| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Analiza uporabe vodika kot alternativnega goriva v prometu : magistrsko delo
Avtorji:ID Trstenjak, Sebastijan (Avtor)
ID Lešnik, Luka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Kegl, Breda (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Trstenjak_Sebastijan_2022.pdf (2,48 MB)
MD5: 3F090AA3CD8C5720FE3EE63A698D673C
PID: 20.500.12556/dkum/75ff99fd-ac4d-4440-99df-c102a081426e
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.
Ključne besede:vodik kot gorivo prihodnosti, avtomobilski sektor, gorivne celice, koncept dvojnega zgorevanja, programski paket BOOST
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[S. Trstenjak]
Leto izida:2022
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIII, 105 f.))
PID:20.500.12556/DKUM-81502 Novo okno
UDK:662.769.2:621.43(043.2)
COBISS.SI-ID:121185027 Novo okno
Datum objave v DKUM:20.04.2022
Število ogledov:948
Število prenosov:93
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FS
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:04.04.2022

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of the use of hydrogen as an alternative fuel in traffic
Opis:Due to its impressive properties such as environmental friendliness, great potential in reducing greenhouse gas emissions and high calorific value, hydrogen is considered as an alternative fuel of the future. Currently, in the form of hydrogen can be used in the automotive sector through fuel cells and H2ICE concepts, i.e., co-combustion of hydrogen with diesel, which have the potential to make the mentioned sector a less pollutant. The intention is to base hydrogen production on renewable energy sources to reduce pollution generated with use of non-renewable sources and in the form of production there are processes where waste can be used as a raw material for hydrogen production. Sophisticated hydrogen storage methods involve the use of complex hydrides and carbon nanotubes, but all of these technologies are still under development and significant investment is needed to make them commercially viable and affordable. This paper will present the general idea of the hydrogen economy, the processes of production, storage and transport of hydrogen as well as the possibility of using it in the automotive sector. In this sense, using the software package BOOST will analyse the potential use of hydrogen H2ICE by the concept of dual co-combustion with diesel as a fossil fuel. The intention is to confirm the primary hypothesis that the use of hydrogen in such a concept does not affect the deterioration of the process in the internal combustion engine and contributes to reducing the contamination of the generated exhaust gases.
Ključne besede:Hydrogen as the fuel of the future, automotive sector, fuel cells, dual concept of combustion, BOOST software package


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici