| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Komunikacijski model in njegova usmerjenost k razvoju kongruentne komunikacije na primeru raziskovanja skladnosti vrednostnih sporočil : doktorska disertacija
Avtorji:Spehnjak, Marijan (Avtor)
Žilič Fišer, Suzana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Labaš, Danijel (Komentor)
Datoteke:.docx DOK_Spehnjak_Marijan_2021.docx (14,06 MB)
MD5: 053339C99903E461B36EB1BCB6092B44
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Zaradi vpliva in napredka znanstvene in tehnološke civilizacije sta se spremenila način komunikacije in celoten način življenja ljudi. Osnova komunikacije je bila nekoč oseba, danes pa je poudarek na tehnologiji, zaradi česar so se izgubili osebni odnosi, prihaja pa do povezovanja/mreženja zaradi skupnih interesov. Prav ti novi komunikacijski pojavi so razlog, da je ta disertacija usmerjena k vsem uporabnikom komunikacije – komunikatorju/posamezniku kot pošiljatelju sporočila, ne da bi pri tem zanemarjali prejemnika sporočila. V tem kontekstu bo disertacija kot vzorec raziskala izbrano skupino nogometnih trenerjev kot svojevrstno skupino učiteljev, ki morajo pri vsakdanjem delu uporabljati neposredno komunikacijo iz oči v oči. S komunikacijsko-teoretičnega vidika in z uporabo filozofske refleksije, predvsem filozofije obstoja, v kateri človekovo zanimanje, pa tudi njegova komunikacija, omogoča globlje odkritje človeka kot komunikatorja in analizira njegove komunikacijske situacije, ki jo poleg Karla Jaspersa obravnavajo še številni drugi avtorji. V delu človeškega komunikatorja sebe vidimo kot zapleteno, ontološko dovršeno bitje, ki komunicira ne le s tehnološkimi sredstvi, temveč skozi celotno svoje bitje (Seneka). In da bi proučili in spoznali komunikatorja kot celoto, izhajamo iz dimenzijske ontologije Victorja Frankla (Frankl, 1996; 1998) in ga povezujemo z drugimi avtorji. V skladu s Festingerjevo teorijo notranje utemeljitve (1957), Schulz von Thunovo korespondenco s samim seboj in vsebino situacije (2005) ter Schwartzovim (1992) odnosom med konflikti vrednot je mogoče opaziti komunikacijsko kognitivno neskladje. Zato bomo v teoretičnem delu predstavili, analizirali in kritično proučili možnosti, prednosti in pomen intrapersonalne komunikacije, kongruentne komunikacije in komunikacijskega modela v kontekstu interpersonalne komunikacije: nogometni trener - igralec. Intrapersonalno komuniciranje smo opredelili kot actus humanus in kongruentno komunikacijo kot dialektični proces med komunikatorji. Empirična raziskava bo kvantitativno določila skladnost razmerja med sporočili o vrednotah s pomočjo (trenerjeve) samoevalvacije in zaznave igralca. V empiričnem delu naloge smo raziskovali vrednosti, ki temeljijo na Schwartzovi teoriji univerzalne vsebine in vrednostne strukture z novo različico „Portrait Values Questionnaire“ (2001). Skupni vzorec vprašanih je 495 (N= 495), od tega je trenerjev 122 (N=122), igralcev pa 373 (N=373). Raziskava je potekala v letih 2016 in 2017 v sodelovanju s Hrvaško nogometno akademijo. V disertaciji smo raziskali in analizirali hierarhijo sporočil o vrednotah, ki določajo trenerja, s katerimi se on identificira in jih kot komunikator/medij pošilja svoji okolici, natančneje svojim igralcem. Analiza pridobljenih rezultatov je zahtevala ujemanje med samooceno trenerjev in percepcijo igralcev ob uporabi doslednosti njihovih odgovorov na ponujene trditve. Če sporočila o vrednoti niso v skladu s igralčevo presojo, potem lahko pride do komunikacijskega neskladja, vrednotno neskladje pa izvira iz intrapersonalnega področja komunikatorja. Pojavlja se v trenutkih, ko komunikator pošlje sporočilo, ki ni v skladu z njegovim vrednotnim habitusom in načinom, kako ga posreduje igralcem. Tako smo z določitvijo združljivosti ali neskladja korelacijskih razmerij med sporočili o vrednotah ugotovili kongruentnost oziroma njihovo nekongruentnost. V disertaciji so opredeljeni primeri sporočil o vrednotah, v katerih obstaja kompatibilnost, torej primeri konflikta v korelacijskih razmerjih med sporočili o vrednotah. Da bi bolje razumeli empirične in teoretične vidike komunikacije, v disetaciji predlagamo tudi komunikacijski model, ki poudarja ontološko perspektivo komunikacijskega dejanja. Ta ponujeni model komunikacije poskuša pojasniti novo perspektivo intrapersonalne komunikacije in kongruence sporočil o vrednotah.
Ključne besede:Intrapersonalna komunikacija, komunikacijski model, kongruentna komunikacija, univerzalne vrednote, vrednostna sporočila, sporočila o vrednotah, komunikacijsko-kognitivno neskladje, nogometni trenerji, igralci
Leto izida:2021
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:[M. Spehnjak]
Št. strani:XII, 220 str.
Izvor:Maribor
UDK:316.776:796.332(043.3)
COBISS_ID:82425859 Novo okno
Število ogledov:138
Število prenosov:12
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.06.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Communicational model and its focus on developing coherent communication through the case study of compatibility of value messages
Opis:With the impact of scientific-technological civilization not just the way we communicate has changed but also whole way people live. The person, used to be the basic of communication relationships, today the focus is on technology with what the personal relationship is lost and networking towards common interestcomes to the fore. The interest of this paper is focused on the actors of each human communication – communicator/individual as a message sender,without neglecting the recipient's messages,precisely because of the new communication opportunities. Within that context, in dissertation as a sample selected group of football coaches will be explored as so called teachers which are obligated to use communication face to face in their day to day work. From communicational and theoretical point of view and with the use of philosophical reflection, especially with the philosophy of existence in which the human is their focus of interest, as is his communication, the deeper revelation of human as a communicator and analysis of his communication situation is enabled, which is dealt with by Karl Jasper and many others. In the paper, communicator is watched as a complete, complex and ontological whole being which communicates not only through technology means but with his whole being (Seneka).In order to be able to watch communicator as a complete we start from the dimensional ontology by Viktor Frankl (Frankl, 1996; 1998) and connect it with other authors. According to Festinger's theory of internal justification (1957), Schulz von Thun's, compatibility with myself and with content of situation (2005), and Schwartzovu (1992)relationship of conflict between values, communicational comprehension disharmony can be noticed. In the work we will present, analyze and critically question possibilities, advantages and the importance of intrapersonal communication, congruent communication and communication model, in context of communication line coach-player. With empirical search one wants to quantitative determinate interrelation of congruent messages through (self)assessment of coaches and perception of players. Values that are based on Schwartz's theory of universal content and structure of values, with new version of questionnaire „Portrait Values Questionnaire“(2001),are exploredwith the empirical search. Total sample of questionnaires is (N = 495) from which the number of coaches is (N = 122), and the number of players is (N = 373). The research was conducted during 2016. and 2017. in cooperation with Croatian football academy. In the paper we have explored and analyzed hierarchy of value messages which define the coach, with what he identifies himself, what he as a communicator/medium instructs to its environment, more specifically to his players. In the analysis of the obtained results it was looked forcompliance between (self)evaluation of coaches and perception of players by using the consistency of their responses to theoffered claims. If value messages are inconsistent with players evaluation it can lead to communication disharmony andvalue inconsistency has its source in the communicators intrapersonal aspect. It will appear in the moments when communicator sends message which is not in consistent with itsvalue habitusand in the way it is conveyed to the players. With determination of compatibility or discrepancy of correlation relationships between value messages, congruency has set, moreover their lack of congruency. The paper identifies examples of value messages where there is compatibility, relatively examples of the discrepancy in correlation relationships between value messages. In order for empirical and theoretical aspect of communication became more understandable we have suggested communication model which emphasizes the ontological perspective of the communication act.Because of this presented communication model itis clarified a new perspective of intrapersonal communication and the congruence of value messages.
Ključne besede:Intrapersonal communication, communication model, congruent communication, universal values, value messages, communication-cognitive disharmony, football coaches


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici