| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:Gender stereotypes in English nursery rhymes : m. a. thesis
Authors:ID Strmšek, Jasna (Author)
ID Plemenitaš, Katja (Mentor) More about this mentor... New window
Files:.pdf MAG_Strmsek_Jasna_2023.pdf (1,10 MB)
MD5: 3D3C36C35A1AC8817A750CF9B3FEE0B2
 
Language:English
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:FF - Faculty of Arts
Abstract:Nursery rhymes are children's first interaction with literature. Because of their rhythm and melody, we start to expose our children to them soon after they are born. Most babies and children like rhymes and repetitive rhythms and they usually show their enthusiasm by bouncing up and down or jumping. In the theoretical part of our thesis, we explain the terminology gender, sexism, stereotypes, and gender stereotypes. We also present the benefits for children listening to nursery rhymes like the development of motor skills, communication skills, social-emotional skills, world knowledge, cognition, language, and literacy. The downside of nursery rhymes is that they also contain gender stereotypes. It is not good for children to hear these stereotypes and grow up believing that women are inferior to men and are passive contrary to men that play an active role and are dominant. In the empirical part of our thesis, we examine selected English nursery rhymes and analyze them. We developed our own coding system, that helped us see what kind of gender stereotypes prevail in English nursery rhymes.
Keywords:gender, sexism, stereotypes, gender stereotypes, nursery rhymes
Place of publishing:Maribor
Place of performance:Maribor
Publisher:[J. Strmšek]
Year of publishing:2023
Number of pages:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 51 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-83691 New window
UDC:821.111-93-1:316.647.8:305(043.2)
COBISS.SI-ID:154040067 New window
Publication date in DKUM:31.05.2023
Views:515
Downloads:31
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Categories:FF
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Licences

License:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Description:A Creative Commons license that bans commercial use and requires the user to release any modified works under this license.
Licensing start date:17.02.2023

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Spolni stereotipi v angleških otroških pesmih
Abstract:Namen magistrskega dela je bil raziskati spolne stereotipe v angleških otroških pesmih. Kot reprezentativni vzorec za analizo smo si izbrali dve knjigi z otroškimi pesmimi, in sicer zbirko English Nursery Rhymes for Young Learners (Nelson, 1992) ter The Rand Mcnally Book of Favorite Mother Goose Rhymes (1984). Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu naloge se najprej osredotočimo na obrazložitev pojmov kot so spol, katerega dalje delimo na biološki in družbeni spol. V življenju vsakega posameznika je pomemben izraz tudi spolna identiteta, za katero McHugh pravi, da je vgrajena v naših genih in se že od zarodka razvija skupaj s posameznikom (Mayer in McHugh, 2016:85). Omeniti velja tudi, da odrasli spolno identiteto že od rojstva vgrajujemo v svoje otroke. To se kaže že pri izboru oblačil (oblačila roza barve za deklice ter modra oblačila za dečke), igrač (barbike in dojenčki za deklice ter avtomobilčki in žoge za fantke), načinu govora (pri govoru z deklicami uporabljamo drugačno besedišče in pa tudi drugačen ton glasu kot pri dečkih) in vedenja. Raziskave so pokazale, da so otroci zelo dojemljivi glede prepoznavanja spolne identitete in spolnih vlog, saj že pri starosti treh let ločijo razliko med moškimi in ženskami. Pri temi, kot je ta pa ne moremo, da ne bi omenili tudi pojem seksizem. Navadno ga uporabljamo, ko govorimo o diskriminaciji na podlagi spola. V veliki večini primerov gre za diskriminacijo žensk v primerjavi z moškimi. Ženske so v primerjavi z moškimi diskriminirane na dva načina in sicer tako, da so moški videni kot pomembnejši od žensk ter, da so ženske so tem svetu samo zato, da skrbijo za potrebe moških. Takšni seksistični pogledi na svet, so tudi razlog za tako veliko število stereotipov, pa naj so to pozitivni stereotipi, negativni stereotipi ali pa spolni stereotipi. Stereotipe uporabljamo zato, da si lažje osmislimo naše življenje. Zanimivo pa je, da so spolni stereotipi skoraj vedno v prid moškim, jih prikazujejo v dobri luči, ter v škodo ženskam. Spolni stereotipi so globoko ukoreninjeni v naši družbi. Večina ljudi jih podzavestno upošteva, vendar se tega sploh ne zavedajo. Nanašajo se na vloge in pravila vedenja, ki naj bi bila značilna za pripadnike moškega in ženskega spola. Navadno so zasnovani tako, da legitimirajo nadvlado moških nad ženskami (Talbot, 2003). Moore (2001:579) definira spolne stereotipe kot določitve sklopov vedenj kot pravila, ki jih apliciramo na vse moške in ženske. Spolni stereotipi so tesno povezani s spolno ideologijo in sodelujejo pri nastajanju spolnih razlik. Otroške pesmi pa so se izkazale za pomemben del otrokovega življenja in naše družbe. So prvi otrokov stik z literaturo in mu pomagajo z razvojem domišljije in domišljijskega sveta. Prav tako so pa tudi pomembne saj krepijo vez med otrokom in odraslim (navadno so to starši ali stari starši), ki jim te pesmice pojejo ali recitirajo. Med otroške pesmi uvrščamo uspavanke, otroško poezijo, števne ter abecedne rime, ter otroške igre (Mintz, 1966). Otroci so nad otroškimi pesmimi ponavadi navdušeni predvsem zaradi njihovega živahnega ritma in zanimivih rim. Angleške otroške pesmi pa niso samo za zabavo ampak imajo tudi dober vpliv na razvoj otrokovih motornih sposobnosti, saj hiter ritem rim spodbuja gibanje in koordinacijo. Odlične so tudi zaradi spodbujanja komunikacijskih sposobnosti, saj omogočajo očesni kontakt ter sodelovanje otroka s pripovedovalcem. Zaradi telesnega stika in bližine staršev pri otroku spodbujajo tudi razvoj socialno-emocionalnih sposobnosti in so dobra podlaga za razvoj zdrave čustvene navezanosti. Poslušanje otroških pesmi pa ima pri otrocih najpomembnejšo vlogo pri razvoju otrokovega besednega zaklada in domišljije. Otroci se ob poslušanju pesmi učijo novega besedišča, ki pa zajema razna področja od znanosti, abecede, barv, živali ter raznih predmetov. Vendar pa te otroške pesmi ne prinašajo samo dobrih stvari.
Keywords:spol, seksizem, stereotipi, spolni stereotipi, otroške pesmi


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica