Opis: | Oblikovanje aplikacij za mobilne naprave in spletne platforme je področje, ki zahteva strokovno podprto znanje in uporabo orodij, ki omogočajo in olajšajo ta proces. V tej diplomski nalogi smo z uporabo orodja Figma predstavili proces načrtovanja dveh aplikacij za naročanje hrane.
Prva aplikacija LUMA se naslanja na preglednost in preprostost, z minimalno uporabo animacij, kjer leži poudarek na uporabniški izkušnji. Prikazali smo uporabo in kombinacije različnih oblik, da bi predstavili način oblikovanja logotipa in meni prve aplikacije. Prav tako smo pri uporabi menija prve aplikacije predstavili način ustvarjanja animacij.
Druga aplikacija NIJA, ki smo jo oblikovali, se nanaša bolj na vizualni dizajn in uporabo barv. Aplikacija ima mnogo več animacij in interaktivnih elementov.
V diplomski nalogi smo tudi prikazali način in razlike oblikovanja logotipa druge aplikacije in njen meni. Znotraj te aplikacije smo uporabili animacijo odpiranj aplikacije, s čimer smo predstavili različne možnosti in vrste animacije, ki ga omogoča orodje Figma.
V obeh aplikacijah smo z uporabo animacij za večino okvirjev dosegli bolj intuitivnejše oblikovanje, saj smo ugotovili, da animacije izboljšajo uporabniško izkušnjo in olajšajo navigacijo po aplikaciji.
Znotraj proces oblikovanja smo uporabili različne oblike, barve, tipografije in animacije, ki so na voljo v orodju Figma. Pri tem smo se držali doslednosti in skrbeli za konsistentnost med različnimi elementi aplikacij. Pri načrtovanju aplikacij smo se tudi osredotočili na doslednost oblikovanja in uporabniške izkušnje, da bi zagotovili, da smo dosegli zaželeno enostavnost in privlačnost ciljnega občinstva.
Poleg tega smo s pomočjo (anketnih) vprašalnikov izvedli empirično testiranje, da bi preverili, kako uporabniki dejansko zaznavajo in ocenjujejo obliko in funkcionalnost danih aplikacij. Končni rezultati naše raziskave so pokazali, da je večina udeležencev zadovoljnejša z oblikovanjem in uporabnostjo enostavnejše aplikacije, kot je bila LUMA oblikovana.
Kljub temu da je prva aplikacija bila izbrana kot intuitivnejša in enostavnejša za uporabo, je NIJA tudi vsebovala nekatere elemente in funkcionalnosti, ki so ji udeleženci vprašalnika dali prednost.
Končno število udeležencev naše raziskave ni bilo dovolj veliko, da bi lahko z gotovostjo potrdili vse ugotovitve, vendar pa smo (soglasno) sklenili, da so empirične raziskave še vedno izjemno pomembne za razvoj aplikacij. Uporaba le-tega zagotavlja dragocene vpoglede v uporabniške potrebe in preference. |
---|