| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Inovativni načini spodbujanja ustvarjalnosti v izbranih podjetjih v Silicijevi dolini
Avtorji:ID Pregl, Adrijan (Avtor)
ID Ženko, Zdenka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Pregl_Adrijan_2021.pdf (1,40 MB)
MD5: 961D589FF369EA4528D94C4AFC4C419B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Ko govorimo o podjetjih in njihovem poslovanju, le redkokdaj istočasno pomislimo še na ustvarjalnost. Prva asociacija ob omembi podjetja in njegovega poslovanja je vsekakor služenje denarja, medtem ko ob ustvarjalnosti najprej pomislimo na umetnost in domišljijo. Toda na prvi pogled nekoliko neskladna pojma, poslovanje in ustvarjalnost, sta predstavljala jedro našega magistrskega dela. Inspiracijo za magistrsko delo, v katerem smo raziskovali omenjena pojma in povezave med njima, smo našli v naših vsakdanjih življenjih, kjer nam ustvarjalnost lajša opravljanje vsakodnevnih opravil in omogoča premagovanje problemov na svojevrsten način. Zato smo se vprašali, ali lahko z njo podobno dosežemo tudi v podjetjih in na kakšen način jo v tem specifičnem okolju tudi spodbuditi. V magistrskem delu smo obravnavali ustvarjalnost in iskali inovativne načine za spodbujanje le-te v podjetjih. Ker je ustvarjalnost nedvoumno povezana z inovativnostjo, saj te brez nje ni, smo za lažje razumevanje opredelili tudi njo. K teoretičnim izhodiščem smo dodali še definiranje ustvarjalne organizacije, katere temelja sta ravno ustvarjalnost in inovativnost. V naslednjem poglavju smo ugotavljali, kakšen pomen ima ustvarjalnost za podjetje. Na podlagi tega poglavja smo lahko pričeli sklepati, ali je ustvarjalnost smiselno spodbujati. To nam je odprlo naslednje poglavje, v katerem smo iskali in raziskovali klasične tehnike in metode spodbujanja ustvarjalnosti. Dotaknili smo se individualnih in skupinskih tehnik ter metod. Pri iskanju najprimernejših primerov iz prakse smo se podali onstran luže, natančneje v Silicijevo dolino. Analizirali smo različna podjetja, ki slovijo po premikanju mej mogočega, tako v tehničnem kakor tudi v ustvarjalnem smislu. Izrisal se nam je vzorec, na podlagi katerega smo spoznali, da sta skrb in vlaganje v človekovo psihološko dobro počutje ključni za sproščanje ustvarjalnih potencialov pri zaposlenih. Ustvarjalnost v poslovnem svetu je način razmišljanja, ki inspirira, izziva in pomaga ljudem poiskati inovativne rešitve ter iz problemov ustvariti priložnosti. Ustvarjalnost je glavni razlog, zakaj nas nekatera podjetja navdušujejo z novimi in osupljivimi idejami, medtem ko druga le sledijo že uhojeni poti. Ustvarjalnost je vir inovativnosti in inspiracije, zaradi česar bi morala biti v vseh podjetjih med največjimi prioritetami.
Ključne besede:ustvarjalnost, inovativnost, ustvarjalni posameznik, ustvarjalna organizacija, pomen ustvarjalnosti, tehnike in metode spodbujanja ustvarjalnosti.
Kraj izida:Maribor
Založnik:A. Pregl
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/DKUM-80764 Novo okno
UDK:001.895:005
COBISS.SI-ID:90815747 Novo okno
Datum objave v DKUM:17.01.2025
Število ogledov:0
Število prenosov:19
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.10.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Innovative ways to encourage creativeness in selected companies in Silicon Valley
Opis:When we speak about organizations and their business, we seldom simultaneously consider also creativeness. First association by mentioning organization and its business is obviously earning money, while we connect creativeness with art and imagination. While at first glance somehow not related terms, business and creativeness, have presented the core of our master thesis. Inspiration for this master thesis, in which we have explored above mentioned terms and their interestedness, have we found in our everyday lives, where creativity makes our everyday tasks easier and enables us to overcome our problems in its unique way. Therefore, we asked ourselves, could we achieve alike also in organization and in which way we can encourage it in this specific environment. We have studied in this master thesis creativeness and searched for innovative ways to encourage it in organizations. While creativeness is without any doubt connected to innovativeness, which cannot exist without the first one, have we for better understanding defined it too. We have added to theoretical concepts also defining creative organization, based on creativeness and innovativeness. In next chapter, we have studied the importance of creativeness for organization. Based on the findings of this chapter we started our conclusions, whether creativeness is to be encouraged. That has opened the next chapter, in which we searcher for and researched classical techniques and methods to encourage creativity. We have briefly presented individual and group techniques and methods. Searching for most suitable cases we went over the ocean, namely to Silicon Valley. We have analyzed different organizations, well known for moving the frontiers of possible, in technical as well as in creative sense. A pattern came to our focus, that caring and investing in human wellbeing is crucial for releasing the creative potential of employees. Creativeness in business world is a way of thinking that inspires, challenges and helps people to find innovative solutions and from problems creates opportunities. Creativeness is the main reason, why some organizations inspire with and exciting ideas, while other only walk the path well-travelled. Creativeness is the source for innovativeness and inspirations, so it should be in all organizations among the highest priorities.
Ključne besede:creativeness, innovativeness, creative individual, creative organization, importance of creativity, techniques and methods to support creativeness.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici