| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Kompetence vzgojiteljev v vrtcu za delo z romskimi otroki : magistrsko delo
Avtorji:ID Pirtovšek, Nastja (Avtor)
ID Licardo, Marta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Pirtovsek_Nastja_2024.pdf (1,16 MB)
MD5: 2F3751510FCD9E9CB39A13B1897099CB
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Vključevanje romskih otrok v predšolsko vzgojo je izjemnega pomena za njihovo nadaljnje uspešno izobraževanje in vključevanje v družbo. Za to, da lahko vzgojitelji romske otroke uspešno vključujejo v predšolsko vzgojo, je pomembno, da imajo razvite kompetence za delo z romskimi otroki. V empiričnem delu smo preverili, kako strokovni delavci v vrtcu zaznavajo svoje kompetence za delo z romskimi otroki. V raziskavi so sodelovali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev (N = 64), ki delajo v vrtcih na območjih v Sloveniji, na katerih je naseljenega največ romskega prebivalstva. Analizirali smo njihove samoocene za splošne kompetence na področju dela z romskimi otroki, kompetence na področju spodbujanja kognitivnega, socialnega in jezikovnega razvoja ter kompetence na področjih učenja učenja, tj. kognicije, metakognicije ter motivacije in socialnega konteksta. Ugotovljeno je bilo, da vzgojitelji ocenjujejo, da so njihove splošne kompetence na področju dela z romskimi otroki relativno dobro razvite. Področje, na katerem bi vzgojitelji potrebovali dodatno podporo, je predvsem poznavanje romske kulture, zakonodaje in priporočil dela z romskimi otroki. Zagotovljena podpora na tem področju bi vzgojiteljem pomagala tudi pri razvijanju drugih kompetenc, ki po njihovem mnenju niso dovolj razvite.
Ključne besede:romski otroci, inkluzija, predšolska vzgoja, kompetence vzgojiteljev, učenje učenja
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[N. Pirtovšek]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 67 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-86530-3dea5868-afd9-558d-43ad-fc18f90d4cd4 Novo okno
UDK:373.2(=214.58)(043.2)
COBISS.SI-ID:183843587 Novo okno
Datum objave v DKUM:06.02.2024
Število ogledov:451
Število prenosov:61
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:07.12.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Competences of early childhood education teachers in kindergarten for working with roma children
Opis:The inclusion of Roma children into early childhood education is crucial for their further successful education and social inclusion. For early childhood education teachers to be able to successfully include Roma children into early childhood education, it is important that they have developed competences for working with Roma children. In the empirical part, we studied how professional kindergarten workers perceive their competences for working with Roma children. The research included early childhood education teachers and early childhood education teacher assistants (N = 64) working in kindergartens in the areas across Slovenia with the largest Roma population. We analyzed their self-asessment of general competences in the field of working with Roma children, competences related to encouraging cognitive, social and linguistic development and competences to promote learning to learn, i.e. cognition, metacognition, and motivation and social context. It was determined that early childhood education teachers assess their general competences in the field of working with Roma children as relatively well-developed. The field where they would need additional support is mainly their knowledge of Roma culture, legislation and guidelines on how to work with Roma children. The support ensured in this field would help early childhood education teachers develop other competences that they perceive as not developed enough.
Ključne besede:Roma children, inclusion, early childhood education, competences of early childhood education teachers, learning to learn


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici