| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Folklorno udejstvovanje kot dejavnik oblikovanja narodne zavesti v osnovni šoli : magistrsko delo
Avtorji:ID Slavič, Jakob (Avtor)
ID Zurc, Joca (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Slavic_Jakob_2022.pdf (1,21 MB)
MD5: 1B4F57E0C79ED4F059A00EAD1862ACEF
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Namen magistrskega dela je bil raziskati pogled učiteljev na otrokovo oblikovanje narodne zavesti in vlogo folklornega udejstvovanja pri razvijanju le-te. Posebno pozornost smo namenili vsebinam učnih načrtov posameznih predmetov osnovne šole, folklornemu udejstvovanju na osnovnih šolah in pojmovanju narodne zavesti s strani učiteljev. Teoretični del magistrskega dela zajema opredelitev pojma narod in narodna zavest, ki sovpada tudi s pojmovanjem kulture, s tem pa smo se dotaknili tudi folklore, oziroma ljudskega izročila. Rezultati temeljijo na kvalitativni vsebinski analizi, pri čimer smo podatke pridobili s pomočjo delno strukturiranih intervjujev z učitelji osnovnih šol, ki so bili ob tem tudi vodje folklornih skupin in krožkov. Hkrati smo opravili tudi analizo vsebine folklornih vsebin v učnih načrtih osnovne šole. Ugotavljamo, da se ljudsko izročilo pogosteje pojavlja pri osnovnošolskih predmetih: družba, spoznavanje okolja, slovenščina, tudi glasbena umetnost in zgodovina, vendar je uresničevanje vsebin omenjenih odvisno predvsem od samoiniciative učiteljev. Izsledki analize prikazujejo pomembno vlogo folklornega udejstvovanja pri vzpodbujanju in razvijanju otrokove narodne zavesti, kar se kaže tudi pri (vzgojno-izobraževalnih) razlikah med učenci, ki se udejstvujejo v folklornih dejavnostih, in drugimi učenci. Predlagali bi možne izboljšave v šolskih učnih načrtih in šolskem procesu na področju folklornega udejstvovanja v osnovni šoli. Posledično smo v raziskovalno nalogo zajeli možnosti medpredmetnega povezovanja na folklornem področju in oblikovanje izbirnega predmeta – Folklora.
Ključne besede:folklora, kulturna dediščina, ljudsko izročilo, narodna zavest, učni načrti osnovne šole
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[J. Slavič]
Leto izida:2022
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (VIII, 70 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-82808 Novo okno
UDK:37.091.214:398(043.2)
COBISS.SI-ID:125208323 Novo okno
Datum objave v DKUM:12.10.2022
Število ogledov:546
Število prenosov:81
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:03.09.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Folklore as a factor in the formation of national consciousness in primary school
Opis:This thesis aims to examine the teacher’s view on the formation of the child’s national consciousness through folklore. We have given special attention to the curriculum content, participation in the folklore activities in primary schools, and the concept of national consciousness. The theoretical part encompasses the complex definitions of nation and national consciousness, which also coincides with the concept of culture. In this way, we have also studied folklore and the connectivity of the mentioned concepts. The results of the empirical part are the basis of the qualitative content analysis, in which we have obtained data with the help of semi-structured interviews conducted among primary school teachers, who are also the leaders of folklore groups and extra-curricular classes. We have also analyzed the content of folklore activities, specifically folk tradition, in the primary school curriculum. The results of the curriculum analysis show that folk tradition more often appears in the following subjects: social studies, environmental studies, Slovene, and also music and history. Nevertheless, the implementation of the before-mentioned content in terms of folklore participation depends mainly on the self-initiative of teachers. The results show that folklore participation is an important activity that encourages and develops children's national consciousness which is also reflected in the (educational) differences between students who participate in folklore activities and others. Based on the obtained results, we proposed possible improvements in the school curriculum and the school process for folklore participation in elementary school. We have also examined a possible cross-curricular integration of folklore and the creation of an optional subject – Folklore.
Ključne besede:folklore, cultural heritage, folk traditions, national consciousness, curriculum


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici