| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Strategije pogajanj kot vodilo uspešnega delovanja organizacije
Avtorji:ID Urbanč, Matej (Avtor)
ID Uršič, Duško (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Urbanc_Matej_2023.pdf (2,06 MB)
MD5: 404FD72C11246473F5CBCD803439FF47
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Pogajanja so neločljiv del našega vsakdana, četudi se tega pogosto ne zavedamo. Nenehno se znajdemo v situacijah, kjer si želimo pridobiti nekaj, česar trenutno nimamo. Pogajanja predstavljajo ključno orodje za doseganje teh želenih ciljev. V življenju imamo različne interese, stališča in cilje, a so pogajanja tisti proces, ki omogočajo, da se te razlike premostijo z namenom osvojitve želenega stanja. Tudi v gospodarstvu se pogosto srečujemo z različnimi interesi med partnerji in organizacijami. Ta neskladja so v resnici gonilna sila napredka, saj spodbujajo iskanje rešitev in inovacij. Usklajevanje stališč je ključno za učinkovito delovanje in sodelovanje med organizacijami, saj omogoča, da se kljub razlikam dosežejo skupni cilji. Pogajanja so tako most med različnimi interesi in so ključna za doseganje uspeha tako na osebni kot tudi poslovni ravni, so pogoj za konkurenčno delovanje in uresničevanje poslanstva organizacij. Glavni namen pogajanj je doseči sklenitev dogovora, čeprav je pot do tega cilja pogosto zapletena in zahtevna. Ključnega pomena za uspeh pogajanj so pripravljenost in spretnosti pogajalcev ter način, kako se znajdejo v procesu pogajanj. Uspešni pogajalci se osredotočajo na svoje prednosti in hkrati znajo nadzirati svoja ravnanja, vztrajajo s potrpežljivostjo, iščejo kompromise in kreativne rešitve ter si prizadevajo premagovati razlike med udeleženci. V pogajalskem procesu imamo na voljo različne strategije in taktike, ki vplivajo na izid pogajanj. Izbor teh strategij je ključen, saj lahko odločilno vplivajo na končni rezultat. Pomembno je znati pravilno uporabiti različne pristope in prilagoditi svojo taktiko glede na posamezno situacijo in razpoloženje ter zahteve nasprotne strani. Poznavanje, kako in kdaj uporabiti določene metode, je ključno za doseganje optimalnih rezultatov in ciljev pogajanj. V magistrski nalogi smo predstavili namen in poglavitne značilnosti, cilje ter pristope k pogajanjem. Poudarili smo njihov pomen pri razreševanju konfliktnih situacij, ki nastanejo zaradi neskladnosti interesov pogajalcev. Dotaknili smo se komunikacijskih dimenzij pogajanj in opozorili na primerno izražanje stališč drugim sogovornikom ter izpostavili etična ravnanja na pogajanjih. V nadaljevanju smo se osredotočili na pogajalce kot udeležence pogajanj in izrazili pomembnost, da poznamo sebe kot pogajalca ter svoje prednosti in slabosti. Spoznali smo dejstvo, da se dobri pogajalci ne rodijo, temveč to postanejo s pomočjo vaj in izkušenj. Analizirali smo tudi izsledke raziskave, ki kažejo, da smo kot pogajalci preveč prepričani vase in pogosto nepotrpežljivi. Izkazali smo tudi pomembnost z zadovoljstvom in dobrim počutjem na delovnem mestu, kar motivira pogajalce k večji angažiranosti in učinkovitosti. V poglavju o pogajalskih strategijah in taktikah smo navedli vrste le-teh in njihove značilnosti ter uporabnost. Poudarili smo, kako ključno je izbirati pravilne strategije in taktike glede na okoliščine, v katerih potekajo pogajanja, z upoštevanjem naravnanosti drugih udeležencev. Poglobili smo se v analizo celotnega procesa pogajanj. Izpostavili smo ključnost priprav, izbiro ustreznih pogajalcev in zbiranje informacij o drugih udeležencih ter njihovih ciljih. Hkrati smo izrazili nujnost po določitvi lastnih ciljev in pripravo načrta za njihovo doseganje. V začetni fazi pogajanj se izrazi naša pripravljenost, ki jo je ključno podkrepiti s pravilnimi pristopi in ustvarjanjem primernega delovnega okolja ter ravnanj, ki omogočajo učinkovite razprave. Poudarili smo pomen zbliževanja stališč, ki je odločilen za doseganje končnega dogovora. Obravnavali smo tehnike zaključevanja pogajanj in izbire pravega momenta ter vrednotenje doseženega. Spoznali smo pogajanja v okviru socialnega dialoga med socialnimi partnerji na primeru kolektivnih pogajanj za sprejem Kolektivne pogodbe komunalnih dejavnosti ter izvedli in analizirali intervju s karierno pogajalko teh pogajanj.
Ključne besede:poslovna pogajanja, udeleženci v pogajanjih, pogajalski proces, pogajalske strategije, komuniciranje v pogajanjih, sporazum
Kraj izida:Maribor
Založnik:M. Urbanč
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/DKUM-84973 Novo okno
UDK:005.574
COBISS.SI-ID:173347587 Novo okno
Datum objave v DKUM:23.11.2023
Število ogledov:393
Število prenosov:34
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Začetek licenciranja:11.08.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Negotiation strategies as a guide for successful organization operations
Opis:Even though we are often not aware of it, negotiations are an integral part of everyday life. We are constantly encountering situations where we want to obtain something that we currently do not have, and negotiations are a key tool for achieving these desired goals. Throughout our lives, we are faced with different interests, perspectives, and goals, but it is through the process of negotiation that these differences are overcome and the desired outcome is achieved. Similarly, in the business world, differing interests manifest themselves between partners and organisations. This discord is, in fact, the driving force behind progress, as it encourages the search for solutions and innovation. Resolving differences in views is key to effective operation and cooperation between organizations, as it enables common goals to be achieved despite those differences. Negotiations, therefore, serve as a bridge between different interests, are essential for achieving success at both a personal and a professional level, and are a prerequisite for competitive activity and the fulfilment of organizational missions. The main objective of negotiations is to reach an agreement, although the path towards that goal is often complex and demanding. The skills and preparation of the negotiators, as well as their ability to navigate the negotiation process, are key to its success. Successful negotiators focus on their strengths, are able to control their behaviour, maintain patience, seek compromise and creative solutions, and strive to overcome differences between participants. In the negotiation process, there are different strategies and tactics at one’s disposal that can decisively impact the outcome of the negotiation. The ability to correctly use different approaches and to adapt one’s own tactic to a specific situation and to the atmosphere and demands of the opposing side is of vital importance. Understanding when and how to use certain methods is key to achieving optimal results and negotiation objectives. This master's thesis presents the purpose, main characteristics, objectives, and approaches of negotiation and focuses on their importance in resolving conflicts of interest between negotiators. It touches upon the communicative dimensions of negotiation, calling attention to the appropriate ways of expressing one’s views to other participants and the ethical conduct in negotiation. The focus of the thesis then shifts to negotiators as participants in the negotiation process and to the importance of knowing oneself as a negotiator, along with one's own strengths and weaknesses. The thesis reveals that good negotiators are not born but are made through practice and experience. Additionally, this work includes research findings that prove that negotiators are often overconfident and impatient and discusses the importance of satisfaction and well-being in the workplace in motivating negotiators to be more engaged and effective. In the chapter on negotiation strategies and tactics, the different types of approaches are listed, along with their characteristics and uses. The chapter emphasises the significance of choosing the appropriate strategy and tactics based on the circumstances surrounding the negotiation and the disposition of other participants and provides an analysis of the entire negotiation process, highlighting the key importance of preparations, the selection of appropriate negotiators, gathering information on other participants and their objectives, as well as defining one’s own objectives and preparing a plan for achieving them. The initial stage of the negotiation process is the preparation stage, and it is essential that it is underpinned by the right approaches, appropriate working environments and behaviours, that allow for effective discussions. The chapter focuses on the importance of resolving differences in views, which is key to reaching a final agreement.
Ključne besede:business negotiation, negotiation participants, negotiation process, negotiation strategies, communication in negotiations, agreement


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici