Opis: | Okoljski problemi so dandanes neizogiben del našega življenja. Čeprav se v nekoliko hujši obliki pojavljajo že več desetletij, se človeštvo še ni naučilo, da moramo s svojim planetom bolj odgovorno ravnati, če si želimo zagotoviti prihodnost na njem. Spodbujanje in razvoj okoljske ozaveščenosti že v šoli sta tako ključnega pomena za reševanje tovrstnih problemov. Če so posamezniki opremljeni z ustreznim znanjem in opolnomočeni za ukrepanje in ustvarjanje sprememb, se bodo namreč veliko bolj učinkovito lotili iskanja rešitev. Učitelji angleščine imajo edinstveno priložnost za vpeljevanje te tematike, saj je angleščina kot globalni jezik sredstvo za razprave o vseh globalno pomembnih vprašanjih. Globalna perspektiva je pri obravnavi okoljskih problemov nujna, saj jih ne moremo učinkovito reševati izključno na lokalni ravni. To magistrsko delo tako obravnava zastopanost okoljskih problemov v učbenikih za angleščino in pri urah angleščine v gimnaziji. V teoretičnem delu naloge smo se najprej dotaknili opredelitve pojmov, kot so globalna vzgoja, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR) ter okoljska vzgoja, pri čemer smo se najbolj osredotočili na slednjega. V empiričnem delu naloge smo raziskovali, v kolikšni meri so okoljski problemi zastopani v učbenikih za angleščino v gimnaziji, na kakšne načine se okoljska tematika vključuje v ure angleščine in ali se spodbuja le okoljska ozaveščenost ali tudi aktivnost. Raziskavo smo opravili s pomočjo analize učbenikov, ki so primerni za uporabo v 1. in 2. letniku gimnazije, ter s pomočjo intervjujev z učitelji angleščine v gimnaziji. Ob tem smo ugotovili, da večina novejših učbenikov vsebuje bolj raznolike okoljske teme kot starejši učbeniki, ter da aktivnosti pri urah angleščine spodbujajo predvsem okoljsko ozaveščenost in ne toliko okoljske aktivnosti. Ugotovili smo tudi, da večina učiteljev sploh ni seznanjena s kurikulumom za okoljsko vzgojo, določene elemente okoljske vzgoje pa kljub temu vključujejo v svoje ure. Učitelji prav tako večinoma obravnavajo okoljske teme, ki so že vključene v učbenike, občasno pa pripravijo še dodatna gradiva na to temo, ki običajno dopolnjujejo zapisano v učbeniku. |
---|