| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Povezanost med samoregulacijo in psihosocialnimi težavami v obdobju zgodnjega otroštva : magistrsko delo
Avtorji:ID Urankar, Nastasja (Avtor)
ID Bakračevič, Karin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Kranjec, Eva (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Urankar_Nastasja_2022.pdf (1,55 MB)
MD5: 405EDCE7B74D2BDA5EDE9AC9BDE8716B
PID: 20.500.12556/dkum/bd588586-b6ad-4104-84c4-363d3339e6ae
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Zgodnje učenje samoregulacijskih veščin vodi v optimalen razvoj otroka. Otrok s pomočjo samoregulacije uravnava svoja čustva, misli in vedenja. Slabše samoregulacijske veščine in negativne izkušnje v zgodnjem otroštvu pa lahko prispevajo k pojavu psihosocialnih težav. Samoregulacija in psihosocialne težave sta pomembna konstrukta, ki se razvijata v obdobju zgodnjega otroštva. Namen magistrske naloge je preučiti povezanost med samoregulacijo in psihosocialnimi težavami predšolskih otrok glede na njihov spol in starost. V raziskavi je sodelovalo 129 predšolskih otrok in enako število njihovih staršev. Uporabljena merska pripomočka sta bila Vprašalnik o prednostih in težavah − SDQ, s katerim preverjamo izraženost psihosocialnih težav in Vprašalnik o izvršilnih funkcijah − BRIEF-P, ki ga uporabljamo za oceno posameznikove samoregulacije. Rezultati so pokazali, da se samoregulacija in psihosocialne težave v obdobju zgodnjega otroštva medsebojno povezujejo. Statistično pomembne razlike so se pokazale v izraženosti samoregulacije glede na spol; deklice so imele v primerjavi z dečki višje izraženo samoregulacijo. V raziskavi nismo ugotovili statistično pomembne razlike v izraženosti samoregulacije med mlajšimi in starejšimi otroki. Statistično pomembno so se s starostjo povezovale le nekatere dimenzije samoregulacije. Raziskava ni pokazala statistično pomembne razlike med spoloma v izraženosti psihosocialnih težav. Ugotovljena pa je bila statistično pomembna razlika med mlajšimi in starejšimi otroki v izraženosti psihosocialnih težav. Z raziskavo smo poglobili vpogled v pomembnost optimalnega razvoja samoregulacijskih veščin, ki otroku pomagajo, da lažje premagajo psihosocialne težave in izražajo več prosocialnega vedenja.
Ključne besede:zgodnje otroštvo, samoregulacija, izvršilne funkcije, psihosocialne težave, prosocialno vedenje.
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[N. Urankar]
Leto izida:2022
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 88 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-81953 Novo okno
UDK:159.922.7(043.2)
COBISS.SI-ID:117344771 Novo okno
Datum objave v DKUM:05.08.2022
Število ogledov:920
Število prenosov:206
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:22.06.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The relationship between self-regulation and psychosocial problems in early childhood
Opis:Early learning of self-regulatory skills leads to optimal child development. A child regulates his emotions, thoughts and behaviors through self-regulation. However, poorer self-regulatory skills and negative experiences in early childhood can contribute to the emergence of psychosocial problems. Self-regulation and psychosocial problems are important constructs which develop in early childhood. The aim of this master's thesis is to examine the relationship between self-regulation and psychosocial problems of preschool children in reference to their gender and age. The study involved 129 preschool children and an equal number of their parents. The measurement instruments used are the Strengths and Difficulties Questionnaire − SDQ, which tests the expression of psychosocial problems, and the Behavior Rating Inventory of Executive Function − BRIEF-P, which is used to assess an individual's self-regulation. The results show self-regulation and psychosocial problems in early childhood are interrelated. Statistically significant differences are detected in the expression of self-regulation in reference to gender; girls had higher self-regulation when compared to boys. The study does not find a statistically significant difference in the expression of self-regulation between younger and older children. Only certain dimensions of self-regulation are statistically significantly correlated in reference to age. The study do not show a statistically significant difference based on gender in the expression of psychosocial problems. However, a statistically significant difference is found between younger and older children in the expression of psychosocial problems. The research provides insight into the importance of optimal development of self-regulatory skills which help children overcome psychosocial problems more easily and express more prosocial behavior.
Ključne besede:early childhood, self-regulation, executive functions, psychosocial problems, prosocial behavior


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici