| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Aplikacija sociometrične preizkušnje v organizacijah : magistrsko delo
Avtorji:ID Zupančič, Sanja (Avtor)
ID Tement, Sara (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Košir, Katja (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Zupancic_Sanja_2023.pdf (8,53 MB)
MD5: 1234A3A08A4802149B1934E7E450E790
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V raziskavi smo za analizo socialnih odnosov med zaposlenimi v petih timih slovenskega farmacevtskega podjetja aplicirali sociometrično preizkušnjo (N = 46). Glavni namen raziskave je bil, da metodo, ki se je v preteklosti sicer pretežno uporabljala v šolskem okolju, prenesemo in uporabimo v podjetju ter ugotovimo, ali je preizkušnja uporabno orodje tudi v organizacijah. Preverjali smo odnos med nudenjem in prejemanjem različnih vrst socialne opore (instrumentalna, informacijska, emocionalna opora in druženje) v povezavi z delovno zavzetostjo. Med vidiki socialne opore in delovno zavzetostjo nismo ugotovili značilne povezave. Glavna ugotovitev je, da je subjektivna zaznava prejete opore značilno drugačna od dejanske prejete opore. Posamezniki, ki so subjektivno zaznavali več prejete socialne opore, so poročali o višji delovni zavzetosti, medtem ko se odnos med prejemniki dejanske socialne opore in delovno zavzetostjo ni pokazal kot statistično značilen. Z zaposlenimi smo izvedli tudi fokusne skupine, kjer so podali povratno informacijo o doživljanju izkušnje. Na osnovi teh povratnih informacij smo oblikovali priporočila za izvedbo sociometrične preizkušnje v organizacijah. Slednja na časovno ekonomičen način nudi celostno in kontekstualno ustrezno predstavitev odnosov znotraj skupine ter omogoča prepoznavanje vzrokov in njihovih posledic na delovnem mestu. Zato smo zaključili, da lahko služi kot koristna metoda pri triangulaciji podatkov tudi znotraj organizacij.
Ključne besede:sociometrična preizkušnja, analiza socialnih omrežij, organizacije, socialna opora, delovna zavzetost
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:S. Zupančič
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 154 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-84347 Novo okno
UDK:159.9: 316.472.4(043.2)
COBISS.SI-ID:157987587 Novo okno
Datum objave v DKUM:06.07.2023
Število ogledov:465
Število prenosov:122
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:25.05.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Use of sociometric analysis in organizations
Opis:We applied a sociometric test to analyze the social relations between employees in five teams of a Slovenian pharmaceutical company (N = 46). The main purpose of the research was to transfer and use the method, which was previously mainly used in the school environment, in an organization and determine whether the test is a useful tool in organizations as well. We checked the relationship between giving and receiving different types of social support (instrumental, informational, emotional support and companionship) in connection to work engagement, between which we did not find a significant connection. The main finding of the study was that the subjective perception of the received support is significantly different than the actual support received. Individuals who subjectively perceived more recieved social support reported higher work engagement, while the relationship between recipients of actual social support and work engagement did not prove to be statistically significant. We also conducted a focus group with the employees, where they gave honest feedback about their experience, which we summarized in the form of recommendations for conducting a sociometric test in organizations. It can provide a comprehensive and contextually appropriate representation of relationships within the group in a time-efficient way and enable the identification of their causes and consequences in the workplace, which is why we concluded that it could serve as a useful method for data triangulation within organizations.
Ključne besede:sociometric test, social network analysis, organizations, social support, work engagement


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici