Abstract: | Predlogi, ki jih lahko podamo za mestno upravo in turistično skupnost, so: izboljšati izobraževanje vinarjev s seminarji, konferencami, praksami, izmenjavo vinarjev z vinarji iz tujine in z drugih destinacij, ki pridelujejo enake ali podobne sorte, ter vzpostaviti strokovni nadzor, torej zbrati ekipo ljudi, ki se bo ukvarjala s tržnimi raziskavami, zbiranjem in analiziranjem podatkov in ki bo dala prave smernice mestu in turistični skupnosti, da bosta lahko skupaj naredila naslednje korake in zagovarjala svoje kmete in njihove izdelke na poti k izboljšanju.
Priporočamo polletno preverjanje osebnih potreb glede uživanja različnih vrst vin po starostnih skupinah v mestu in občini ter vrstah turistov. Menimo, da je treba raziskati starostne skupine vinskih turistov, saj so te različne, želja po spoznavanju vinskega turizma in okušanju vinskih izdelkov pa je v vsaki starosti drugačna. Tako lahko poudarimo, da mlajše generacije vinskih turistov obiskujejo destinacije, ker jim je to zanimivo in se želijo zabavati in doživeti nekaj novega, medtem ko starejše skupine turistov obiskujejo vinske destinacije zaradi užitka in spoznavanja proizvodnih procesov in tradicije. Na podlagi pridobljenih podatkov priporočamo, da vinarji analizirajo in prilagodijo pridelavo vinarskih proizvodov povpraševanju ter si v skladu s tem zastavijo cilje in določijo, koliko litrov je treba pridelati, da zadostijo povpraševanju. Ustvariti morajo sistem certificiranja kakovosti vina in vinarskih proizvodov na način, da bi zbirali podatke o vseh kmetih in vsako leto organizirali javni natečaj, na katerega bi se lahko prijavili vsi kmetje in kjer bi svoje pridelke predstavili in prejeli diplomo. za kakovost in uspeh izdelkov. Poleg tega je sodelovanje s Hrvaškim centrom za kmetijstvo, prehrano in podeželje namenjeno standardizaciji kakovosti vinskih proizvodov in določitvi enotnega kriterija za ocenjevanje in pridobivanje čim večjega števila točk za kakovost in odličnost pridelanega vina. Posodobitev in naložbe v potrebno mehanizacijo, tehnologijo in infrastrukturo bo vodila do pridelave
kakovostnejšega vina, hitrejše in cenejše pridelave. Treba je pogosteje
organizirati sejme, prireditve in manifestacije v mestu ter večkrat letno organizirati dneve odprtih vrat pridelovalcev vina, da jih turisti ob teh dneh obiščejo, se razgledajo in izvedo vse o sami pridelavi izdelkov in drugih zanimivostih ter na koncu izdelke tudi okusijo. Združenje vseh kmetov naj zbira mnenja, izkušnje in ideje za izboljšanje in razvoj vinskega turizma ter zagotavlja finančno in drugo
podporo vinarjem, tudi z oblikovanjem blagovne znamke samoborskih vinskih
proizvodov, ki bi se umeščala na domače in tuje trge. Izdelati je treba spletno stran, kjer bi se lahko kmetje prijavili in predstavili sebe, svoje posesti, izdelke in storitve ter kjer bi vsi prebivalci in turisti lahko zapisali ocene, izkušnje in komentarje. Prek te strani ali družbenih omrežij bi objavljali oglase, ki bi privabljali turiste iz vse države in sveta. Promocija vinskega turizma, mesta Samobor, vseh
kmetov in samoborskih vinskih pridelkov, storitev in vinskega bogastva bi morala potekati tudi s pomočjo plakatov, oglasov, tako fizičnih kot digitalnih, preko različnih sejmov in dogodkov za trženje vinskih proizvodov na različne trge.
Mesto Samobor je mesto, ki ima prevelik potencial, da bi bil vinski turizem na
takšnem nivoju, kot je zdaj. Treba se je bolj angažirati in zbrati strokovno ekipo ljudi, ki bo z nadzorom in pravilnimi predlogi ustvarila boljšo ponudbo za turiste in kmetom pomagala pri razvoju in privabljanju turistov. Potrebna je boljša promocija, boljša medsebojna komunikacija in vključevanje vseh kmetov,
društev, mesta in turistične zveze. |
---|