| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Odpravljanje govorno-jezikovnih motenj s pomočjo Gingo-Talk lutke : magistrsko delo
Avtorji:ID Kolar, Maruša (Avtor)
ID Globačnik, Bojana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Kolar_Marusa_2023.pdf (1,40 MB)
MD5: FC76DBD7FED916742ED270D2026117E3
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Pri učencih v šolah s prilagojenim programom pogosto ugotavljamo težje govorno-jezikovne motnje, ki pomembno vplivajo na njihovo sporazumevanje in učenje. Za zmanjševanje in odpravljanje teh motenj mora učitelj pri pouku uporabljati čim več različnih didaktičnih pripomočkov, med katerimi so tudi lutke. V Sloveniji sta specialistka logopedije in specialna pedagoginja nedavno razvili Gingo Talk lutko. V kombinaciji s slikovnimi karticami Vem – povem smo želeli preizkusiti njeno učinkovitost pri izboljšanju pozornosti, učenju velikih tiskanih črk, prepoznavanju prvega in zadnjega glasu v besedah in pri zlogovanju. Raziskava je potekala v šolskem letu 2020/2021, od novembra 2020 do aprila 2021. Zaradi epidemije COVID-19 je pouk na daljavo potekal od 23. oktobra 2020 do 4. januarja 2021, v razredu se je nadaljeval od 5. januarja 2021. V času pouka na daljavo so imeli učenci 96 ur pouka slovenskega jezika (štirikrat tedensko), učenje črk, izgovorjavo glasov in zlogovanje pa smo izvajali dvakrat tedensko. V raziskavo je bilo vključenih pet učencev tretjega razreda  štirje učenci z zmernimi in en učenec s težjimi govorno-jezikovnimi motnjami. Rezultati raziskave so pri vseh učencih pokazali izrazit napredek pri poznavanju velikih tiskanih črk, pri zlogovanju ter zavedanju prvega in zadnjega glasu v besedi, kar vse so pogoji za boljši govor in opismenjevanje. Pri pouku na daljavo smo z uporabo lutke dosegli večjo pozornost in boljšo koncentracijo učencev, kar so nam potrdili tudi njihovi starši, ki so se morali zaradi uporabe računalnika aktivno vključevati v šolsko delo. Zaradi vseh pozitivnih učinkov, ki smo jih dosegli z uporabo Gingo Talk lutke, jo priporočamo kot didaktično sredstvo pri učenju slovenskega jezika. 
Ključne besede:Gingo Talk lutka, govorno-jezikovne motnje, učenci s posebnimi potrebami.
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Kolar]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 86 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-83845 Novo okno
UDK:376:616.89-008.434(043.2)
COBISS.SI-ID:148149507 Novo okno
Datum objave v DKUM:07.04.2023
Število ogledov:1010
Število prenosov:252
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:22.02.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Eliminating speech and language disorders with the puppet gingo-talk
Opis:Pupils in schools with an adapted program often have more severe speech and language disorders, which significantly affect their communication and learning. In order to reduce and eliminate these disturbances, the teacher must use as many different didactic aids as possible, including dolls. In Slovenia, a specialist in speech therapy and a special pedagogue recently developed the Gingo Talk doll. In combination with the picture cards I know - tell, we wanted to test its effectiveness in improving attention, learning capital letters, recognizing the first and last sounds in words and syllabification. The research took place in the 2020/2021 school year, from November 2020 to April 2021. Due to the COVID epidemic, distance learning took place from October 23, 2020 to January 4, 2021, and in the classroom continued from January 5, 2021. During the lessons remotely, the students had 96 hours of Slovenian language lessons (four times a week), and learning letters, pronunciation of sounds and syllabification were carried out twice a week. Five third-grade students were included in the research; four students with moderate and one student with more severe speech and language disorders. The results of the research showed a marked improvement in all students' knowledge of capital letters, syllabification and awareness of the first and last sound in a word, all of which are conditions for better speech and literacy. In distance learning, we achieved greater attention and better concentration of the students by using the doll, which was also confirmed by their parents, who had to be actively involved in school work due to the use of the computer. Due to all the positive effects we achieved using this doll, we recommend it as a didactic tool for learning the Slovenian language.
Ključne besede:puppet gingo-talk, speech and language disorders, students with special needs.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici