| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Poznavanje načinov pridelave sadja in navade potrošnikov v času covid-19 razmer : magistrsko delo
Avtorji:ID Bezjak, Valerija (Avtor)
ID Unuk, Tatjana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Grobelnik Mlakar, Silva (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Bezjak_Valerija_2022.pdf (1,60 MB)
MD5: 821839E565F07A3DBCBD8B8BA77C4774
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Opis:Slovenija je 12. marca 2020 razglasila epidemijo zaradi koronavirusa SARS-CoV2, ki povzroča respiratorno bolezen koronavirusa covid-19. Po izbruhu epidemije se je način življenja bistveno spremenil; strah pred boleznijo in zaprtje trgovskih centrov sta vnesla spremembe v brezskrben način nakupovanja hrane. V letu 2021 smo med 248 potrošniki iz celotne Slovenije opravili anketo, s katero smo preverili njihovo poznavanje načinov pridelave sadja ter spremembe njihovih nakupovalnih navad v času covid-19 razmer. Rezultati ankete so pokazali, da potrošniki slabo poznajo razlike med pridelovalnimi sistemi; najbolje so seznanjeni z integriranim in konvencionalnim načinom pridelave sadja (60 % oz. 52 % poznavanje), z ostalimi načini, kot so ekološko, biodinamično, »0,0 MRL« in »low-input« pa slabše (poznavanje pod 46 %). Poznavanje načinov pridelave pri potrošnikih ni povezano z njihovo starostjo, razen pri konvencionalnem načinu, kjer so ga v večini prepoznali potrošniki, stari nad 30 let. Spol in kraj bivanja (ruralno ali urbano območje) nista imela vpliva na poznavanje pridelovalnih sistemov. Glede nakupovalnih navad potrošnikov v času covid-19 razmer je 44,4 % vprašanih izjavilo, da so v času pandemije manj pogosto obiskovali trgovine; 21,5 % je raje nakupovalo živila preko spleta. Potrošniki so se v času pandemije covida-19 nekoliko pogosteje odločili za nakup embalirane hrane.
Ključne besede:covid-19, lokalna oskrba, potrošnike odločitve, način pridelave sadja, nakupovalne navade
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[V. Bezjak]
Leto izida:2022
Št. strani:1 spletni vir (1 PDF datoteka (X. 66 str, [10] str. pril.))
PID:20.500.12556/DKUM-83262 Novo okno
UDK:351.778.2:631.1/.7:339.13:615.863(043)
COBISS.SI-ID:132271875 Novo okno
Datum objave v DKUM:05.12.2022
Število ogledov:385
Število prenosov:41
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FKBV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:10.10.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Fruit production methods and consumer habits during the covid-19 pandemic
Opis:On March 12, 2020, Slovenia declared an epidemic due to the SARS-CoV2 coronavirus, which causes the respiratory disease coronavirus covid-19. After the outbreak of the epidemic, the way of life changed significantly; the fear of disease and the closure of shopping centers have brought changes to the carefree way of shopping for food. In 2021, we conducted a survey among 248 consumers from all over Slovenia, with which we checked their knowledge of fruit production methods and changes in their shopping habits during the covid-19 situation. The results of the survey showed that consumers have little knowledge of the differences between production systems; they are best acquainted with integrated and conventional methods of fruit production (60% and 52% knowledge respectively), and with other methods such as organic, biodynamic, "0.0 MRL" and "low-input" less well (knowledge below 46%) . Consumers' knowledge of production methods is not related to their age, except for the conventional method, where it was mostly recognized by consumers over 30 years old. Gender and place of residence (rural or urban area) had no influence on knowledge of cropping systems. Regarding the shopping habits of consumers during the covid-19 situation, 44.4% of respondents stated that they visited stores less often during the pandemic; 21.5% preferred to buy groceries online. During the covid-19 pandemic, consumers decided to buy packaged food somewhat more often.
Ključne besede:covid-19, local supply, consumer decisions, method of fruit production, shopping habits


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici