| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Nadarjen predšolski otrok na socialnem in emocionalnem področju : diplomsko delo
Avtorji:ID Repič, Taja (Avtor)
ID Hmelak, Maja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Repic_Taja_2023.pdf (736,63 KB)
MD5: 29A61AB98D9D0A912C648FF92EDFA786
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Nadarjenost je pojem, ki še dandanes ni enotno opredeljen. Različni raziskovalci imajo zanj različna pojmovanja in različne razlage. Razlog za to je, ker se nadarjenost pri različnih posameznikih navzven nikoli ne izkazuje na enak način, saj smo si med seboj vsi različni – tudi nadarjeni. Ker se nadarjenost izkazuje na toliko različnih načinov, jo je težko prepoznati. Še posebej težko nadarjenost prepoznamo pri predšolskih otrocih. Zanje ne moremo uporabljati standardnih testov, ki jih uporabljamo za odrasle, zato moramo strategije in načine dela prilagoditi otroku, njegovi starosti in sposobnostim. Obstaja veliko alternativnih pristopov, ki se jih za ugotavljanje nadarjenosti lahko poslužujemo. Eno izmed področji, na katerem pri otrocih lahko prepoznamo nadarjenost, je socialno-emocionalno področje. Kadar starši, vzgojitelji oz. katera koli oseba blizu otroka opazi, da je otrok na socialno-emocionalnem področju nadarjen, je pomembno, da se o tem seznani vse, ki čas preživljajo z otrokom. Nadarjeni otroci imajo nekatere značajske lastnosti, po katerih se razlikujejo od svojih nenadarjenih vrstnikov. Samo s poznavanjem teh, bomo otroka lahko razumeli, mu nudili oporo, ki jo potrebuje in mu pomagali svoje potenciale razviti do mere, ki jo otrok premore. Diplomsko delo nadarjen predšolski otrok na socialnem in emocionalnem področju je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo raziskali pojem nadarjenost in ga opredelili, opisali splošne značilnosti nadarjenih predšolskih otrok, opisali prepoznavanje nadarjenosti pri predšolskih otrocih, se dotaknili področij nadarjenosti pri otrocih, natančneje opisali področje socialne in emocionalne nadarjenosti ter našteli nekaj načinov in strategij dela z nadarjenimi otroki na socialnem in emocionalnem področju. V empiričnem delu smo opredelili namen naše diplomske naloge oz. projekta, ki smo ga v okviru le-te tudi izvedli in si postavili nekaj raziskovalnih vprašanj in hipotez. Opredelili smo tudi raziskovalne metode, vzorce, postopke zbiranja in obdelave podatkov. V praktičnem delu, pa smo opisali projekt »Igrajmo se skupaj!«, ki smo ga izvedli v vrtcu in ga evalvirali. S projektom smo želeli prikazati enega izmed načinov, ki ga lahko uporabimo v vrtcu za razvijanje socialno-emocionalnih sposobnosti otrok in prepoznavanja nadarjenih na tem področju.
Ključne besede:nadarjenost, predšolski otrok, socialno-emocionalno področje, strategije dela, načini dela
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[T. Repič]
Leto izida:2023
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (62 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-83621 Novo okno
UDK:159.924.2-053.4(043.2)
COBISS.SI-ID:151913987 Novo okno
Datum objave v DKUM:12.05.2023
Število ogledov:726
Število prenosov:113
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:16.01.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Giftedness of preschool children in social and emotional field
Opis:Giftedness is a concept that is still not uniformly defined. Different researchers have different conceptions and different interpretations of it. The reason for this is that talent never manifests itself outwardly in the same way in different individuals, because we are all different from each other - even gifted ones. Because giftedness manifests itself in so many different ways, it can be difficult to identify. It is especially difficult to recognize talent in preschool children. For them, we cannot use the standard tests that we use for adults, so we have to adapt strategies and ways of working with the child, his age and abilities. There are many alternative approaches that can be used to identify talent. One of the areas in which talent can be recognized in children is the social-emotional area. When parents, educators or any person close to the child notices that the child is talented in the social-emotional field, it is important that everyone who spends time with the child becomes aware of this. Gifted children have certain character traits that distinguish them from their non-talented peers. Only by knowing these, we will be able to understand the child, offer him the support he needs and help him develop his potential to the extent that the child possesses. The thesis of a gifted preschool child in the social and emotional field consists of theoretical, empirical and practical work. In the theoretical part, we explored the concept of giftedness and defined it, described the general characteristics of gifted preschool children, described the recognition of giftedness in preschool children, touched on the areas of giftedness in children, described more precisely the area of social and emotional giftedness, and listed some ways and strategies of working with gifted children on social and emotional sphere. In the empirical part, we defined the purpose of our thesis or project, which we carried out as part of it and posed some research questions and hypotheses. We also defined research methods, samples, data collection and processing procedures. In the practical part, we described the project "Let's play together!", which we implemented in the kindergarten and evaluated. With the project, we wanted to show one of the methods that can be used in kindergarten to develop children's social-emotional abilities and to identify talented people in this area.
Ključne besede:giftedness, preschool child, social and emotional field, work strategies, ways of working


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici