| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Stres, strategije spoprijemanja s stresom, konflikti vlog in viri socialne podpore pri materah študentkah in zaposlenih materah : magistrsko delo
Avtorji:ID Brglez, Anja (Avtor)
ID Kozina, Ana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Štremfel, Urška (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Brglez_Anja_2022.pdf (1,62 MB)
MD5: 58F7AFD916A7FFE4C774CDA14CC173DA
PID: 20.500.12556/dkum/38ae3b50-5595-4ff2-aa6c-941335eb353d
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V Sloveniji je od leta 2015 do leta 2018 število mater študentk narastlo za skoraj 3 % (Statistični urad Republike Slovenije, 2015; Evroštudent, 2018) prav tako pa se Slovenija uvršča med prve tri države članice Evropske unije po zaposlenosti mater (Eurostat, 2019). Ker je usklajevanje zahtev različnih vlog lahko stresno, nas je v magistrski nalogi zanimalo, ali obstajajo razlike v stopnji zaznanega stresa med materami študentkami in zaposlenimi materami, ter kako so različne strategije za spoprijemanje s stresom, konflikti vlog med študijem/delom in družino, zaznana socialna podpora ter sistemska podpora povezani s stopnjo zaznanega stresa pri omenjenih skupinah. Zanimalo nas je tudi, ali obstaja razlika med poznavanjem ter koriščenjem obstoječih oblik sistemske podpore, ter kako je slednje povezano s stopnjo zaznanega stresa. V raziskavi je sodelovalo 922 žensk, od tega 819 (88,70 %) zaposlenih mater, 74 (6,80 %) mater študentk in 41 (2,10 %) zaposlenih mater s statusom študenta, ki jih zaradi nizke udeležbe nismo vključili v raziskavo. Poleg demografskih vprašanj so udeleženke izpolnjevale Lestvico zaznanega stresa – PSS, Vprašalnik spoprijemanja s stresom CISS-21, Vprašalnik konflikta med delom in družino – WFCS, Vprašalnik konflikta med študijskim delom, študentskim delom in družinskim življenjem – MWFSC ter večdimenzionalno lestvico socialne podpore (MSPSS). Obe skupini sta poročali o srednji stopnji stresa, v poznavanju in koriščenju oblik sistemske podpore ni bilo razlik. Raba na problem osredotočenih strategij napoveduje nižjo raven stresa, uporaba virov socialne podpore, zaznava konflikta med študijem/delom in družino pa je povezana z zaznano višjo stopnjo stresa. Med koriščenjem sistemske podpore in zaznanim stresom ni bilo povezanosti.
Ključne besede:Stres, strategije spoprijemanja s stresom, konflikt med študijem in družino, konflikt med delom in družino, viri socialne podpore, oblike sistemske podpore, materinstvo
Leto izida:2022
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[A. Brglez]
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (VIII, [125] str.))
Izvor:Maribor
PID:20.500.12556/DKUM-81896 Novo okno
UDK:159.944.4-055.52-055.2(043.2)
COBISS.SI-ID:117487363 Novo okno
Datum objave v DKUM:05.08.2022
Število ogledov:73
Število prenosov:6
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:14.06.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Stress, coping mechanisms, role conflict and sources of social support with student mothers and working mothers
Opis:In Slovenia, the number of students who are mothers increased by almost 3 % between 2015 and 2018 (Statistical Office of the Republic of Slovenia, 2015; Evroštudent, 2018), and Slovenia ranks among the top three EU Member States in terms of maternal employment (Eurostat, 2019). As balancing the demands of different roles can be stressful, our paper sought to investigate whether there are differences in perceived stress levels between student mothers and working mothers, and how different coping strategies, role conflicts between study/work and family, perceived social support, and systemic support are related to perceived stress levels in the aforementioned groups. We were also interested in whether there is a difference between knowledge and use of existing forms of systemic support, and how the latter is related to the level of perceived stress. 922 women participated in the study, of whom 819 (88.70%) were working mothers, 74 (6.80%) were student mothers and 41 (2.10%) were working mothers with student status, who were not included in the study due to low participation. In addition to demographic questions, participants completed the Perceived Stress Scale - PSS, the Coping Inventory for Stressful Situations (CISS-21) questionnaire, the Work-Family Conflict Questionnaire - WFCS, the Work-Study-Family Conflict Questionnaire - MWFSC and the Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS). Both groups reported medium levels of stress, and there were no differences in knowledge and use of forms of systemic support. The use of problem-focused strategies predicted lower levels of stress, and the use of social support resources, perceived conflict between study/work and family was associated with perceived higher levels of stress. There was no association between the use of systemic support and perceived stress.
Ključne besede:stress, coping mechanisms, school-family conflict, work-family conflict, sources of social support, forms of system support, motherhood


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici