| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Učenčevo razumevanje in poznavanje ljudskih pravljic : magistrsko delo
Avtorji:ID Ritlop, Medeja (Avtor)
ID Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Kerneža, Maja (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Ritlop_Medeja_2024.pdf (2,14 MB)
MD5: EEBD35EFD066DDBA579E043D0435B059
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu je predstavljeno poznavanje ljudskih pravljic, interes za branje in poslušanje ljudskih pravljic ter razumevanje ljudskih pravljic kot fantastične literarne vrste pri učencih. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, izvedena na eni od osnovnih šol, ki je vključevala učence 2. in 5. razreda. S polstrukturiranim intervjujem je zajetih 20 učencev in uporabljena je deskriptivno-kvalitativna študija primera. Cilj raziskave je bil ugotoviti, koliko učenci poznajo ljudske pravljice in razumejo njihov pomen. Predpostavljeno je bilo, da učenci 5. razreda bolje poznajo in razumejo ljudske pravljice kot učenci 2. razreda. Ugotavljalo se je, koliko učenci vedo o ljudskih pravljicah, ali jih razumejo kot fantastično književno vrsto ter njihov interes za branje in poslušanje teh pravljic, pri čemer je bila posebna pozornost namenjena razlikam med dečki in deklicami. Rezultati kažejo, da učenci 5. razreda bolje razumejo in prepoznavajo značilnosti ljudskih pravljic, kot so prenašanje skozi generacije in neznani avtorji. Znajo opredeliti več lastnosti pravljic, kot so poštenost in zmaga dobrega nad zlom. Učenci 2. razreda so našteli manj lastnosti, najpogosteje čudeže in čarobna bitja. Medtem ko učenci 5. razreda lažje prepoznavajo elemente pravljic, učenci 2. razreda kažejo večji interes za njihovo branje in poslušanje, saj jih še vedno pogosto prebirajo s starši. Učenci 5. razreda pa menijo, da so ljudske pravljice dolgočasne in namenjene mlajšim otrokom, saj raje berejo druga književna dela. Pridobljeni rezultati prispevajo k nadaljnjim raziskavam na področju razumevanja ljudskih pravljic in književne didaktike.
Ključne besede:Ljudske pravljice, osnovnošolski otroci, razumevanje, poznavanje
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Ritlop]
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIII, 100 str., [1] str. pril.))
PID:20.500.12556/DKUM-84560 Novo okno
UDK:37.091.3:82:398(043.2)
COBISS.SI-ID:203244035 Novo okno
Datum objave v DKUM:31.07.2024
Število ogledov:99
Število prenosov:14
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:20.06.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Student's understanding and knowledge of folk tales
Opis:The master's thesis explores the knowledge, interest and the understanding of folk tales as a fictional literary genre among students. An empirical study was conducted at an elementary school with 2nd and 5th grade students. Using semi-structured interviews, we engaged 20 students in descriptive qualitative case study. The research aimed to determine students' familiarity with folk tales and their significance, hypothesizing that 5th-grade students would have a better understand than 2nd graders. We examined students' knowledge of folk tales, their comprehension as a literary genre, and their interest in reading and listening to these stories, with attention to gender differences, results indicates that 5th grade students have a better grasp of folk tale characteristic, such as being passed down through generations and having unknown authors, and can identify attributes like honesty, and triumph of good over evil. In contrast, 2nd graders mentioned fewer attributes, mainly miracles and magical creatures. While 5th graders are more adept at recognizing tale elements, 2nd graders show greater interest in reading and listening to them, often with their parents. Conversely, 5th graders find folk tales boring and prefer other literary works. These findings can inform further research in folk tale reception and literary education.
Ključne besede:folk tales, primary school students, understanding, knowledge


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici