| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pomen telesne govorice v zborovstvu : magistrsko delo
Avtorji:ID Pušenjak, Lucija (Avtor)
ID Usenik, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Vulc, Tadeja (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Pusenjak_Lucija_2023.pdf (931,05 KB)
MD5: C89586F23D17C478A8E5893BEBC7B59C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Zborovodja je osrednja oseba v zboru. V magistrski nalogi smo raziskovali, kako njegova telesna govorica vpliva na kvaliteto petja in njegovo uspešnost. Ključnega pomena so njegove oči in obraz, ki bi naj kazali voljo, razpoloženje in notranje želje. Najtežje je peti pred dirigentom, katerega mimika in kretnje so neizrazite in medle. Pevci predstavljajo glasbilo, na katero zborovodja ˝igra˝, saj se odzivajo na geste, ki jih kaže zborovodja. Zato mora biti zelo pazljiv, saj lahko določena gesta ali pomanjkanje le-te povzroči glasovno napetost ali mlahav ton pri pevcih. Zborovodja ne nakazuje zgolj tempa in dinamike, njegove geste morajo izražati nekaj več, da vzbudi pozornost pevcev. Če je delo vrhunsko zapeto in izvedeno, a brez interpretacije in emocij, pri ljudeh ne zbudi pretirane pozornosti. V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave o pomenu telesne govorice zborovodij. S pomočjo seznama, sestavljenega za namene te raziskave, smo opazovali in ocenjevali telesno govorico 9 dirigentov, tj. 5 žensk in 4 moških, ki so sodelovali na dirigentskem tekmovanju »Zvok mojih rok,. Analiza 14 posnetkov je pokazala, da večina zborovodij izraža srednjo do visoko mero ekspresivne telesne govorice, in da je zborovodja, katerega telesna govorica je ekspresivna, uspešnejši od tistega, ki ni toliko izrazit.
Ključne besede:Telesna govorica, zborovodja, pevci, ekspresivnost, dirigentsko tekmovanje Zvok mojih rok
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[L. Pušenjak]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 65 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-85303 Novo okno
UDK:78.071.2:159.925(043.2)
COBISS.SI-ID:166713603 Novo okno
Datum objave v DKUM:03.10.2023
Število ogledov:406
Število prenosov:58
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:24.08.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The importance of body language in the choir
Opis:The choirmaster is the central person in the choir. In our master's thesis, we investigated how his body language affects the quality of singing and its performance. His eyes and face are of key importance, since they show his will, mood, and inner desires. The most difficult thing is to sing in front of a choirmaster whose facial expressions and gestures are vague and slow. The singers represent the musical instrument that the choirmaster »plays«, as they respond to the gestures shown by him. Therefore, he must be very careful, because a certain gesture or the lack of it can cause vocal tension or a limp tone in singers. The choirmaster does not only indicate the tempo and dynamics, his gestures must express something more to arouse the attention of the singers. If the work is superbly sung and performed, but without interpretation and emotions, it does not arouse excessive attention from people. In the empirical part, we presented the results of the research on the importance of choirmasters' body language. With the help of a checklist, compiled for the purposes of this research, we observed and evaluated the body language of 9 choirmasters, that is 5 women and 4 men, who participated in the « Sound of my hands« (»Zvok mojih rok«) conducting competition. An analysis of 14 recordings showed that most choirmasters express a medium to high level of expressive body language, and that a choirmaster whose body language is expressive, is more successful than the one whose is not.
Ključne besede:body language, choirmaster, singers, expressiveness, conducting competition »The sound of my hands« (Zvok mojih rok).


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici