| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:A comparative analysis of competitive trade in a cluster market of the European Union : the Revealed Comparative Advantage (RCA) Index
Avtorji:ID Adigwe, Edward O. (Avtor)
Datoteke:URL http://www.ng-epf.si/index.php/ngoe/article/download/280/274
 
URL http://www.ng-epf.si/index.php/ngoe/article/download/280/274
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:This research is concerned with the comparative analysis of competitive trade within the cluster market economies of the European Union. The aim of this paper is to carry out trade analysis within the competing countries in the European market from 2009 to 2018 which represents the period after the global crisis of 2008 and prior to the Covid-19 pandemic of 2019 for the purpose of determining the extent of competitive trade within the European economies. The chosen metric is Béla Balassa’s Revealed Comparative Advantage (RCA) index used for determining various countries’ comparative advantage or disadvantage in trade. The findings show that the countries with RCA > 1 thrive economically in comparison to other competing lower economies. And the fact that the European Union economy thrives on mechanized trade other than agricultural products irrespective of the competitive market. This study is a significant contribution towards improving the Ricardian model of comparative advantage on trade within a cluster market in the European economies.
Ključne besede:competitiveness, revealed comparative advantage, international trade
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:13.04.2022
Leto izida:2022
Št. strani:str. 14-24
Številčenje:Vol. 68, no. 1
PID:20.500.12556/DKUM-84539-cab3b827-f21d-1d2a-adf7-ea6ed5a311df Novo okno
UDK:339.56:339.13
COBISS.SI-ID:127658755 Novo okno
DOI:10.2478/ngoe-2022-0002 Novo okno
ISSN pri članku:0547-3101
Datum objave v DKUM:19.06.2023
Število ogledov:256
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Naše gospodarstvo : revija za aktualna gospodarska vprašanja
Skrajšan naslov:Naše gospod.
Založnik:Ekonomsko-poslovna fakulteta, Društvo ekonomistov Maribor, Ekonomski center Maribor
ISSN:0547-3101
COBISS.SI-ID:751364 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Primerjalna analiza konkurenčnega trgovanja na trgu Evropske unije : indeks razkritih primerjalnih prednosti (RCA)
Opis:Ta raziskava obravnava primerjalno analizo konkurenčne trgovine znotraj grozdov tržnih gospodarstev Evropske unije. Cilj tega članka je izvedba trgovinske analize znotraj konkurenčnih držav na evropskem trgu od leta 2009 do 2018. To je obdobje po svetovni krizi leta 2008 in pred pandemijo covida-19 leta 2019, namen analize pa je določiti obseg konkurenčne trgovine znotraj evropskih gospodarstev. Izbrana metrika je indeks razkritih primerjalnih prednosti (RCA) Béle Balasse, ki se uporablja za določanje primerjalne prednosti ali slabosti trgovanja različnih držav. Ugotovitve kažejo, da države z RCA > 1 v primerjavi z drugimi konkurenčnimi gospodarstvi na nižji ravni gospodarsko uspevajo. In dejstvo je, da gospodarstvo Evropske unije uspeva z mehaniziranim trgovanjem, ki ne zajema kmetijskih proizvodov, ne glede na konkurenčni trg. Študija je pomemben prispevek k izboljšanju Ricardovega modela primerjalnih prednosti na skupnem trgu evropskih gospodarstev.
Ključne besede:konkurenčnost, razkrite primerjalne prednosti, mednarodna trgovina


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici