| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Razvoj metodologije za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje umirjanja prometa v okviru celostnega prometnega načrtovanja : doktorska disertacija
Avtorji:ID Balant, Mojca (Avtor)
ID Lep, Marjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Renčelj, Marko (Komentor)
Datoteke:.pdf DOK_Balant_Mojca_2023.pdf (8,95 MB)
MD5: 676A68E2B2A226158CD2C874AC502EE8
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Opis:Zmanjšanje vse večjih negativnih vplivov motornega prometa je pomemben element politik različnih sektorjev, še zlasti prometnega, okoljskega in zdravstvenega. Novi poudarki prometnih in sorodnih politik so privedli do preobrazbe strateške načrtovalske prakse prometa, ki jo v večjem delu Evrope, pa tudi v nekaterih delih sveta, pomeni celostno prometno načrtovanje. Eno njegovih pomembnejših strateških vodil je umirjanje prometa, ki prav tako doživlja preobrazbo tako načrtovalskega pristopa kot uporabljanih intervencij. Disertacija se osredotoča na razvoj teorije in prakse celostnega umirjanja prometa. V načrtovalskem smislu ga umešča v sistem celostnega prometnega načrtovanja. V eksperimentalnem smislu potrdi vpliv celostnega umirjanja prometa na aktivno mobilnost, kakovost bivalnega okolja in prometno varnost ter s tem na potovalne navade. Še najbolj pa disertacija prispeva v metodološkem smislu z razvojem nove metodologije celostnega umirjanja prometa ter v njenem okviru prilagojene matrike povezav in prostorov. Rezultati disertacije uveljavljajo vlogo celostnega umirjanja prometa kot enega ključnih elementov celostnega prometnega načrtovanja ter potrjujejo njegovo učinkovitost pri spreminjanju potovalnih navad v bolj trajnostne.
Ključne besede:celostno prometno načrtovanje, celostno umirjanje prometa, matrika povezav in prostorov, aktivna mobilnost, kakovost bivalnega okolja, prometna varnost, potovalne navade, spremljanje, vrednotenje
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Balant]
Leto izida:2023
Št. strani:XVI, 122 str.
PID:20.500.12556/DKUM-83801 Novo okno
UDK:656.11.053.1:502.131.1(043.3)
COBISS.SI-ID:160479235 Novo okno
Datum objave v DKUM:24.07.2023
Število ogledov:803
Število prenosov:159
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FG
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:12.02.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Development of methodology for planning, monitoring and evaluation of traffic calming in the framework of sustainable urban mobility planning
Opis:Reducing the increasingly negative impacts of motorised traffic is today an important element of policies in various sectors, and especially in transport, environmental and health sector. The new focus of transport and related policies has led to a transformation of strategic transport planning practice, which in most of Europe, as well as in some other parts of the world, is already represented by sustainable urban mobility planning. One of its most important strategic guiding principles is traffic calming, which is also undergoing a transformation of both the planning approach and the interventions used. The thesis focuses on the evolution of the theory and practice of comprehensive traffic calming. In terms of planning, it places it within the framework of sustainable urban mobility planning. In an experimental context, it confirms the impact of comprehensive traffic calming on active mobility, quality of living environment and traffic safety, and consequently on travel behaviour. The thesis makes its greatest contribution in methodological terms by developing a new methodology for comprehensive traffic calming and within it an adapted link and place matrix. The results of the thesis establish the role of comprehensive traffic calming as one of the key elements of sustainable urban mobility planning and confirm its effectiveness in changing travel behaviour towards more sustainable travel patterns.
Ključne besede:sustainable urban mobility planning, comprehensive traffic calming, link and place matrix, active mobility, quality of living environment, traffic safety, travel behaviour, monitoring, evaluation


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici