buy and utilitarian motivation to buy.In the empirical part of the master thesis, we conducted a survey in which we collected and processed data statistically. We focused on the role of customers' lifestyles in the purchase of clothing. We investigated whether there are differences in impulsive, hedonic and utilitarian purchases according to the customer's lifestyle. A questionnaire was used to measure the data. Based on the data obtained, the hypotheses set and the analysis of the questionnaire, we came to the following conclusions. For impulse purchases according to the customer's lifestyle, we found that there are differences only for the strivers customers. We did not find any differences in hedonistic purchases according to the customer's lifestyle. Similarly, for utilitarian purchases, we found differences for experienced customers. We found only small differences in impulse and utilitarian shopping. On this basis, we were able to partially support the hypotheses related to impulsive shopping and utilitarian motivation for shopping. However, we rejected the hypothesis relating to hedonistic motivation for shopping, as we did not detect any differences according to the customer's lifestyle.
Ključne besede:Lifestyle, clothing, impulsive buying, hedonic shopping motivation, utilitarian shopping motivation.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici