| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Fantasy and Madness in Two Female Protagonists in Gothic Fiction : m. a. thesis
Avtorji:ID Zorec, Lara (Avtor)
ID Gadpaille, Michelle (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Zorec_Lara_2023.pdf (2,10 MB)
MD5: 571A27F7665D6DF12C7D587EC067EDA7
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:The thesis analyses the influence of fantasy and madness on two female protagonists in The Haunting of Hill House by Shirley Jackson and The Turn of the Screw by Henry James. It aims to explain in what ways the fantasizing of two female protagonists suggests the potential madness or mental health issues in the protagonists. The protagonists, Eleanor Vance, and the governess, experience seemingly inexplicable supernatural occurrences while trying to restart their lives in new surroundings. Both literary works of Gothic fiction focus on their narration and explanation of the events and their fantasizing about what could have been. To correctly interpret the results of the analysis and scientific terms, the first part of the thesis deals with the explanation of specific terminology related to the Gothic genre, madness in medical and literary terms in the nineteenth and twentieth centuries, and psychoanalytic criticism. The theoretical background is significant for the definition of the specific passages that help us understand the ambiguous literary works by Jackson and James. The thesis attempts to discover what mental illnesses could be tormenting the female protagonists and how defining their symptoms could help explain their behaviour and inexplicable occurrences.
Ključne besede:The Haunting of Hill House, The Turn of the Screw, Shirley Jackson, Henry James, fantasy, madness, mental illness, schizophrenia, Female Gothic
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:L. Zorec
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 77 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-86311 Novo okno
UDK:821.111(73).09-31(043.2)
COBISS.SI-ID:188838403 Novo okno
Datum objave v DKUM:14.03.2024
Število ogledov:234
Število prenosov:50
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.11.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Fantazija in norost pri dveh protagonistkah v gotski pripovedni prozi : magistrsko delo
Opis:Magistrsko delo obravnava fantazijo in norost protagonistk v gotskih romanih V hiši med hribi straši (The Haunting of Hill House) pisateljice Shirley Jackson in Obrat vijaka (The Turn of the Screw) pisatelja Henryja Jamesa. Čeprav je bil roman Shirley Jackson izdan leta 1959, roman Henryja Jamesa pa leta 1898, lahko med njima najdemo veliko vzporednic. Cilj magistrskega dela je pojasniti, na kakšne načine fantaziranje obeh protagonistk, Eleanor Vance in guvernante, vpliva na morebitno norost in duševne težave protagonistk. Protagonistki obeh romanov izkusita nadnaravne dogodke, ki bi jih z racionalnim razumevanjem sveta težko pojasnili. Dogodki se začnejo pojavljati, ko se protagonistki odločita – vsaka na svoj način – znova zaživeti svoje življenje v drugačnem okolju od domačega, ki sta ga vajeni. Oba gotska romana svoje pripovedovanje in pojasnjevanje dogodkov osredotočata na zorni kot obeh protagonistk, kar bralcu omogoča dostop do njunih fantaziranj in zapletenih miselnih procesov. Da kot bralci lahko pravilno interpretiramo rezultate analize in znanstvene pojme, je v prvem delu magistrskega dela predstavljeno teoretično ozadje, ki zajema štiri glavna poglavja: opredelitev gotske pripovedne proze in z njo povezane strokovne terminologije, dojemanje norosti v medicini, dojemanje norosti v književnosti devetnajstega in dvajsetega stoletja ter psihoanalitični kritiški pristop v književnosti. Teoretično ozadje je pomembno za razumevanje analiziranih odstavkov, ki nam pomagajo razumeti večpomenskost obeh romanov. Magistrsko delo poskuša odkriti, katero duševno bolezen ali motnjo bi protagonistki lahko imeli. Prav tako si lahko z opredelitvijo njunih simptomov pomagamo razložiti njuno vedenje in nekatere dogodke, ki jih drugače morda ne bi znali pojasniti. V prvem poglavju teoretičnega ozadja je povzeta vsebina strokovnih del o gotski pripovedni prozi. Pojasnjeni so njeni začetki, glavne značilnosti, podzvrsti, razlike glede na časovna obdobja in navedene avtorje, ki so s svojimi deli pomembno krojili značilnosti in razvoj gotske pripovedne proze skozi stoletja. Magistrsko delo se natančneje osredotoča na žensko gotsko pripovedno prozo, saj je ta zaradi svojih značilnosti najpomembnejša za razumevanje romanov Shirley Jackson in Henryja Jamesa. Drugo poglavje opisuje razumevanje norosti v medicini v devetnajstem in dvajsetem stoletju. V preteklosti je bilo veliko nerazumevanja glede norosti in duševnih bolezni. Najbolj znana duševna bolezen iz preteklih stoletij je tako imenovana »histerija«, ki so ji rekli tudi »ženska bolezen«, saj so takrat živeli v prepričanju, da so ženske bolj nagnjene k šibkemu umu in da ne prenesejo toliko fizičnih in psihičnih naporov kot moški. Magistrsko delo v nadaljevanju pojasni, kako se je definicija norosti spreminjala skozi čas vse do danes, ko termina histerija v strokovni literaturi praktično ne najdemo več. Norost so »zamenjale« razne oblike duševnih in umskih bolezni, ki imajo različne simptome in načine zdravljenja. V magistrskem delu je izpostavljena shizofrenija, saj se je skozi raziskovalno delo pokazalo, da nekateri simptomi in duševne motnje, ki se pojavljajo pri Eleanor Vance in guvernanti, kažejo prav na to bolezen. Prav tako se norost nenehno pojavlja v književnosti, vse od grške antične književnosti naprej. V književnosti so se avtorji seveda lahko poigravali z različnimi idejami in znanjem ter strokovnim gradivom, ki je v času nastanka književnega dela obstajalo. V tretjem poglavju so tako izpostavljena leposlovna dela, ki izpostavljajo podobne zgodbe, ki so se resnično dogajale in so zapisane v poglavju pred tem. Prav tako so izpostavljeni štirje izstopajoči avtorji iz obdobja devetnajstega in dvajsetega stoletja: Charles Dickens, Virginia Woolf, Sylvia Plath in Jean Rhys. Vsi navedeni avtorji so na svoj način pripomogli k obravnavi in razumevanju norosti skozi svoje oči in izkušnje.
Ključne besede:The Haunting of Hill House, The Turn of the Screw, Shirley Jackson, Henry James, fantazija, norost, duševna bolezen, shizofrenija, ženska gotska pripovedna proza


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici