| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Analiza prometa na slovenskih cestah
Avtorji:ID Mendek, Igor (Avtor)
ID Grubelnik, Vladimir (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Markovič, Rene (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Mendek_Igor_2022.pdf (7,35 MB)
MD5: E5091A58A6296733905ADDE8D007B09C
PID: 20.500.12556/dkum/4f839fc8-413a-4d03-b63e-4b6d7f4d6289
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:V prvem delu magistrske naloge podamo teoretično podlago za obravnavo prometa. Opravimo pregled strokovne literature, definiramo fizikalne količine za opis faznih stanj prometa in predstavimo matematične modele prometa, ki so odločilno vplivali na zgodovinski razvoj matematičnega modeliranja prometa. Ločimo med makroskopskimi, mezoskopskimi in mikroskopskimi modeli, pri čemer izpostavimo tiste, ki jih nadalje uporabimo za analizo izmerjenih podatkov na slovenskih cestah. Podatke za posamezne odseke slovenskih avtocest in hitrih cest pridobimo od Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Posamezne odseke klasificiramo na podlagi analize izmerjenih podatkov pretoka, zasedenosti, gostote in hitrosti prometa. Z analizo meritev ugotovimo, na katerih odsekih in v katerih časovnih obdobjih prihaja do zastojev. Namen tega je poiskati modelne rešitve za odpravo teh zastojev. Za odpravo zastojev na odseku 461 avtoceste A1 od uvoza Domžale do razcepa Zadobrava izdelamo različne modelne rešitve. Simuliramo dodatni prometni pas, začasno uvedbo prometnega pasu za vozila z več potniki na odstavnem pasu in prepoved prometa za tovorna vozila in avtobuse ob delavnikih med 6. in 9. uro. Rezultati simulacij kažejo, da so različne rešitve različno učinkovite, pri čemer pa se pretok prometa v vseh ponujenih rešitvah poveča. Na podlagi rezultatov simulacij zaključimo, da je kot kratkoročna rešitev ustrezna prepoved prometa za tovorna vozila, dolgoročno pa bi se na tem odseku učinkovito zmanjšali zastoji z izgradnjo dodatnega prometnega pasu. Izdelane modelne rešitve so tudi dobra osnova za odpravo zastojev na drugih odsekih.
Ključne besede:fizika kompleksnih sistemov, nelinearni dinamični sistemi, modeli prometnega toka, analiza prometa, simulacija odprave zastojev
Kraj izida:Maribor
Založnik:[I. Mendek]
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/DKUM-81927 Novo okno
UDK:531.3:656.11(043.2)
COBISS.SI-ID:116092163 Novo okno
Datum objave v DKUM:27.07.2022
Število ogledov:942
Število prenosov:100
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:19.06.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of traffic on slovenian roads
Opis:The first part of the master thesis is a theoretical basis for dealing with traffic. We review the professional literature, define physical quantities to describe the phase states of traffic, and present mathematical models of traffic that have decisively influenced the historical development of mathematical modeling of traffic. We distinguish between macroscopic, mesoscopic, and microscopic models and highlight those that are further used for the analysis of measured data on Slovenian roads. Data for individual sections of Slovenian motorways and expressways are obtained from the Slovenian Infrastructure Agency. Individual sections are classified based on the analysis of measured data on flow, occupancy, density, and traffic speed. By analyzing the measurements, we determine on which sections and in what timeframes there are congestions. The purpose of this analysis is to find model solutions that aim to eliminate them. We develop various model solutions to eliminate congestion on section 461, the A1 motorway from the Domžale entrance to the Zadobrava junction. More precisely, we consider an additional traffic lane, the temporary introduction of a traffic lane for vehicles with several passengers in the parking lane, and a traffic ban for trucks and buses on weekdays between 6 am, and 9 am. The simulations show that different solutions are differently efficient, with the flow of traffic increasing in all offered solutions. Based on the results of the simulations, we conclude that as a short-term solution, a traffic ban for trucks is appropriate, and in the long run, congestion on this section would be effectively reduced by building an additional traffic lane. The developed model solutions are also a good basis for eliminating congestion on other sections.
Ključne besede:physics of complex systems, nonlinear dynamical systems, traffic flow models, traffic analysis, congestion prevention simulation


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici