| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Analitični prikaz stanja nivoja likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli : magistrsko delo
Avtorji:ID Cetl, Sara (Avtor)
ID Herzog, Jerneja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Cetl_Sara_2021.pdf (1,65 MB)
MD5: 03534DE87057FACFD9710C329D856B32
PID: 20.500.12556/dkum/67d81d09-98fb-4594-bca6-7d4ea47a9cbf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Magistrsko delo z naslovom Analitični prikaz stanja nivoja likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli je sestavljeno iz dveh sklopov – teoretične vsebine in empiričnega dela. V uvodnih poglavjih so predstavljeni likovno izražanje, ustvarjalno mišljenje, ki je pogojeno z divergentnim in s konvergentnim mišljenjem, ter vplivi okolja na ustvarjalnost. Opisane so faze likovnega izražanja in razvoj likovnih sposobnosti s poudarkom na učencih v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Nadalje so opredeljeni likovna ustvarjalnost in njeni dejavniki ter kako se omenjeno ustvarjalnost lahko spodbuja ali zavira. Vključenih je tudi nekaj raziskav, ki so se ukvarjale z ustvarjalnostjo ali so pripomogle k razumevanju likovnega izražanja učencev. Empirični del magistrskega dela zajema rezultate raziskave, katere namen je bil analizirati nivo likovne ustvarjalnosti učencev 8. razreda različnih osnovnih šol na območju Maribora. Preučili smo tudi povezanost dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Rezultati so pokazali, da se v nivoju likovne ustvarjalnosti z vidika spola kažejo statistično značilne razlike zgolj pri enem dejavniku – fluentnosti, v prid dekletom. Pokazala se je tendenca elaboracije in fleksibilnosti, pri čemer so nekoliko boljše rezultate dosegle prav tako deklice. Z vidika stratuma je bilo mogoče zaznati statistično značilne razlike pri elaboraciji, občutljivosti za likovne probleme in fluentnosti, v prid učencem iz primestja. V analizi povezanosti spodbujevalnih dejavnikov likovne ustvarjalnosti se je pri vseh pokazala kot pozitivna in statistično značilna. Ugotovili smo, da so podobno slabše rezultate dosegli mlajši učenci v pretekli raziskavi (Herzog, 2009), pri dejavnikih, ki omogočajo likovno ustvarjalnost (redefinicija, fluentnost, elaboracija). To pomeni, da tako mlajši učenci, kot tudi učenci ob koncu osnovne šole ne dosegajo določenih povprečnih rezultatov pri nekaterih dejavnikih likovne ustvarjalnosti.
Ključne besede:likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, spodbujanje likovne ustvarjalnosti, likovni razvoj, likovno izražanje
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[S. Cetl]
Leto izida:2021
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 89 str.))
PID:20.500.12556/DKUM-80035 Novo okno
UDK:7.037.5:159.964.2(043.2)
COBISS.SI-ID:85048835 Novo okno
Datum objave v DKUM:16.11.2021
Število ogledov:1318
Število prenosov:171
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:26.08.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analytical demonstration of the fine arts creativity level among elementary school students
Opis:Analytical demonstration of the fine arts creativity level among elementary school students is a Master’s thesis consisting of a theoretical and empirical part. The opening chapters introduce fine arts creativity, creative thinking, which is determined by divergent and convergent thinking, and the influences of the environment on creativity. Stages of artistic expression, and the development of fine arts skills with an emphasis on students in the third cycle of primary school, are also described. Later on, we have defined fine arts creativity and its factors, and how creativity can be encouraged or hindered. Additionally, we have included some research that dealt with creativity or helped to understand students’ artistic expression. The empirical part of the Master’s thesis encompasses the results of a research, whose purpose was to analyse the level of fine arts creativity of 8th-grade students from various primary schools in the Maribor area. Moreover, we have examined the relationship between the factors of fine arts creativity. The results revealed that the level of fine arts creativity, from the point of view of gender, showed statistically significant differences in only one factor – fluency, with the girls being more successful. There was a tendency of elaboration and flexibility, where girls achieved slightly better results as well. From a stratum point of view, statistically significant differences in elaboration, sensitivity to art problems, and fluency, were detected in favour of suburban students. The analysis of the connection between factors encouraging fine arts creativity proved creativity to be positive and statistically significant. It also indicated that similarly poorer results were achieved by younger children in the previous study (Herzog, 2009), especially in factors that allow fine arts creativity (redefinition, fluency and elaboration). This means that both younger students and students at the end of primary school do not achieve particular average results in some factors of fine arts creativity.
Ključne besede:fine arts creativity, fine arts creativity factors, encouraging fine arts creativity, fine arts development, artistic expression


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici