| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Dezinformacijske kampanje, družbeno nadzorstvo in mediji 21. stoletja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Avtorji:ID Puhek, Kristjan (Avtor)
ID Modic, Maja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Šulc, Ajda (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Puhek_Kristjan_2022.pdf (823,46 KB)
MD5: F50E60B1A566EC52156E474C3CAFB5D4
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:Diplomsko delo naslavlja sodobno stanje medijev ter njihov odnos do dezinformacijskih vsebin in družbenega nadzorstva. Zastavljeni sta bili dve raziskovalni vprašanji: »Kateri dejavniki prispevajo k večanju količine dezinformacijskih medijskih vsebin v današnjem medijskem okolju?« in »Ali imajo politični akterji v sodobnem medijskem okolju več možnosti nadzora in vpliva na javno mnenje kakor v obdobju pred nastopom socialnih omrežij?«. V prvem segmentu dela je bil izpostavljen odnos sodobnih medijev do njihovih družbeno nadzorstvenih lastnosti. Mediji so namreč lahko orodje izvajanja družbenega nadzora, saj imajo moč usmerjanja javnega mnenja in konsenza. Izpostavljeni so bili tudi ekonomski in politični vzvodi, ki izkrivljajo medijsko poročanje in omogočajo akterjem vpliv na usmerjanje družbenega konsenza s pomočjo dezinformacijskih vsebin in propagande. Posledično so stališča javnosti ustvarjena na zmotnih ali lažnih prepričanjih, kar pa ima usoden vpliv na demokratične procese. Prvemu vprašanju je sledil pritrdilen odgovor, saj imajo politiki danes možnost širjenja svojega dosega s pomočjo socialnih omrežij, kar jim lahko omogoča diseminacijo dezinformacij, širjenje tujih dezinformacij in učinkovito uporabo populizma. Prav tako lahko s pomočjo socialnih omrežij vsajeno nezaupanje v določene medijske ustanove. Izpostavljene so bile tudi sodobne raziskave, ki dokazujejo prikrite dezinformacijske metode nadzora javnega mnenja iz strani političnih akterjev. V povezavi z drugim vprašanjem pa je bilo sklenjeno, da je v sodobnem medijskem okolju z njegovo tržno usmerjenostjo, politizacijo medijskih hiš, algoritemsko zasnovo digitalnih medijev, fragmentacijo in anonimizacijo virov informacij nujeno vplivnim akterjem idealno okolje za učinkovito širjenje dezinformacijskih vsebin in uporabo sodobnih metod propagande. Takšno okolje pa je tudi ranljivo za tuje dezinformacijske kampanje in informacijsko vojskovanje.
Ključne besede:dezinformacije, diplomske naloge
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[K. Puhek]
Leto izida:2022
Leto izvedbe:2022
Št. strani:VI f., 39 str.
PID:20.500.12556/DKUM-82510 Novo okno
UDK:343.9:070(043.2)
COBISS.SI-ID:124547843 Novo okno
Datum objave v DKUM:17.03.2023
Število ogledov:701
Število prenosov:90
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FVV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:23.08.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Disinformation campaigns, social control and media of the 21. century
Opis:The subject of this thesis is the contemporary state of the media and their relationship to disinformation content and social control. Two research questions were proposed: "What factors contribute to the increase in the amount of disinformation media content in today's media environment?" and "Do political actors in the modern media environment have more opportunities to control and influence public opinion than in the period before the advent of social networks?". In the first segment of the work, focus was set on modern media and their social controlling properties. Public opinion and social consensus can be influenced and directed by the media, due to its social controlling properties. Media reporting and social consensus can also be distorted by political and economic levers of influence in conjunction with the use of disinformation and propaganda, both of which were also highlighted in this thesis. As a result, public attitudes are formed on mistaken or false beliefs, which has fatal consequences for democratic processes. The first question was answered here in the affirmative, because today, political actors are offered simply more ways of influencing and controlling public opinion by the digital media. The political reach can today be expanded with the help of social networks, which can allow political actors to spread disinformation, foreign disinformation and increase the efficacy of populism. Also, with the help of social networks, mistrust of certain media institutions can spread by political actors. Modern research that proves covert disinformation methods of controlling public opinion by political actors is also highlighted in this thesis. In relation to the second question, it was concluded that the modern media environment with its market orientation, the politicization of media institutions, algorithmic design of digital media, fragmentation, and anonymization of information sources offers actors an environment for the effective dissemination of disinformation content and the use of modern propaganda methods. Such an environment is also vulnerable to foreign disinformation campaigns and information warfare.
Ključne besede:disinformation, media, social control, public opinion, democracy


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici