| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pogled strokovnih delavcev na dvojno izjemne učence in delo z njimi v osnovnih šolah : magistrsko delo
Avtorji:ID Tivadar, Jasna (Avtor)
ID Mithans, Monika (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Ograjšek, Sabina (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Tivadar_Jasna_2022.pdf (1,63 MB)
MD5: 31B3238C26B1E2EB13E58EEA9A8B3EB7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Magistrsko delo obravnava pojem dvojne izjemnosti učencev skozi oči strokovnih delavcev. Dvojna izjemnost v današnjem času ni redek pojav, saj je v šolski praksi možno zaslediti kar nekaj učencev, ki so hkrati nadarjeni in imajo posebne potrebe. V literaturi lahko zasledimo, da predstavljajo ti učenci strokovnim delavcem poseben izziv, saj jih zaradi njihovih dvojnih značilnosti težko prepoznajo. V magistrskem delu smo se osredotočili na poznavanje izraza dvojno izjemni učenci med strokovnimi delavci, na pedagoško delo z dvojno izjemnimi učenci in usposobljenost strokovnih delavcev za delo s to skupino učencev ter na njihova stališča do pojava dvojne izjemnosti pri učencih. Narejena je bila raziskava, v katero je bilo vključenih 312 strokovnih delavcev večinskih osnovnih šol. V naši raziskavi smo ugotovili, da so med vsemi strokovnimi delavci prav učitelji za dodatno strokovno pomoč in svetovalni delavci v ospredju pri poznavanju izraza dvojno izjemni učenec kot tudi pri usposobljenosti za delo z njimi. Prav tako največjo pomembnost zgodnji prepoznavi dvojno izjemnih učencev pripisujejo učitelji za dodatno strokovno pomoč in svetovalni delavci, medtem ko najmanjšo pomembnost zgodnji prepoznavi namenjajo strokovni delavci, ki v zadnjih petih letih niso bili vključeni v nobeno dodatno izobraževanje. Iz odgovorov smo izvedeli tudi, da se dvojno izjemnim učencem kot oblika pomoči nudi predvsem dodatna strokovna pomoč, dodatni pouk ter pomoč učitelja predmetnega področja, kjer ima učenec težave. Analiza trditev o stališčih strokovnih delavcev je pokazala, da se strokovni delavci zavedajo, da lahko težave, primanjkljaje oz. motnje zasledimo tudi pri nadarjenih učencih. Kljub temu zavedanju je pri strokovnih delavcih prisotno mišljenje, da je pomembno, da se osredotočimo na učenčeve primanjkljaje.  
Ključne besede:dvojno izjemni učenci, nadarjeni učenci, otroci s posebnimi potrebami, prepoznavanje, vzgojno-izobraževalno delo.
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[J. Tivadar]
Leto izida:2022
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIV, 114 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-83260 Novo okno
UDK:376-056.45-057.874(043.2)
COBISS.SI-ID:131049475 Novo okno
Datum objave v DKUM:25.11.2022
Število ogledov:1338
Število prenosov:507
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:08.10.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The view of professionals on twice exceptional students and working with them in primary schools
Opis:The master's thesis deals with the concept of the twice exceptionality of students through the eyes of professionals. Twice exceptionality is not a rare phenomenon nowadays, as in school practice it is possible to find quite a few students who are both talented and have special needs. In the literature, we can see that these students present a special challenge to professionals, as they are difficult to detect or recognize due to their dual characteristics. In the master's thesis, we focused on the knowledge of the term twice exceptional students among professionals, on pedagogical work with twice exceptional students and the qualifications of professionals to work with this group of students, and on their attitudes towards the phenomenon of twice exceptional students. A survey was conducted, in which 312 professional workers from elementary schools were included. In our research, we have found out that among all professional workers, it is teachers for additional professional help and counseling workers who are at the forefront in terms of their knowledge of the term twice exceptional student, as well as in their ability to work with them. Likewise, teachers for additional professional help and counseling workers attribute the greatest importance to the early detection of twice exceptional students, while the least importance is attached to early recognition by professionals who have not been involved in any additional education in the last five years. From the answers, we have also learned that twice exceptional students are mainly provided with additional professional help, additional lessons and help from the teacher of the subject area where the student has problems. The analysis of statements about the opinions of professionals showed that professionals are aware that problems, deficits or disorders can also be seen in gifted students. Despite this awareness, there is an opinion among professionals that it is important to focus on the student's deficits.
Ključne besede:twice exceptional students, gifted students, children with special needs, detection, educational work


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici