| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Literarna dela o Sloveniji v otroški književnosti : magistrsko delo
Avtorji:ID Krajnc, Staša (Avtor)
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Krajnc_Stasa_2021.pdf (1,52 MB)
MD5: 607EFE497C0FE69C44E1F2374AEFF741
PID: 20.500.12556/dkum/fad523fe-85a1-4ca4-ad96-c437c2609da2
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu je analiziranih enajst otroških literarnih del o Sloveniji. Slovenija in slovenski kraji se v delih pojavijo kot književni prostor ali kot zunajliterarna snov. V teoretičnem delu je predstavljena bralna pismenost in njeni gradniki, ki pomembno vplivajo na učenčevo zmožnost razumevanja literarnih besedil pri drugih predmetih, kjer učitelj uporabi leposlovna besedila kot učno gradivo. Opredeljene so tudi književne oblike in književne vrste ter kriteriji, ki so bili uporabljeni pri analizi izbranih književnih del. V osrednjem delu je analiziranih enajst otroških literarnih del, v katere so vključeni Slovenija, njena zgodovina, slovenski kraji ali drugi načini povezovanja s Slovenijo in slovensko kulturo. Kriteriji, ki so uporabljeni v analizi, so literarni liki, književni prostor, književni čas, snov, vrsta pripovedovalca in pomen Slovenije v delu. Analize so pokazale, da se v vsakem od obravnavanih književnih del pojavi veliko slovenskih krajev. Med deli se razlikuje količina informacij, ki jih bralec dobi o posameznem kraju oziroma književnem prostoru. Prav tako so analizirana dela različno bogata z informacijami o Sloveniji, njeni zgodovini, kulturi ipd. Vsa dela so lahko uporabljena pri pouku spoznavanja okolja in družbe ter kasneje pri geografiji in zgodovini, vendar so različno bogata z informacijami in jih posledično lahko učitelj pri pouku uporabi na različne načine – nekatere zgolj kot motivacijo, druge pa kot učno gradivo za spoznavanje Slovenije. 
Ključne besede:Slovenija, pripovedke, pravljice, bralna pismenost, slovenski književni prostori
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[S. Krajnc]
Leto izida:2021
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 122 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-80570 Novo okno
UDK:821.163.6-93(043.2)
COBISS.SI-ID:84431619 Novo okno
Datum objave v DKUM:11.11.2021
Število ogledov:1051
Število prenosov:158
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:20.09.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Literary works about Slovenia in children's literature
Opis:The following master's thesis analyses 11 literary works about Slovenia. In these works, Slovenia is either a setting or an extraliterary subject matter. The first part of the thesis discusses reading literacy and its key elements, which have a massive impact on pupils’ ability to understand literary works as well as their ability to follow other classes where literary works are used as teaching aids. This part of the thesis also focuses on various literary forms and genres, as well as on the criteria which we have used in our analysis. This part is succeeded by the analysis of 11 children’s literary works wherein Slovenia is mentioned – be it the country’s history, its cities and places or any other form of mention or connection to Slovenia’s cultural or other heritage. The criteria used are as follows: literary characters, literary setting, subject matter, narrative mode and the importance of Slovenia in the literary work. Our analysis shows that all of the works, which we have evaluated, feature many Slovenian places, however, the difference between them is in the amount of information which the reader obtains about these settings. We also found that the analyzed works vary in the abundance of information on Slovenia’s history, culture and other aspects. All of these works can be used as teaching aids for the intent of learning about one’s surroundings and culture, and could later on also be used in history or geography classes. Due to the differential ampleness of information, however, these works may be used in various ways – some only for motivational purposes, meanwhile others as a teaching aid for learning about Slovenia and its heritage.
Ključne besede:Slovenia, narratives, fairytales, reading literacy, Slovenian literary settings


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici