| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Zaznana podpora temeljnim psihološkim potrebam s strani učiteljev kot napovednik učnih izidov pri mladostnikih : magistrsko delo
Avtorji:ID Vrenko, Karmen (Avtor)
ID Košir, Katja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Vrenko_Karmen_2023.pdf (1,13 MB)
MD5: E9CE6C589B7ABAAFCF329AEB3AFC2B27
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Potrebe po avtonomiji, kompetentnosti in povezanosti z okoljem so temeljne psihološke potrebe; njihova zadovoljitev pomembno usmerja razvoj otrok in mladostnikov. V šolskem okolju jih lahko učitelj pri učencih uresničuje skozi oporo avtonomije, strukturiranostjo poučevanja in vključenostjo učitelja v dogajanje v razredu. Učna zavzetost pri učencih pa se kaže v aktivnem in zbranem sodelovanju, navdušenju pri učnih dejavnostih ter vloženem trudu, ki rezultira v znanje, pozitivnejše interakcije v razredu in občutek lastne kompetentnosti pri učencih. Cilj magistrskega dela je bil, da preučimo pomembnost vedenja učiteljev, ki zadovoljujejo temeljne psihološke potrebe pri učencih za njihovo učno zavzetost in uspešnost. Izvedli smo raziskavo, v kateri so sodelovali 303 učenci 6., 7. in 8. razreda treh osnovnih šol. Pridobivanje podatkov je potekalo v živo na osnovnih šolah, vprašalnik je bil podan na način papir - svinčnik. Ugotovili smo, da sta opora avtonomije in vključenost učiteljev v dogajanje v razredu pozitivna napovednika splošne, emocionalne in vedenjske učne zavzetosti pri učencih. Strukturiranost poučevanja se ni izkazala za statistično značilen napovednik, kljub temu pa smo ugotovili, da bolj kot učenci zaznavajo strukturiranost poučevanja učiteljev, bolj so učno zavzeti. Nobeden od vidikov delovanja učiteljev se ni izkazal za napovednik učne uspešnosti učencev. Pogojna opora učiteljev ni bila prepoznana kot mediator odnosa med oporo avtonomije, strukturiranostjo poučevanja, vključenostjo učiteljev in učno zavzetostjo. Ugotovljene pa so bile negativne povezave med pogojno oporo in splošno, emocionalno ter vedenjsko učno zavzetostjo, učno uspešnostjo ter oporo avtonomije, strukturiranostjo poučevanja in vključenostjo učiteljev.
Ključne besede:učna zavzetost, avtonomija, kompetentnost, povezanost z okoljem, pogojna opora
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:K. Vrenko
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (VII, 66 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-85862 Novo okno
UDK:37.091.3(043.2)
COBISS.SI-ID:167079427 Novo okno
Datum objave v DKUM:05.10.2023
Število ogledov:420
Število prenosov:71
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:15.09.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Perceived Support for Basic Psychological Needs by Teachers as a Predictor of Adolescent Learning Outcomes
Opis:Need for autonomy, competence and relatedness are basic psychological needs, their satisfaction significantly impacts development of children and adolescents. In school environment teacher can realize these needs in students through autonomy support, structure and involvement. Student engagement shows in students by their active and focused cooperation, excitement for school activities and effort which results in knowledge, more positive interactions in class and a sense of its own competence. The goal of this master thesis was to examine the importance of teacher’s behaviour that satisfies students’ basic psychological needs for their engagement and achievement. We conducted a survey in which 303 pupils of the 6th, 7th and 8th grades of three primary schools participated. Data collection took place live at primary schools, the questionnaire was given in a paper - pencil format. We found that autonomy support and involvement are positive predictions of pupils’ general, emotional and behavioural engagement. Structure did not prove to be a statistically significant predictor, however we found that more pupils perceive structure of teachers’ teaching, the more engaged they are. None of the aspects of the teachers’ performance proved to be a predictor of pupils’ academic achievement. Teachers’ conditional support was not recognized as a mediator of the relationship between autonomy support, structure, involvement and student engagement. However, negative correlations were found between conditional support and general, emotional and behavioural student engagement, academic achievement, autonomy support, structure and involvement.
Ključne besede:student engagement, autonomy, competence, relatedness, conditional support


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici