| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Modeliranje in simulacija visoko napetostnih vezji v električnem pogonskem sklopu s poudarkom na elektromagnetni kompatibilnosti : magistrsko delo
Avtorji:ID Zečević Rojko, Aljaž (Avtor)
ID Jesenik, Marko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Petrun, Martin (Komentor)
ID de Madinabeitia Merino, Inigo Garcia (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Zecevic_Rojko_Aljaz_2021.pdf (8,10 MB)
MD5: 62077CB14A5A0A010BD807D559A686BC
PID: 20.500.12556/dkum/72a38668-95f3-4e2a-9c34-a882eca3645f
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Avtomobilska industrija vse bolj stremi k hibridni ali popolni elektrifikaciji prevoznih sredstev. Nekatera podjetja so objavila, da s priˇcetkom novega desetletja ne bodo veˇc prodajala avtomobilov z motorjem na notranje izgorevanje. Najpomembnejˇsi cilji pri naˇcrtovanju novih elektriˇcnih pogonov so zmanjˇsanje pogonskega sklopa ter viˇsji izkoristek in zmogljivost. Integracija oziroma poslediˇcno zmanjˇsanje celotnega pogonskega sklopa pomeni krajˇse medsebojne razdalje med elektriˇcnimi komponentami. Vzrok katerih je lahko morebitno poveˇcanje elektromagnetnih motenj. Nov produkt ne more priti na trg, ˇce ne izpolnjuje predpisov v skladu s elektromagnetno zdruˇzljivostjo (EMC). V magistrski nalogi je predstavljeno celotno modeliranje in simulacija parazitnih paramet- rov in njihov vpliv na celoten model sistema. Parazitni parametri so pridobljeni za moˇcnostne kable, ˇsestfazno bakreno vodilo, leˇzaj in sinhronski motor s trajnimi mag- neti, z uporabo tridimenzionalnih elektromehanskih modelov z metodo konˇcnih elemen- tov. Pridobljene upornosti, kapacitivnosti, lastne in medsebojne induktivnosti so im- plementirane v kontrolni model sistema. V veˇcini primerov so ti elementi zanemarjeni v simulacijah, zato njihova vkljuˇcitev v model pripomore k pridobitvi bolj natanˇcnih rezultatov ob primerjavi z meritvami. Boljˇsi rezultati privedejo do natanˇcnejˇsih informacij o sistemu, kot so: prenihaji, oscilacije, harmonski spekter, elektromagnetne motnje, maksimalne delovne toˇcke, licitacije sistema itd. Na podlagi teh informacij je lahko raziskan sistem modificiran in optimiran pred zaˇcetkom prototipne ali testne faze projekta. Rezultati, predstavljeni v tej magistrski nalogi, nakazujejo, da je razvita metoda in inte- gracija v model primerna za predvidevanje licitacij in problemov sistema. Z opravljen- imi meritvami elektromagnetnih motenj je lahko opravljena validacija pogonskega sklopa ter nadaljnja nadgradnja modela za pridobitev rezultatov znotraj ˇzeljenih odstopanj.
Ključne besede:elektro mobilnost, elektriˇcni pogonski sklop, elektromagnetna kom- patibilnost (EMC), elektromagnetne motnje (EMI), medsebojni vplivi, metoda konˇcnih elementov (MKE)
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[A. Zečević Rojko]
Leto izida:2021
Št. strani:XV, 67 str.
PID:20.500.12556/DKUM-80382 Novo okno
UDK:621.37.013:621.313.323(043.2)
COBISS.SI-ID:98585347 Novo okno
Datum objave v DKUM:15.02.2022
Število ogledov:924
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:30.09.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Modelling and simulation of high voltage circuit architecture in electric powertrain with focus on electromagnetic compatibility
Opis:The vehicle industry is heading towards hybrid or fully electrified mobility. Some car manufacturers have stated that with the beginning of the new decade, they will not sell any more cars with conventional combustion engines. The most important requirements for electric machines are downsizing, higher efficiency, and power densities. Downsizing creates smaller distances between electric components, which can lead to higher electro- magnetic interference. Therefore, a new product cannot come to the market unless it satisfies the electromagnetic compatibility (EMC) government regulations. Throughout this thesis, the whole modelling and simulations of the parasitic parameters and their influence on the full system model is introduced. The parasitic parameters are obtained from shielded cables, bus bar, bearing, and IPM motor using 3D electro-magnetic finite element models. The obtained resistances, capacitances, self and mutual inductances are implemented into the control model of the system. Usually those components are left out, therefore, when including them, the system responses become more accurate compared with the measurements. Better responses can provide useful information about the system, such as: overshoots, noise, spectral harmonic components, electromagnetic interference, maximum operating points, back EMF, etc. Based on this, the investigated system design can be optimized before the prototype and testing stage of the project. The results presented throughout this thesis indicate that the developed methodology and integration is suited for anticipating control limitations and issues. With EMI measurements, the system model can be verified and further modified to obtain more accurate results.
Ključne besede:automotive, drive-train, electromagnetic compatibility (EMC), electromagnetic interference (EMI), coupling effects, finite element method FEM


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici