Abstract: | Namen magistrskega dela je bil predstaviti delo avtošol in raziskati uporabo inteligentnih transportnih sistemov pri usposabljanju voznikov. V prvem delu prispevka bomo predstavili trenutno stanje v avtošolah in nekatere primere iz evropskih držav. Kot primer evropskih držav smo vzeli Republiko Hrvaško, Češko, Finsko, Francijo, Veliko Britanijo in Italijo. Predstavili smo osnovne podatke začenši s starostjo za vpis v avtošolo, načinom usposabljanja v teoretičnem delu, nato v praktičnem delu, na koncu pa smo pokazali, kako izgleda dejanski način opravljanja določenega dela izpita. kot. Ker nekatere evropske države od bodočih voznikov zahtevajo, da po opravljenem usposabljanju v avtošolah opravijo izpit iz varne vožnje, smo vključili primere iz držav, kot so Belgija, Republika Srbija in Slovenija. Vsa ta varnostna usposabljanja se plačajo posebej glede na šolo vožnje, udeleženci pa se na izobraževanjih srečujejo z ekstremnimi situacijami v prometu.
Naslednji del magistrske naloge smo posvetili inteligentnim transportnim sistemom, kjer smo na kratko pojasnili osnovne vsebine inteligentnih transportnih sistemov. Predstavili smo, kako lahko tehnologija hkrati vpliva na mlade voznike, in sicer smo vzeli tri ključne dejavnike varnosti v cestnem prometu: človek, vozilo in okolje, kjer smo prikazali, kakšen vpliv imajo lahko inteligentni transportni sistemi na posamezne dejavnike. Med varnostne elemente vozila seveda spadajo aktivni in pasivni elementi vozila. Po kratki predstavitvi osnovnega delovanja posameznega varnostnega elementa smo prešli na posamezno predstavljene inteligentne transportne sisteme, kot so ABS, ESP, ESC, ACC, TMPS, LDW, BSD, ki spadajo v našo skupino aktivnih varnostnih elementov, ter zračne blazine. in varnostni pasovi, ki pri nas sodijo v skupino pasivnih varnostnih elementov. Na koncu tretjega poglavja smo izpostavili inteligentne transportne sisteme, ki bi lahko pripomogli k varnosti mladih voznikov po opravljenem šolanju v avtošolah, kjer bi izpostavili idejo o začetku vgradnje »črne skrinjice« v vozilih.
V poglavju z naslovom »Predstavitev inteligentnih transportnih sistemov v avtošolah« smo izvedli raziskavo na območju Republike Hrvaške. Anketa je potekala v obdobju od 1. 3. 2022 do 31. 3. 2022 preko spletne ankete in je bila sestavljena iz dveh delov. Prvi del raziskave je bil namenjen skupini, ki že ima vozniško dovoljenje ali se uprava udeležuje usposabljanja v avtošolah, drugi del pa je bil namenjen zaposlenim na področju usposabljanja bodočih voznikov. V anketi je sodelovalo 90 anketirancev, od tega 31 zaposlenih na področju usposabljanja bodočih voznikov. Namen in cilj raziskave je bil raziskati, koliko določena skupina pozna inteligentne transportne sisteme in ali pozna tudi izraz avtonomna vožnja. Kar zadeva prvi del ankete, smo na določena vprašanja prejeli porazne rezultate, tako je na vprašanje »Ali spremljate novice v zvezi z ADAS sistemi v vozilih?« velik del anketirancev odgovorilo, da ne spremljajo. V drugem delu, ki je namenjen zaposlenim v avtošoli, smo prejeli podatke, ki smo jih pričakovali, saj na primer velika večina zaposlenih pozna inteligentne transportne sisteme, porazen pa je bil tudi podatek, da zaposleni teh sistemov ne uporabljajo pri izobraževanju. , torej bodočih voznikov ne izobražujejo o kompatibilnosti sedanjih vozil.
Po obdelavi podatkov, zbranih z anketno raziskavo, smo bili pozorni na to, kako lahko inteligentni transportni sistemi in sistemi ADAS vplivajo na delo samih avtošol. Obenem smo predstavili idejni načrt usposabljanja bodočih voznikov, kjer bi povečali število ur usposabljanja, uvedli obvezno prometno psihologijo, saj je človek še vedno ključni dejavnik pri vožnji, in seveda povečali izobraževanje o novejših tehnologijah v vozilih. , kar bi tudi pomenilo, da bi se morali inštruktorji dodatno izobraževati in izobraževati, poskušati spraviti celoten sistem usposabljanja voznikov na bistveno višjo raven, da bi povečali varnost na cestah, hkrati pa ljudi ne metali |
---|